سیمای شهریاسوج مطلوب شهروندان نیست
۳۰ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۷
چند سالی است که شهر یاسوج به دلایل مشخص که همه شهروندان یاسوج مطلع هستند ،به لحاظ توسعه ی زیر ساخت های رفاهی و شهری ،عقب گرد کامل داشته و به شهری افسرده،پژمرده،بی حس و حال، بد رنگ و بد قواره، تبدیل شده است.
ارسال توسط : منبع : پیوارنیوز
پ
پ

به گزارش پیوارنیوز؛محمدفرزامی  فعال فرهنگی ،اجتماعی و رسانه ای طی یادداشتی آورده است؛

شهر و شهرنشینی به عنوان یکی از کانون های مهم حیات اجتماعی انسان ،پیشینه ای طولانی در ایران دارد.

بررسی و تبیین عوامل شکل گیری و شناسایی تحولات تاریخی هر شهر می تواند در برنامه ریزی توسعه ای شهر و مدیریت تحولات اینده ی ، آن کانون جمعیتی موثر باشد.

در این میان شهر یاسوج با پیشینه ای در حدود پنج دهه با اهداف و کارکردهای اداری،تجاری،سیاسی و رفاهی در منطقه ی بویراحمد سردسیر شکل گرفت و در ادامه ی تحولات ملی و منطقه ای به عنوان مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد معرفی و فرایند تحول را آغاز نمود ،و در برهه ای با وجود مدیریت خوب مسولان استانی و شهرداران اسبق و اعضای شوراهای شهر” سابق “تاحدودی رنگ و شکل و شمایل یک شهر در حال توسعه به خود گرفت .

اما چند سالی است که شهر یاسوج به دلایل مشخص که همه شهروندان یاسوج مطلع هستند ،به حاظ توسعه ی زیر ساخت های رفاهی و شهری ،عقب گرد کامل داشته و به شهری افسرده،پژمرده،بی حس و حال و بد رنگ و بد قواره، تبدیل گردیده .

یاسوج شهری است فاقد مبلمان شهری،پارک های مارک دار،فضای سبز شاخص و باکیفیت و -ورودی های بد قواره .یاسوج تنها مرکز استانی است که سینما ندارد و خیابان ها و بلوارهایش تاریک است

“فاقد روشنایی مناسب و استاندارد”

“خیابان جمهوری به سمت ورودی آبشار و پل روگذر و زیر گذر ابوذر”

و صدها مورد دیگر.

یاسوج از معدود مراکز استان هایی است که آب و هوای فوق العاده خوب ، مساعد و مناسب دارد اما به لطف مسولان شهر و متولیان امور شهری و شورای شهر، پارک هایش فاقد روشنایی مناسب است، حال از نبود آبخوری و سرویس های بهداشتی و نبود نیمکت استراحت در مرکز شهر سخنی و کلامی نمی گوییم.

یاسوج تنها مرکز استانی است که پیاده روهایش در قرق کیوسک ها ست و عصر ها در ید کامل دستفروشان و میوه فروشان قرارمی گیرد.

انتهای پیام/

 

*محمد فرزامی*

فعال فرهنگی ،اجتماعی و رسانه

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.