گشت مشترک ادارات دامپزشکی و محیط زیست شهرستان باشت در راستای مراقبت فعال بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان
۲۶ مهر ۱۴۰۲ - ۷:۵۹
رئیس اداره دامپزشکی شهرستان باشت از بازدید مشترک اداره محیط زیست و دامپزشکی در راستای مراقبت فعال بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در رودخانه ها و آبگیرهای این شهرستان خبر داد .
ارسال توسط : منبع : پیوارنیوز
پ
پ

به گزارش پیوارنیوز؛ دکتر رنجبر قراچه هدف از برگزاری گشت مشترک اداره دامپزشکی و یگان حفاظت از محیط زیست را مراقبت و پایش این بیماری در سطح حیات وحش و پرندگان مهاجر این منطقه عنوان کرد.

وی با بیان اینکه در این بازدید مشترک هیچگونه پرنده مشکوک یا تلف شده در این مناطق مشاهده نشد ، افزود: عامل بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان از طریق پرندگان مهاجر انتقال می‌یابد و پرندگان آلوده به ویروس در طول مسیر مهاجرت خود می‌توانند محیط و سایر پرندگان وحشی غیر مهاجر را آلوده کنند و از این طریق بیماری را به ماکیان صنعتی و روستایی انتقال دهند.

رئیس اداره دامپزشکی باشت کنترل و جلوگیری از انتشار ویروس بیماری در منطقه را در گرو تشخیص سریع این بیماری در اولین کانون دانست و تصریح کرد: انجام دیده وری و پایش پرندگان وحشی در رودخانه ها ، روستا‌ها و واحد‌های صنعتی پرورش طیور موجود در اطراف این مکان‌ها توسط تیم‌های مشترک و یا انفرادی ادارات دامپزشکی و حفاظت محیط زیست می‌تواند در تشخیص سریع و به موقع این بیماری مثمر ثمر باشد.

وی توصیه هایی را در این مورد برای شهروندان و اهالی ساکن نزدیک رودخانه ها داشت و گفت: افراد از نزدیک شدن و دست زدن به پرندگان تلف شده اهلی یا وحشی جدا خودداری کنند و همچنین از شکار پرندگان مهاجر خودداری کنند.

شهروندان ، بهره برداران و اهالی روستاها هرگونه تلفات پرندگان چه در حیات وحش و چه در طیور بومی را به اداره دامپزشکی و یا با سامانه تلفنی ۱۵۱۲ اداره کل دامپزشکی استان گزارش نمایند.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.