ادامه رایزنی‌های روشنفکر با مسئولان کشوری برای رفع مشکلات/ تأمین ۳۲۰۰ متر لوله آب آشامیدنی روستای مازه‌کز دنا در طرح نذر خدمت هلال احمر
۲۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۰
نماینده شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی به نقش مؤثر خدمات جمعیت هلال احمر اشاره کرد و گفت: خدمات جمعیت هلال احمر کشور در زمینه‌های مختلف مصداق بارز مجاهدت فی سبیل‌الله است و مردم ایران اسلامی قطعاً قدردان زحمات جمعیت هلال احمر هستند.
ارسال توسط : منبع : پیوارنیوز
پ
پ

به گزارش پیوارنیوز؛مهدی روشنفکر در دیدار با رئیس جمعیت داوطلبان هلال احمر کشور اظهار کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد با برخوردار بودن از منابع طبیعی و خدادادی بسیار در کنار نیروهای انسانی مستعد و پویا در بسیاری از شاخص‌ها نسبت به سایر مناطق و استان‌های همجوار دچار عقب‌ماندگی و محرومیت شدید است.

وی افزود: با آنکه نظام جمهوری اسلامی خدمات قابل توجهی در بعد از انقلاب اسلامی به مردم کهگیلویه و بویراحمد ارائه کرده‌است و این خدمات قابل مقایسه با قبل از انقلاب نیست، اما توزیع ناعادلانه امکانات و خدمات باعث شده زنگار محرومیت همچنان بر چهره بسیاری از مناطق استان خودنمایی کند.

نماینده شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی به نقش مؤثر خدمات جمعیت هلال احمر اشاره کرد و گفت: خدمات جمعیت هلال احمر کشور در زمینه‌های مختلف مصداق بارز مجاهدت فی سبیل‌الله است و مردم ایران اسلامی قطعاً قدردان زحمات جمعیت هلال احمر هستند.

وی تصریح کرد: جمعیت هلال احمر در استان کهگیلویه و بویراحمد خدمات ارزنده‌ای را ارائه نموده و همکاری این سازمان در کمک به زلزله‌زدگان شهرستان دنا هیچگاه از خاطر مردمان قدردان آن دیار پاک نمی‌شود.

روشنفکر در ادامه به عمق محرومیت در مناطق روستایی کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد و گفت: روستاهای محروم کهگیلویه و بویراحمد در مناطق دیشموک شهرستان کهگیلویه، پیچاب شهرستان باشت و زیلایی در شهرستان دنا و سیلاب و کلوار در شهرستان مارگون نیازمند توجه بیش از پیش هستند و انتظار داریم که جمعیت هلال احمر کشور نسبت به بهبود وضعیت معیشتی مردم این منطقه و افزایش اعتبارات درمانی جمعیت هلال احمر استان مساعدت لازم را داشته باشد.

وی افزود: نماینده شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون خاطرنشان کرد: اغلب روستاهای کهگیلویه و بویراحمد به ویژه در جغرافیای سردسیر این استان در مناطق کوهستانی واقع شده‌اند و همین موضوع باعث افزایش هزینه‌ها در خدمات‌رسانی به مردم شده‌است.

نماینده شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون گفت: اعتبارات معمول دولتی برای خدمات‌رسانی به مناطق محروم روستایی در استان کهگیلویه و بویراحمد در بسیاری از موارد جوابگو نیست و از سازمان‌های مردمی، جهادی و انقلابی جهت کمک به رفع محرومیت در این مناطق انتظار حمایت داریم.

وی با اشاره به طرح نذر خدمت جمعیت هلال احمر کشور، گفت: روستای «مازه کز» در شهرستان دنا که از روستاهای مرزی با استان چهارمحال و بختیاری است، از لحاظ دسترسی به امکانات اولیه از جمله آب آشامیدنی، گاز و جاده دسترسی در محرومیت به سر می‌برد.

روشنفکر افزود: لوله آب آشامیدنی این روستا از جنس پلاستیکی می‌باشد که به دلیل وجود «گراز» در منطقه این لوله توسط این حیوان تخریب می‌شود و مردم روستا مجبور هستند فاصله بیش از سه کیلومتر را با چهارپا برای تأمین آب مورد نیاز طی کنند.

وی با اشاره به اینکه طبق نظر کارشناسان آب و فاضلاب استان لوله مورد نظر برای این روستا باید از جنس فلزی و در صورت نبود از جنس اتمسفری باشد، گفت: امیدواریم که جمعیت هلال احمر کشور در قالب طرح نذر خدمت بتواند جهت رفع این مشکل به مردم روستا کمک کند.

وحید سلیمی رئیس جمعیت داوطلبان هلال احمر کشور، امدادرسانی و کمک به مردم نه تنها در کشور بلکه در فراتر از مرزهای ایران را رسالت هلال احمر عنوان کرد و گفت: تلاش برای رفع محرومیت در کشور از وظایف مهم و یک رسالت همگانی است.

وی ضمن تقدیر و تشکر از حمایت‌های نماینده شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی از طرح‌ها و لوایح مربوط به هلال احمر کشور، گفت: هلال احمر جهت ارائه خدمات مناسب به مردم نیازمند همکاری و حمایت مجلس و دولت است.

سلیمی گفت: لوله مورد نیاز به طول سه هزار ۲۰۰ متر جهت رفع مشکل مردم روستای «مازه‌کز» در رایزنی با یکی از افراد خیر و نیکوکار پیگیری و به محض تأمین در اختیار آب و فاضلاب کهکیلویه و بویراحمد قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.