مطالبه مردم از شورای رقابت برای شفاف‌سازی در مورد نحوه قیمت‌گذاری خودرو
۰۱ آبان ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۷
تولید خودروهای بی کیفیت و فروختن انحصاری این خودروها با قیمت‌های بدون حساب و کتاب و گزاف به مردم سال‌ها است که به عنوان یک منکر مهم موجب ناراحتی و نارضایتی مردم شده است.
ارسال توسط : منبع : پیوارنیوز
پ
پ

به گزارش پیوارنیوز؛ در واقع هر از موقعی خبری در رسانه‌ها اعلام می‌شود که شورای رقابت با افزایش قیمت خودروها تولید داخل که تغییری در کیفیت آن‌ها هم صورت نمی‌گیرد، موافقت کرده است. این در حالی است که هیچگاه پاسخگویی روش و شفافی در مورد سازوکار قیمت گذاری و اینکه چگونه برخی رفع نقص خودروی تولید شده، آبشن حساب شده و برای مردم فاکتور می‌شود، ارائه نشده است.

جناب آقای دکتر سید محمد رضا سید نورانی

ریاست محترم شورای رقابت

سلام علیکم

اصل هشتم قانون اساسی جمهوری اسلام تاکید کرده است که «در جمهوری اسلامی ایران دعوت به خیر، امر به معروف و نهی از منکر وظیفه‌ای است همگانی و متقابل بر عهده مردم نسبت به یکدیگر، دولت نسبت به مردم و مردم نسبت به دولت. شرایط و حدود و کیفیت آن را قانون معین می‌کند. «وَ الْمُؤْمِنُونَ وَ الْمُؤْمِناتُ بَعْضُهُمْ أوْلِیاءُ بَعْضٍ یَأمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَ یَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنْکَرِ».

تولید خودروهای بی کیفیت و فروختن انحصاری این خودروها با قیمت‌های بدون حساب و کتاب و گزاف به مردم سال‌ها است که به عنوان یک منکر مهم موجب ناراحتی و نارضایتی مردم شده است. مسئولیت قیمت گذاری خودرو در کشور بر عهده شورای رقابت است. متاسفانه این شورا بدون هیچ توضیح و شفاف سازی، تنها تبدیل به مسئول اعلام افزایش جدید قیمت‌های خودروهای بی‌کیفیت شده است.

ما به عنوان امضا کنندگان این پویش در عمل به فریضه امر به معروف و نهی از منکر از شما به عنوان رئیس شورای رقابت انتظار داریم سازوکار قیمت گذاری خودرو را شفاف به مردم اعلام کرده و خودروسازان را ملزم به شفاف سازی هزینه واقعی تولید خودرو و اعلام آن به مردم کنید. و همچنین با عمل به وظایف ذاتی خود به عنوان رئیس مرکز ملی رقابت برای خروج صنعت خودرو از انحصار، برمنکر تولید خودروی بی کیفیت که آسیب‌های فراوان جانی و مالی برای ۸۵ میلیون ایرانی دارد، نقطه پایان بگذارید.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.