زارعی، نماینده سابق بویراحمد و دنا: با سد خرسان ۳ مخالفم / این سد زیستگاه دنا را منهدم خواهد کرد / نخبگان و صاحب‌نظران خسارت‌های سد را تبیین کنند
۰۳ آبان ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۹
آغاز احداث سد خرسان ۳(آغاز آن۱۳۸۶) بدلیل پیامد‌های زیست محیطی، اجتماعی و فرهنگی با مخالفت‌های کارشناسان روبه رو شد اما اینبار نماینده سابق شهرستان "بویراحمد و دنا" با ذکر دلایل و خسارات‌های جبران ناپذیری مخالفت صریح خود را با ادامه ساخت این سد اعلام کرد.
ارسال توسط : منبع : پیوارنیوز
پ
پ

به گزارش پیوارنیوز؛ غلام محمد زارعی که همیشه مخالف احداث سد خرسان ۳ بود اینبار با هشدار‌های تغییر اقلیم و خسارت‌های جبران ناپذیری ضمن مخالفت با ادامه این سد، کارشناسان و خبرگان حوزه‌های مختلف را دعوت به مخالفت و تشریح عواقب این پروژه کرد.

نماینده دوره نهم و دهم مجلس شورای اسلامی حوزه شهرستان‌های بویراحمد و دنا، احداث سد خرسان را هشداری برای تغییر اقلیم استان به خصوص “دنا”می داند چرا که دنا یکی از نقاط با ارزش از منظر غنای زیستی در جهان است.

وی معتقد است اقلیم دنا بیش از ۲ هزار گونه گیاهی و گونه‌های متعدد کم نظیر حیوانی و جانوری دارد که با تغییر آب و هوای آن، این گونه‌ها از بین رفته و منقرض می‌شوند.

زارعی تأکید دارد پیامد‌های سد خرسان علاوه بر خطرات زیست محیطی، افزایش مهاجرت و آسیب‌های اجتماعی، یکی از کم نظیر‌ترین مکان‌های تاریخی و باستانی استان(گورستان پنج هزار ساله دره خرسان) که می‌تواند منطقه را به قطب گردشگری تبدیل کند، زیر آب می‌برد.

وی که احداث سد را همه جانبه آسیب‌زا و خسارت آفرین می‌داند، مخالفت دغدغه‌مندان و دلسوزانه را با تشریح پیامد‌های زیانبار سد، را خواستار شد.

سد خرسان۳ که عملیات احداث آن ۱۳۸۶ آغاز شد و از ۲۵ سد در پرونده سرشاخه‌های کارون در مرز استان کهگیلویه وبویراحمد و چهار محال و بختیاری است، همانند بسیاری دیگر از طرح‌های سدسازی با اما و اگر‌های بسیاری روبرو است.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.