وزارت بهداشت به مراکز غیرمجاز زیبایی نظارت بیشتری کند
۲۶ آذر ۱۴۰۲ - ۲:۰۲
سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی از معاونت درمان وزارت بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی درخواست کرد با توجه به اهمیت سلامت مردم، بازرسی های خود را از مراکز زیبایی بیشتر کنند.
ارسال توسط : منبع : پیوارنیوز
پ
پ

به گزارش پیوارنیوز؛  محمدعلی اسفنانی در نشست خبری به تشکیل ۳۱ هزار و ۷۰۰ پرونده در حوزه بهداشت و درمان اشاره کرد و گفت: اخیراً گزارش‌هایی از تأسیس کلینیک غیر مجاز در شهرهای مختلف به ویژه در تهران که تخلف‌های گوناگون داشته‌اند، دریافت شده است که افراد غیر متخصص در آن فعالیت و اقدامات غیر مجاز می کنند.

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی در خصوص عملکرد هشت ماهه این سازمان، گفت: در هشت ماهه امسال، ۴۵۴ هزار و ۸۷۴ پرونده وارده داشتیم که در نتیجه رسیدگی شعب، ۴۳۷ هزار و ۴۴ پرونده مختومه شده است.

رای دو دبیرستان غیر انتفاعی دخترانه صادر شد

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی درباره پرونده‌های مهم و ملی افزود: ۲ دبیرستان غیرانتفاعی بابت اضافه دریافتی و گران‌فروشی خدمات سه هزار و ۵۵۰ میلیارد ریال جریمه و مکلف به بازگرداندن وجوه اضافی به خانواده‌ها شدند.

اسفنانی افزود: یکی از این دبیرستان ها در ثبت نام ۲۸۲ دانش آموز به ارزش ۱۲۷ میلیارد و ۹۲۳ میلیون ریال و دبیرستان دیگر در ثبت نام ۲۱۰ دانش آموزش ۶۶ میلیارد و ۱۸۰ میلیون ریال  گرانفروشی کرده‌اند.

مهم ترین پرونده های تعزیرات در استان ها

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی درباره پرونده قاچاق واردات ماشین آلات، گفت: یک شرکت  در بندرعباس به دلیل قاچاق بیل مکانیکی به ضبط کالاهای کشف شده و پرداخت ۲ هزار و ۷۴۶ میلیارد ریال محکوم شد.

اسفنانی اظهار داشت: در پرونده‌ عرضه خارج از شبکه ۹۶۳ تن گندم به ارزش ۱۴۴ میلیارد ریال، متخلفان به پرداخت هزار و ۴۴۴ میلیارد ریال معادل ۱۰ برابر ارزش کالا جزای نقدی محکوم شدند.

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی با اشاره به محکومیت یک شرکت پتروشیمی در کردستان گفت: موضوع این پرونده قاچاق سه هزار و ۵۰۰ تن بنزین سوپر بود که متخلفان علاوه بر محرومیت مدیر شرکت به مدت ۲ سال از مدیریت به پرداخت ۲ هزار میلیارد ریالی جزای نقدی نیز محکوم شدند.

هفته گذشته هم تعزیرات حکومتی یک مدرسه را به دلیل تخلف گرانفروشی ۷۶۵ میلیارد ریال جریمه کرده بود.

خودروسازان متخلف به ۷۹۸ هزار و ۶۲۰ میلیارد ریال محکوم شدند

اسفنانی به پرونده‌های خودرویی اشاره کرد و افزود: در پرونده‌های مربوط به خودروسازان از ابتدای سال تاکنون حدود ۲هزار و ۶۶۵ فقره پرونده در تعزیرات تشکیل و به ۲ هزار و ۲۷۰ فقره پرونده رسیدگی شده است و خودروسازان به ۷۹۸ هزار و ۶۲۰ میلیارد ریال محکوم شدند.

۱۲ هزار و ۸۶۹ پرونده کم فروشی و گران فروشی آرد و نان

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی گفت: همچنین در این هشت ماه، ۱۲ هزار و ۸۶۹ پرونده کم فروشی و گران فروشی آرد و نان مختومه شده که ارزش ریالی آنها ۴۰۹ میلیارد ریال بوده است و متهمان به میزان یک هزار و ۸۲۹ میلیارد ریال جزای نقدی محکوم شدند.

اسفنانی در مورد پرونده احتکار و عرضه خارج از شبکه آرد و نان در هشت ماه امسال گفت: ۲ هزار و ۷۹۴ پرونده نیز در این زمینه مختومه شده است که ارزش ریالی آنها ۲۷۶ میلیارد ریال بود و متهمان به میزان ۶۵۵ میلیارد ریال جزای نقدی محکوم شدند.

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی در خصوص صلاحیت‌های سازمان تعزیرات حکومتی در رسیدگی به تخلفات صنوفی مانند دفاتر اسناد و دفاتر ترجمه رسمی، گفت: حیطه اختیارات و صلاحیت‌های تعزیرات حکومتی در قانون تعزیرات مصوب مجمع تشخیص مصلحت و قانون نظام صفی مشخص است و همه تخلفات گرانفروشی، تقلب، احتکار، اخفا و امتناع از عرضه در صلاحیت ورود و رسیدگی این سازمان قرار دارد؛ اعم از اینکه متخلف و واحد صنفی موضوع حقوق خصوصی یا مراکز دولتی باشد.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.