افزایش تعدادبیماران کرونایی بستری در بیمارستان های استان/ هشدار در مورد سیرصعودی کرونا در بویراحمد
۰۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۴
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از افزایش شمار مبتلایان کرونا در استان خبر داد و گفت: در سومین روز از مردادماه؛ 202 بیمار در بیمارستان های معین کرونای استان بستری اند که از این تعداد 85 بیمار مبتلای قطعی هستند.
ارسال توسط : منبع : پیوارنیوز
پ
پ

به گزارش پیوارنیوز، دکتر پرویز يزدان‌پناه با اشاره به اینکه ۱۵ بیمار كرونايي نیز در بخش آی سی یو بيمارستان‌هاي استان تحت درمان هستند، عنوان کرد: تعداد بهبود یافتگان بیماران کرونایی کهگیلویه و بویراحمد تاکنون ۲۲۱۳ مورد گزارش شده است.
دکتر يزدان‌پناه اظهار داشت: امروز نیز جواب ۲۷۳ نمونه را از آزمایشگاه تشخیصی مولکولی یاسوج دریافت نمودیم که ۵۰ درصد موارد در بويراحمد شناسایی شده اند.
وی گفت؛ مطالعات نشان می‌دهد اگر مردم از ماسک استفاده نمایند همچنين رعايت فاصله گذاري فيزيكي و شستن دستها انجام شود نرخ باز تولید ویروس به یک و حتی کمتر از یک نزدیک خواهد رسيد و جامعه از وضعیت اپیدمی خارج و حتی به تدریج به مهار بیماری نزدیک می شویم.
وی خاطر نشان کرد: نیاز نیست لزوماً از ماسک های n۹۵ و استاندارد استفاده شود، حتی می‌توان از ماسک‌های پارچه‌ای ساده نیز استفاده کرد.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج یاد آور شد: باید در نظر داشت استفاده از ماسک سوپاپ دار صرفاً برای کادر درمان در تماس با بیماران و در مراکز درمانی است و استفاده از آن در جمعیت عادی و خارج از مراکز درمانی می تواند موجب انتقال ویروس از فرد بیمار به سایرین شود.

انتهای پیام/

نظر شما

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.