مراسمات عروسی وعزا کانون شیوع بیماری کرونا در کهگیلویه وبویراحمد/تهدیدجان دیگران قابل تحمل نیست/ بر سرجان مردم باکسی تعارف نداریم عکس+فیلم
۰۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۴
استاندارکهگیلویه وبویراحمدگفت: سرعت روند شیوع کرونا در بویراحمد باید کنترل شود و توجه کنیم که به وضعیت قرمز نرسیم؛ ما شرمنده تالارداران و مجتمع‌های دیگر هستیم و اگر نهادها و ادارات ما برخوردی دارند برای حفظ سلامت مردم است.
ارسال توسط : نویسنده : طاهره السادات احمدی مهریان منبع : پیوارنیوز
پ
پ

شصت و ششمین نشست ستاد استانی مبارزه با کرونا کهگیلویه وبویراحمدبرگزار شد و تازه ترین آمار و ارقام از این بیماری در استان، بررسی اعمال محدودیت ها و احتمال تعطیلی صنوف در دستور کار این جلسه قرارگرفت.

به گزارش پیوارنیوز، شصت وششمین نشست ستاد استانی مدیریت پیشگیری و مقابله باکرونا  کهگیلویه و بویراحمد پیش ازظهر امروز در سالن دولت برگزار شد.

دکتر پرویز يزدان‌پناه با اشاره به اینکه ۱۵ بیمار كرونايي نیز در بخش آی سی یو بيمارستان‌هاي استان تحت درمان هستند، عنوان کرد: تعداد بهبود یافتگان بیماران کرونایی کهگیلویه و بویراحمد تاکنون ۲۲۱۳ مورد گزارش شده است.

دکتر پرویز یزدان پناه در نشست ستاد استانی مبارزه با کرونا افزود: از زمان شیوع ویروس کرونا در اسفندماه تا کنون در شهرستان بویراحمد تعداد ۱۰۷۲نفر، گچساران ۷۲۸ نفر، و کهگیلویه ۴۲۷ نفر ابتلا مثبت به ویروس کرونا گزارش شده است.
وی ادامه داد: از خردادماه تا کنون شمار افزایش ابتلا به ویروس کرونا در شهرستان بویراحمد چهار برابر، گچساران ۷٫۶  برابر و در کهگیلویه ۲٫۷  برابر افزایش یافته است.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج ادامه داد: از خرداد ماه تا کنون شمار افزایش افراد مبتلا به ویروس کرونا تا کنون در کل استان به ۴٫۳  برابر رسیده است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد دراین نشست گفت:در خصوص شیوع به نسبت جمعیت و تعداد مبتلایان در بویراحمد تعادل وجود دارد اما روند افزایشی سرعت دارد که اگر چنین باشد به پیک و شرایط قرمز برخورد می‌کنیم به همین منظور با اقدامات خود می‌خواهیم مردم را از مرگ نجات دهیم و اگر اینطور نبود چه معنی دارد که ما تا ساعت ۲ شب در خیابان باشیم.
کلانتری گفت: مجبور هستیم در این شرایط ایستگاه غربالگری با نیروهای مجهز و تدارکات برای کنترل ورود و خروج در ورودی‌های شهر یاسوج داشته باشیم و هفته آینده جمع بندی می‌کنیم که آیا نیازی به ادامه کار داریم.
وی گفت: به شدت به همکاری و تریبون‌های نماز جمعه نیاز داریم رسانه باید مانور دهد و فضای مجازی نیز همکاری کند امسال هم برنامه‌های محرم با رعایت پروتکل‌ها وجود دارد و دستورالعمل‌ها توسط ستاد ملی اعلام می شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: عزاداری امام حسین رمز حیات ماست و دشمن سرمایه گذاری می‌کند که محرم و صفر نباشد بنابراین باید جوری برنامه‌ها را برگزار کنیم که الگو باشد و باید استان ما هم در کشور از این حیث اول شود.
وی در خصوص وضعیت گچساران و باشت گفت: در باشت خیلی زحمت کشیده شده گچساران را هم خود ما آنالیز کردیم که اقدامات در آنجا قابل تقدیر است و مردم هم خیلی خوب عمل کرده‌اند و اگر کسی ماسک نداشته باشد مردم حساسیت نشان می‌دهند و اگر باز هم رعایت کنند اوضاع آنجا رو به بهبودی خواهد رفت.
وی در خصوص برخی برخوردها گفت: دنبال اقدام مقابله‌ای نیستیم بلکه دنبال کار فرهنگی و مشارکتی هستیم و سختگیری از سر اضطرار است وگرنه اصل کار فرهنگی است و برخورد مقابله‌ای آخر خط است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: تالارها این هفته کاملا تعطیل هستند در کل کشور همه از مراسم های عروسی و عزا می نالند عروسی در منزل هم بدتر است چرا باید اینگونه برگزار شود لذا اگر می‌خواهید به عروس و داماد کمک کنید کارت به کارت کنید و هر چه خواستید به عروس و داماد کمک کنید اما مردم را دعوت به نکنید.چراکه مهم ترین عامل انتقال ویروس کرونا تجمعات عروسی وعزا است.

کلانتری با بیان اینکه کسی حق مقابله با تصمیمات حکومتی برای حفظ سلامت مردم را ندارد و با هر کس که قصد چنین کاری را دارد به شدت برخورد می‌شود گفت: با کافی‌نت‌ها، کافی‌شاپ‌ها و نظایر آن که رعایت دستورات را ندارند برخورد شود، مراکز پلمپ شوند و در مقابل اصنافی که رعایت نمی‌کنند برخورد لازم صورت بگیرد.

وی با تاکید بر اینکه برخورد با برگزارکنندگان عروسی در روستاها و محلات باید صورت بگیرد و رسانه ها در انتشار این اخبار برای فرهنگ‌سازی تلاش کنند، یادآور شد: با کسانی که اصول بهداشتی را رعایت نمی‌کنند برخورد قانونی شود و کسانی که رعایت می‌کنند و توجه می‌کنند باید معرفی و تقدیر شوند.

کلانتری به برگزاری جشن‌های عروسی،کارت دعوت به عروسی در این شرایط را کارت دعوت به کرونا دانست و برگزاری مراسم عروسی در خانه‌ها از تالارها خطرناک‌تر بوده و بیشترین آمار شیوع در تجمعات است.

کلانتری در ادامه به وضعیت شهرستان گچساران گریزی زد و خاطرنشان کرد: مردم در شهرستان گچساران مشارکت خوبی داشته‌اند و استفاده از ماسک در این شهرستان به‌خوبی فرهنگ‌سازی شده است و اگر این مشارکت ادامه داشته باشد تا هفته آینده می‌توانیم نتایج خوبی بگیریم.
وی عنوان کرد: سرعت روند شیوع کرونا در بویراحمد باید کنترل شود و توجه کنیم که به وضعیت قرمز نرسیم؛ ما شرمنده تالارداران و مجتمع‌های دیگر هستیم و اگر نهادها و ادارات ما برخوردی دارند برای حفظ سلامت مردم است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: با چه زبانی باید به مردم بگوییم اوضاع خوب نیست؛ آیت‌الله و سید و شیخ همه پای کار آمده‌اند و تذکر می‌دهند مردم باید بدانند شرایط کنونی مساوی با مرگ است.
کلانتری افزود: هرگونه جشن عروسی در خانه و محلات را باید سریعا به مقام قضایی معرفی کرد جشن در خانه از تالار خطرناک‌تر است.
وی گفت: کسانی را که رعایت می کنند به صدا و سیما بیاورید و از آن‌ها مصاحبه بگیرید و آن کسی که پروتکل‌ها را  رعایت کرده تشویق کنید.

وی خطاب به مسوولان دانشگاه علوم پزشکی گفت: به تیم بیمارستان جلیل رسیدگی شود این‌ها در خط مقدم هستند آن‌هایی که در بیمارستان‌ها با مقابله می‌کنند به گردن همه ما حق دارند و باید حق و حقوقشان پرداخت شود.
کلانتری افزود: آرایشگاه‌ها و گیم‌نت‌هایی که خوب عمل نمی‌کنند را تعطیل و آن‌هایی که خوب عمل می کنند را معرفی کنید تا کادو و هدیه آن‌ها را شخصا تحویل دهم و مردم بفهمند که ما برای پیشگیری از چماق به دست نیستیم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: با کسی که جان مردم را به خطر می‌اندازد برخورد شود چرا عده‌ای اراذل و اوباش در برابر قانون مقاومت می کنند حتما با این‌ها برخورد شود تا همه متوجه شوند.

انتهای پیام / ط-الف

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.