کوه ۴۰ متری زباله در ورودی شهر یاسوج/سایه تهدید دوپشته برای شهروندان یاسوجی
۰۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۳
دوپشته دشتروم در مسیر جاده یاسوج – بابا میدان و نیز یاسوج – شیراز در ورودی شهر یاسوج واقع شده است و با وجود اینکه بسیاری از مردم و گردشگران، یاسوج را به نام پایتخت طبیعت ایران می‌شناسند این سزاوار نیست که از گردشگران و میهمانان در بدو ورود به شهر زیبای یاسوج با بوی بد تعفن پذیرایی کنیم.
ارسال توسط : نویسنده : طاهره السادات احمدی مهریان منبع : پیوارنیوز
پ
پ

به گزارش پیوارنیوز، روزانه ۲۴۰ تن زباله در این مکان ریخته می‌شود. اکنون ارتفاع کوه زباله در منطقه دوپشته دشت روم به ۴۰ متر رسیده است. هر تن زباله ۵۰۰ لیتر شیرابه تولید می‌کند و روزانه ۱۲۰ هزار لیتر شیرابه در این سایت روانه طبیعت و منابع زیرزمینی می‌شود. از همه آن داستان‌هایی که برای دوپشته و دشتروم می‌گویند اینک فقط افسانه‌ای مانده و تابلویی پر رنگ و دلخراش از همه تصمیمات غیر کارشناسی که در حق این اقلیم گرفته شده است.

برای بررسی میدانی وضعیت این فاجعه که مسئولان به راحتی از کنار آن می‌گذرند؛ به دوپشته دشت روم در فاصله ۱۰ کیلومتری جنوب شهر یاسوج رفتیم. جاده منطقه دوپشته از جاده دشتروم جدا می‌شود همان کنار اتاقک نگهبانی، آشغال‌ها ریخته شده و حدس اینکه پشت تپه چه خبر است اصلا کار سختی نیست. ورودمان به دوپشته برای سگ‌های وحشی که تعداد آن‌ها هم زیاد است خوشایند نیست و پارس گاه و بیگاهشان یادآوری می‌کند که به قلمرو شان وارد شده‌ایم، انبوهی از حشرات سمج و چندش آور آزارمان می‌دهند، شاید می‌خواستند درد مردم این منطقه را به ما یاداوری کنند، شاهین‌ها و عقاب‌ها هم بالای سرمان جولان می‌دهند، عقاب‌های کمیابی که ۴ سال پیش در مسیر کوچ شان به جنوب کشور به علت استفاده از همین زباله‌ها تعداد زیادی از آن‌ها تلف شدند و گزارش آن هم در صدا و سیمای استانی و ملی پخش شد، اما دوپشته با همه طبیعت زیبایش زیر زباله‌های شهر دفن شده است.

مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب کهگیلویه وبویراحمددرگفتگوبا پیوارنیوز گفت: متاسفانه حوضه آبریز شهر یاسوج به محل دفن غیر اصولی و بهداشتی زباله تبدیل شده است.
پاسره  افزود: حوزه آبریز سد مخزنی شاه قاسم یاسوج که برای چاه‌های آب شرب شهر و کشاورزی مردم استفاده می‌شود، نه تنها به محلی برای زباله تبدیل شده بلکه زباله‌های عفونی را نیز در این منطقه بدون بی خطر سازی رها می‌کنند که شیرابه این زباله‌ها به این سد نفوذ کرده و در آینده مشکلاتی را برای مردم ایجاد می‌کند.

انتهای پیام /ط-الف

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.