۱۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰:۵۶
دوره رشد و توانمند سازی دستیاران فرمانداران در امر مردمی سازی دولت در استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.
ارسال توسط : منبع : پیوارنیوز
پ
پ

به گزارش پیوارنیوز؛ معاون ستاد حکمرانی مردم نهاد ریاست جمهوری گفت:مردمی سازی به عنوان یکی از مطالبات جدی مقام معظم رهبری از ابتدای کار دولت سیزدهم در دستور کار رئیس جمهور قرارگرفت.

مهدی دهقان گفت:در ۲سال گذشته بارها برتحقق این ماموریت تاکید شده ویکی از اتفاقاتی که در راستای تحقق هدف مردمی سازی در دولت برای ورود مردم در ۳ شأن نظارت،تصمیم گیری واجراتدبیرشد بحث حضور دستیاران مردمی سازی درکنار فرمانداران،استانداران ومدیران کل دستگاه ها است که در بسیاری از استان ها این امر محقق شده است.

وی افزود: فرایند رسیدن به این اقدام مردمی سازی  نیاز به هماهنگی،برنامه ریزی وضرورت هم افزایی بین دستیاران استان ها و فرمانداران را دارد.

دهقان گفت:درحال حاضر در ۴ منطقه در سطح کشور نشست هایی را باحضور ۱۵ استان در طول یک هفته گذشته وآینده داریم واین سلسله نشست ها وجلسات مبتنی است بر موضوع آموزش توانمندسازی وآموزش برنامه ها،تا بتوانیم تا پایان دولت سیزدهم به الگوهای موفق مردمی سازی در امر نظارت،اقدام ومشارکت نخبگان در تصمیم سازی و تصمیم گیری نایل شویم.

معاون ستاد حکمرانی مردم نهاد ریاست جمهوری گفت:یکی از این دوره ها که به میزبانی استان کهگیلویه و بویراحمد درحال برگزاری است به صورت ۲روزه برگزار شده و دستیاران واستان های،چهارمحال بختیاری بوشهر ،خوزستان کهگیلویه وبویراحمد و در این دوره ونشست نیز نیز حضور دارند.

وی اضافه کرد:برنامه هایی برای این دوره در نظرگرفته شده که در موضوعات آموزش توانمندسازی،هم افزایی  واستفاده از الگوهای موفق مردمی سازی است که هم اکنون در استان درحال اجراست.

وی گفت:این دوره ها را برای دیگر استان هابه اشتراک خواهیم گذاشت واستان های دیگر نیز تجربیاتی را در این دوره نیز کسب خواهند کرد.

دهقان گفت: امیدواریم این دوره افقی برای رسیدن به هدف غایی باشد که در پایان دولت سیزدهم بتوانیم الگوهای موفقی را شاهد باشیم.

معاون هماهنگ کننده جبهه فرهنگی و اجتماعی انقلاب اسلامی کشور نیز گفت:باصدور بیانیه گام دوم درسال ۱۳۹۷ نقشه راه وفانوس گام دوم انقلاب اسلامی مشخص شد.

سجاد نیک‌منش افزود:حضرت آیت الله خامنه ای به میدان آمدن مردم وقیام جوانان را اصلی ترین ،مهم ترین ومبنایی ترین مسیر برای این راه دانست.

وی اضافه کرد:تلاش ما در مردمی سازی دولت این است کمک کنیم بابسترسازی و زمینه سازی مردم را برای حضور حداکثری به میدان بیاوریم و مردم را از مقام مهمانی به مقام میزبانی دعوت کنیم.

وی عنوان کرد:مردم صاحب اتفاقات وحل مسائل هستند ومی توانند مسأله را حل کنند

نیک منش افزود:این دوره به این مساله می پردازد که چطور ازحضور مردم استفاده کنیم،مردم صاحب انقلاب هستند و این مردم بودند که به میدان آمدند وانقلاب اسلامی شکل گرفت.

معاون هماهنگ کننده جبهه فرهنگی و اجتماعی انقلاب اسلامی کشور نیز در پایان گفت: دراین دوره نیز تلاش براین است که درگام اول بامسیرراه،مبانی،کلیات،تعاریف و مفاهیم به اشتراک نظر برسیم ودر گام دوم این دوره با استفاده از الگوهای موفقی که در دنیا وجاهای مختلف وجود دارد بتوانیم با گام های عملیاتی شدن مردم باهم‌گفتگو‌کنیم.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.