جمع آوری ۴۲ میلیارد تومان زکات در کهگیلویه و بویراحمد
۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۱
مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۴۲ میلیارد و ۹۲۵میلیون تومان زکات واجب، مستحب، فطریه و کفارات در استان جمع‌آوری‌شده است.
ارسال توسط : منبع : پیوارنیوز
پ
پ

به گزارش پیوارنیوز؛جلسه شورای زکات کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد با حضور امام جمعه یاسوج به عنوان رئیس شورای زکات استان و سایر اعضای این شورا در در محل دفتر امام جمعه یاسوج، برگزار شد.

قباد مبشری، مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد در این جلسه گفت: یکی از برنامه های کمیته امداد جمع آوری زکات مردمی است که از سالهای گذشته برعهده این نهاد گذاشته شده است.

وی با اشاره به اینکه تعهد زکات کمیته امدادکهگیلویه و بویراحمد در سال جاری ۲۴ میلیارد و ۸۹۹ میلیون تومان بود، تصریح کرد: امسال با بهره گیری از تمامی ظرفیتها، تعامل با ائمه جمعه و مبلغین زکات، ۴۲ میلیارد و ۹۲۵ میلیون تومان، زکات در استان جمع آوری شده است.

مبشری با اشاره به اینکه میزان زکات جمع آوری شده در استان نسبت به تعهد این نهاد در سال جاری تقریبا دو برابر است، بیان کرد: از میزان زکات جمع آوری شده در استان درصد بیشتری از آن در زمینه‌های حمایتی و کمک به نیازمندان از جمله امور معیشتی، مسکن، درمان و تحصیل نیازمندان و درصدی نیز در زمینه امورات عام‌المنفعه و اقداماتی مانند مساجد و حسینیه‌ها هزینه شده است.

مبشری با اشاره به اینکه زکات موضوع بسیار مهمی است و می‌تواند در این شرایط اقتصادی کمک‌کننده به نیازمندان باشد، گفت: امیدواریم که با تبلیغات مناسب و استفاده از ظرفیت ائمه جمعه و جماعات و مبلغین و عاملان افتخاری زکات بتوانیم در سال آینده نیز در زمینه جمع‌آوری زکات اقدامات ارزشمندی انجام دهیم.

وی در خصوص زکات فطریه بیان کرد: در بحث زکات فطریه در ماه مبارک رمضان امسال همه ما به‌عنوان یک عامل در زمینه جمع‌آوری زکات فطریه برای کمک به نیازمندان باشیم.

مبشری تصریح کرد: ۳۴۷ پایگاه کمیته امداد، مراکز نیکوکاری و سایر خیریه ها در ماه مبارک رمضان امسال فطریه و کفارات مردم مؤمن استان را جمع آوری می کنند.

مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد ارسال پاکات فطریه به تفکیک عام، سادات، کفاره عمد و غیرعمد و همچنین استفاده از کد #۵*۰۷۴*۸۸۷۷* را از دیگر راههای جمع آوری زکات فطریه و کفارات عنوان کرد.

وی تأکید کرد: استفاده از ظرفیت روحانیون، تریبون نمازجمعه، صدا و سیما، بسیج،پایگاهها و مراکز خیریه و نیروی انتظامی و همچنین نصب بنر در محیط های پرتردد، پخش زیرنویس و تیزر تبلیغاتی از طریق شبکه استانی و استفاده از ظرفیت بیلبوردهای شهرداری در امر اطلاع رسانی درخصوص زکات فطریه جهت مشارکت حداکثری مردم نیکوکار استان، در دستور کار این نهاد قرار دارد.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.