آغاز پویش نوروزی چشم به راهیم در کهگیلویه و بویراحمد
۲۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۱
در نشست خبری با اصحاب رسانه مطرح شد؛ مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد از آغاز پویش طرح نوروزی چشم به راهیم از ۲۵ اسفند به مدت ۱۸ روز در استان خبر داد.
ارسال توسط : منبع : پیوارنیوز
پ
پ

به گزارش پیوارنیوز؛ مدیرکل راهداری و حمل ‌و نقل جاده‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: طرح پویش #چشم_به_راهیم با هدف کاهش حوادث جاده‌ای، از ۲۵ اسفندماه ۱۴۰۲ لغایت ۱۳ فروردین ۱۴۰۳ در استان کهگیلویه و بویراحمد اجرایی خواهد شد.

حمید رضا پیمانجو امروز ۲۴ اسفندماه در جمع خبرنگاران گفت: شعار این اداره‌کل در استان «راننده گرامی، با رعایت قوانین رانندگی حین سفر، شما هم به پویش ملی چشم براهیم #بپیوندید» است.

پیمانجو افزود: با توجه به ضرورت برنامه‌ ریزی و اتخاذ تمهیدات اثربخش برای ارتقاء ایمنی سفرهای برون‌شهری و کاهش حوادث رانندگی، پویش فرهنگی – ایمنی تحت عنوان «#چشم_به_راهیم» به مدت ۱۸ روز متوالی با لحاظ الزامات تقارن ایام تعطیلات نوروز با ماه مبارک رمضان، اجرا می‌شود.

مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: پویش نامبرده در یک‌ ایستگاه استانی با هدف ایجاد انگیزه و توجه در همراهان راننده به منظور ایفای نقش حداکثری مؤثر و هوشمندانه جهت تحقق سفر ایمن، کمک به افزایش ایمنی در سفرهای نوروزی برای خودروهای شخصی و ناوگان حمل‌ونقل عمومی از طریق تشویق راننده به توقف، به کارگیری هنر در خدمت ایمنی، آشنایی مسافران با تمدن، فرهنگ و هنر ایرانی به ویژه هنرهای نمایشی و موسیقی ایرانی، برگزار می‌شود.

پیمانجو با تأکید بر اینکه مخاطب اصلی این پویش همراهان راننده هستند، اذعان کرد: در پویش #چشم_به_راهیم تلاش می‌شود به روش‌های گوناگون و با استفاده از ظرفیت هنرهای مختلف نقش همراهان راننده در ایمنی سفرهای خانوادگی، حواس‌پرتی آنی (استفاده از موبایل، سیگار، ضبط، خوراکی و …) خستگی و خواب‌آلودگی، عجله و شتاب در رانندگی، رانندگی در شرایط خاص (شب، مه، برف، باران، باد و گرد و غبار) تبیین شود.

وی ادامه داد: روشنایی تونل‌های محورهای مواصلاتی، نصب نیوجرسی در نقاط حادثه‌خیز، نصب تابلو اطلاعاتی، روکش و لکه گیری آسفالت محورهای ارتباطی کهگیلویه و بویراحمد از مهم‌ترین برنامه‌های این اداره ‌کل برای استقبال از مسافران نوروزی است.

وی در ادامه اذعان داشت: با همفکری اتاق فکر و کارگروه هماهنگی و اجرایی این پویش در استان، معاون عمرانی استاندار ، مدیرکل مدیریت بحران استانداری ، فرمانداران و معاونت حمل و نقل (اداره ایمنی وترافیک)، معاونت راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، محل مجتمع حدمات رفاهی شجاعی شهرستان دنا جهت میزبانی اجرای پویش #چشم_به_راهیم در استان انتخاب شد.

این مسئول اضافه کرد: اجرای نمایش‌های بومی و محلی، اجرای موسیقی‌های سنتی و مقامی، مولودی خوانی_ برگزاری مسابقه فرهنگی لحظه ای کمتر از ۱۵دقیقه ای _ اجرای نقاشی کودکان مسافر_ دست نوشته ی سفر مسافران با توجه به اقتضائات ماه مبارک رمضان، اکران محتوا در راستای ارتقاء فرهنگ کاربران جاده ای، نمایش کلیپ‌های آموزشی، ایمنی، فرهنگ سازی و فیلم جاذبه‌های گردشگری استان، برنامه‌های فرهنگی و … از جمله اقداماتی است که در ایستگاه‌ منتخب، اجرا خواهد شد.

پیمان جو با اشاره به اینکه محورهای کهگیلویه و بویراحمد در ایام نوروز بسیار پرتردد است، بیان کرد: تمام امکانات لازم برای سفر ایمن گردشگران و مسافران در محورهای مواصلاتی استان فراهم شده است.

عضو کمیته حمل و نقل جاده‌ای ستاد هماهنگی خدمات سفر نوروز تصریح کرد: در این راستا راهداران با تجهیزات و ماشین‌آلات در محورهای مختلف استان به ویژه نقاط پر حادثه مستقر شده‌اند.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.