شب و شاهنامه «پیرزال» در سرفاریاب/ تجلیل از هنرمندان مردمی چرام
۳۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۲
به همت حوزه هنری انقلاب اسلامی استان: به همت حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد شب شعر،شاهنامه و آواز عشایر به همراه تجلیل از هنرمندان بخش سرفاریاب شهرستان چرام برگزار شد.
ارسال توسط : منبع : پیوارنیوز
پ
پ

به گزارش پیوارنیوز؛ شریف اسلامی رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان در این ویژه برنامه ضمن تقدیر از هنرمندان شهرستان چرام و در راس آن بخش سرفاریاب گفت:  منطقه چرام و سرفاریاب به نسبت جمعیت بیشترین هنرمند را دارند و شاید این نشات گرفته از تاریخ کهن این منطقه و فرهنگ اصیل مردمانی است که در این منطقه زندگی می کنند.

اسلامی ادامه داد:همه  باید قدردان این هویت و اصالت عشایری خود را باشیم و برای حفظ آن تلاش کنیم چرا که هیچ کشوری پیشرفت نکرده مگر اینکه بر پایه هویت خود رشد کرده باشد.

وی به دو تن از هنرمندان پیشکسوت این منطقه آقایان سید مخمد دژند و موسی عباسی اشاره کرد و گفت: این دو هنرمند با آوا و نوا و اشعار خود بار هویت فرهنگی عشایر این منطقه را به دوش می کشند و پلی هستند که گذشته فرهنگی این دیار را به آینده وصل می کنند.

رئیس حوزه هنری با اشاره به تاریخ کهن شهرستان چرام و منطقه سرفاریاب(به ویژه دلی یاسیر) از عموم مردم و مسئولین خواستند که قدردان زحمات و استعداد هنرمندان این منطقه باشند تا شاهد درخشش ادامه دار آنها در ادامه ی مسیر خود باشند.

از نکات ارزشمند و قابل تقدیر این برنامه می توان به اهدای کتاب توسط حوزه هنری انقلاب اسلامی استان به تمامی حاضرین در این برنامه اشاره کرد.

در پایان با حضور رئیس حوزه هنری از هنرمندان و پیشکسوتان فرهنگی و هنری شهرستان چرام با اهدای لوح و جایزه نقدی تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.