برگزاری جشن روز معلم با حضور خانواده‌های شهید فرهنگی
۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۴۵
جشن روز معلم با حضور خانواده‌های شهدای فرهنگی در سالن اجتماعات آموزش و پرورش بویراحمد برگزار شد.
ارسال توسط : منبع : پیوارنیوز
پ
پ

به گزارش پیوارنیوز؛ سرپرست آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد گفت : امروز مفتخریم که میزبان خانواده های محترم فرهنگیان شهید شهرستان بویراحمد هستیم.

صالح داستارگفت: خدمت به خانواده های شهدا یک نعمت بزرگ الهی می‌باشد چرا که هر چه داریم از شهدا داریم.

وی افزود: سیاسی هستم اما در حوزه کاری خود سیاسی عمل نمی کنم تلاش دارم آموزش و پرورش بویراحمد از سیاست دور بماند و از همه فرهنگیان و کسانی که دلسوز تعلیم و تربیت هستند میخواهم ما را در این راه یاری نمایند.

داستار ابراز داشت : وظیفه داریم فرزندانی را تربیت نماییم که در آینده برای انقلاب و نظام ثمر داشته باشند دانش آموزانی را باید تربیت نماییم که راه و مسیر شهید سلیمانی را ادامه دهند اگر حاصل زحمات ما در آموزش و پرورش به گونه ای بود که انتظارات انقلاب و نظام را در برداشت میتوانیم ادعا کنیم کار کرده ایم اما اگر به گونه ای عمل کردیم و تربیت یافتگان ما حامی تروریست و امثال ریگی ها رشد کنند قطعا نباید خود را بخشید و ادای دین نکرده ایم.

داستار با اشاره به آمار شهدای فرهنگی در شهرستان بویراحمد بیان نمود : در شهرستانها بویراحمد این افتخار را داریم که چراغ راهمان ۱۹ آلاله به حق پیوسته می‌باشند که وصیت نامه آنها را ملاک عمل خود در حوزه کاری می‌دانیم و به همین منظور تصمیم گرفتیم که جشن روز معلم با حضور خانواده های شهدای فرهنگی برگزار شود و از آنها تجلیل نماییم تا به یاد داشته باشیم که در همه لحظات به یاد شهدا باشیم .

در ادامه مهمان ویژه این جشن و سخنران برنامه جانشین فرماندهی سپاه فتح استان سردار مصطفی مثنوی به ایراد سخنرانی پرداخت.

سردار مثنوی گفت:معلمین بالاترین مقام را نزد خداوند متعال دارند امام صادق(ع) با تربیت هزاران شاگرد ، معلم بارز بشریت هست همه توفیقات بشریت متصل به خدمات امام صادق(ع) می‌باشد که در عرصه علوم مختلف با تربیت هزاران شاگرد که امروزه از برکات آنها بهره مند هستیم.

مثنوی با یاد خاطره ای ازدوران دانش آموز ی خود ابراز داشت : از میان همکلاسی های خودم در آن دوران امروزه در مناسبت های مهم کشور از معاون وزیر تا دانشمند هستی مشغول هستند در آن دوران مسابقات مختلف دانش آموزان که به دیگر استانها سفر می کردیم شب ها را به دانش آموزان واگذار می‌کردند سرود محلی را تمرین کردیم ارائه دادیم استان برتر شناخته شدیم و به این نتیجه رسیدیم که آموزش و پرورش ثمرات زیادی در جامعه دارد.

وی با اشاره به آمار شهدای فرهنگی اظهار داشت : شهدای زیادی داریم که معلم بودند و اکثرا در جنگ میدان داری نمودند و فرمانده جنگ بودند شهید همت شهید آوینی نمونه باز شهد معلم بودند که بعضی مواقع با یک سخنرانی شهید همت دو تا گردان بزرگ تشکیل میشد

وی افزود : معلمی شغل انبیاست اما باید به عمق آن توجه کرد نقش حضرت عیسی نقش بزرگی بود به پیروان حضرت عیسی حواریون میگویند شاگردی که با یک نگاه به چهره حضرت عیسی متحول شد و از مکتب حضرت عیسی درس گرفت و زندگی آن تحول پیدا کرد

سردار مثنوی بیان نمود : ۵۰۰۰شهید فرهنگی داریم که بیانگر درخشش معلمان در همه سطوح انقلاب بوده و برجستگی نقش معلم در جامعه و در همه بحرانهای بوجود آمده برای انقلاب و نظام را میرساند

وی تعداد شهدای ترور فرهنگی را ۱۶۰شهید نام برد و ابراز داشت : هشت سال جنگ طول کشید بهترین فرماندهان ما یا خود معلم بوده و یا تربیت یافته مکتب معلم بودند

وی گفت : بسیاری از شهدای مدافع حرم معلم بوده و خیلی از معلمین بازنشسته ما در استان با مراجعه تقاضا داشتند که با حضور در سوریه از مدافع حرم باشند پس نتیجه میگیریم که معلم از همه مرزها دفاع می کند.

وی یک پنجم شهدای استان را شهدای فرهنگی و دانش آموز دانست و در پایان تصریح کرد:در سال جاری دومین کنگره ملی شهدای استان برگزار می شود که چند اجلاسیه هم در شهرستانها ی مختلف برگزار شد

کمیته فرهنگیان این کنگره فعال بوده و اجلاسیه شهدای فرهنگی و دانش آموز بزودی برگزار می شود.در این برنامه فرزند شهید هرمز پور به ایراد سخن پرداخت.

دکتر مرضیه هرمزپور که خود معلم بوده گفت : جشن روز معلم آموزش و پرورش بویراحمد در سال جاری متفاوت از دیگر برنامه ها هست خدمت به خانواده های شهدادر این نظام در هر مقطع زمانی و مکانی عبادت است.

 

هرمزپور افزود : در طی چند سال پیشنهادهای مختلفی برای پذیرفت مسئولیت داده شد ولی نپذیرفتم شغل معلمی را ترجیح دادم در اوایل استخدامی هم در ادارات مختلفی زمینه استخدام بنده فراهم بود اما باز شغل معلمی را در اولویت قرار دادم دلیلش را عشق به این شغل دانستم .

وی با اشاره به خاطره یک روز خود در کلاس درس با دانش آموزان حاضر در کلاس ابراز داشت : وقتی شور نشاط دانش آموزی را در کلاس درس مشاهده میکنم خیلی برایم جالب و خوشایند هست و همین امر باعث شده که تدریس در کلاس درس را ارجح بدانم.

 

هرمزپور در پایان هم یک توصیه به همکاران خود داشت : معلم باید سر کلاس درس حواسش باشد که دانش آموز تمام حرکات معلم را زیر نظر دارد ما باید هم تعلیم را در نظر داشته باشیم و هم موضوع تربیت را اهمیت بدیم و حقیقتا وقتی معلمی از دنیا می‌رود موجبات ناراحتی شدید را برایم فراهم مینماید.

دختر شهید هرمزپور در پایان با اشاره به شخصیت جناب آقای داستار مدیر آموزش و پرورش شهرستان گفت : با توجه به شناختی که از خانواده جناب آقای داستار دارم ایشان برادر شهید هستند و شخصیتی دغدغه مند و فرهنگی و متواضع برای آموزش و پرورش می‌باشند و بر این باور هستم که میتواند آموزش وپرورش بویراحمد را نجات دهد و مشکلات آموزش و پرورش را حل نماید.

در این برنامه از خانواده های ۱۹شهید فرهنگی و دو فرهنگی متوفی که در اداره بویراحمد مشغول به کار بودند ، خانواده های زنده یاد عزیز پور و خانواده محترم زنده یاد محسن طاهری تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.