ارائه خدمات درمانی به ۲۶۵ بیمار تالاسمی در استان کهگیلویه وبویراحمد
۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۰
18 اردیبهشت به مناسبت روز جهانی تالاسمی؛ مدیرکل بیمه سلامت استان به مناسبت ۱۸ اردیبهشت، روز جهانی تالاسمی و بیماران خاص، گفت: ۲۶۵ نفر بیمار تالاسمی در استان کهگیلویه و بویراحمد تحت پوشش بیمه سلامت هستند.
ارسال توسط : منبع : پیوارنیوز
پ
پ

به گزارش پیوارنیوز؛ مدیرکل بیمه سلامت استان به مناسبت ۱۸ اردیبهشت، روز جهانی تالاسمی و بیماران خاص گفت: ۲۶۵ نفر بیمار تالاسمی در استان کهگیلویه و بویراحمد تحت پوشش بیمه سلامت هستند.

شباهنگ مدیر کل بیمه سلامت استان گفت:قبل از تشکیل صندوق بیماران خاص، صعب علاج و نادر ، ۱۲۰۰ نفر در استان کهگیلویه و بویراحمد شامل بیماران تالاسمی، هموفیلی، دیالیزی ، پیوند کلیه و ام اس با عنوان بیماران خاص تحت پوشش بیمه سلامت بودند و خدمات مرتبط با بیماری خاص خود را به صورت رایگان دریافت می کردند که ۲۶۵ نفر از این افراد، بیماران تالاسمی می باشند.

وی بیان کرد: در سال ۱۴۰۱ با ایجاد صندوق بیماران خاص، صعب علاج و نادر ۱۰۷ گروه بیماری تحت حمایت قرار گرفتند و افرادی که دارای یکی از این بیماریها باشند در صورت نداشتن هر گونه پوشش بیمه ای می توانند بصورت رایگان زیر پوشش بیمه سلامت قرار گیرند و از مزایای صندوق بهره مند شوند.

شباهنگ تصریح کرد: تعهدات دندان پزشکی برای ۱۰ بیماری شامل تالاسمی، هموفیلی، همودیالیز، دیالیز، پیوند کلیه، ام اس، بیماری های متابولیک، پروانه ای، اتیسم، انواع پیوندها، سرطان و روانی مزمن تعریف شده و این افراد در قالب سقف ریالی تعیین شده و رعایت ضوابط مربوط توسط وزارت بهداشت می توانند خدمات مورد نیاز را دریافت کنند، ضمن اینکه این افراد باید صورت حساب های پرداختی خود را به اداره کل بیمه سلامت تحویل و هزینه ها را دریافت نمایند.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.