تاثیر جمعه بازار یاسوج بر نرخ توزیع کالا و حمایت قشر ضعیف و رو به پایین جامعه در تامین مایحتاج زندگی خود
۰۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۱۴
جمعه بازار یاسوج که با نام (روز بازار ) نیز شناخته می شود، یکی از بازارهای سنتی و قدیمی این شهر است که در تمامی ایام هفته برگزار می شود. این بازار در بین مردم یاسوج از محبوبیت بالایی برخوردار است و به عنوان راه حلی برای توزیع کالا با قیمت های پایین تر به اقشار ضعیف و کم درآمد جامعه شناخته می شود.
ارسال توسط : منبع : پیوارنیوز
پ
پ

به گزارش پیوارنیوز؛ محسن تیربند در رابطه تاثیر جمعه بازار یاسوج بر نرخ توزیع کالا و حمایت قشر ضعیف و رو به پایین جامعه در تامین مایحتاج زندگی خود یادداشتی صادرکرد.

تاثیر بر نرخ توزیع کالا:

افزایش توزیع کالا: جمعه بازار یاسوج با عرضه مستقیم کالا توسط تولیدکنندگان و عمده فروشان، واسطه ها را حذف می کند و به توزیع گسترده تر کالا در بین اقشار مختلف جامعه، به ویژه اقشار ضعیف، کمک می کند.

تنوع کالا: طیف وسیعی از کالاها، از جمله مواد غذایی، پوشاک، لوازم خانگی و … در این بازار عرضه می شود که به افزایش تنوع کالایی در دسترس مردم، به خصوص اقشار کم درآمد، کمک می کند.

دسترسی آسان: مکان برگزاری جمعه بازار یاسوج به گونه ای است که به راحتی برای اقشار مختلف جامعه، به خصوص افراد کم درآمد، قابل دسترسی است.

ناگفته نماند این قشر از بازاریان در روزگاری که خود دستفروش سیار بودند طعم زجر و زحمت را چشیده اند و اکنون به گونه ای عمل میکنند و میدانند چطور باید با عملکرد خود هم گذشته خود به یا آورند و هم مشتری خود را نا امید از درب مغازه خود رد نکنند.

 

حمایت از قشر ضعیف:

قیمت پایین تر: قیمت کالاها در جمعه بازار یاسوج به طور قابل توجهی پایین تر از قیمت آنها در فروشگاه های معمولی شهر است که به نفع اقشار ضعیف و کم درآمد جامعه است.

حمایت از تولید داخلی: با خرید از جمعه بازار یاسوج، می توان به طور مستقیم از تولیدکنندگان و کسب و کارهای محلی، به خصوص کسب و کارهای کوچک، حمایت کرد و به رونق اقتصاد محلی کمک کرد.

ایجاد اشتغال: جمعه بازار یاسوج با ایجاد فرصت های شغلی برای دستفروشان و غرفه داران، به اشتغالزایی، به خصوص برای افراد کم درآمد، کمک می کند.

جمعه بازار یاسوج می تواند به عنوان راه حلی برای توزیع کالا با قیمت های پایین تر به اقشار ضعیف جامعه و حمایت از آنها در تامین مایحتاج زندگی خود عمل کند. با این حال، برای رفع معایب این بازار و افزایش اثربخشی آن، اقداماتی مانند نظارت بیشتر بر کیفیت و قیمت کالاها، ایجاد امکانات رفاهی مناسب و نظارت و کنترل ترافیک بر محورهای مواصلاتی آن از طریق پلیس راهور و همچنین انتظامات شهرداری صورت گیرد قطعا با توجه به مجموعه بازار عرضه و تقاضا در این بازار معروف با رضایت بیشتری صورت خواهد گرد و بازاریان با دلگرمی بیشتر جهت تامین قسمتی از مایحتاج زندگی مردم استان تلاش خود را خواهد کرد.

 

تذکر:

هر آنکس در این ایام بخواهد سفره این جماعت را دستکاری عقیده ای و عقده ای و مافیایی بکند که به تبعات آن راه تامین مایحتاج قشر محروم را بن بست نماید هم در پیشگاه خدا مورد خشم و غضب قرار خواهد گرفت و هم بداند پرده برداری از اهدافش را متشر خواهم کرد که به نسبت پایان عمر سیاسی اش رقم خواهد خورد و بداند گنجینه اسرار را روزی به زبان خواهم آورد که از شرم روی دیدن خانواده خود را هم نداشته باشد.

محسن تیربند

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.