محفل فرهنگی و هنری پرواز ستاره ها دریاسوج برگزارشد
۰۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۳۴
به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد محفل فرهنگی و هنری «پرواز ستاره‌ها» بزرگداشت رئیس جمهور شهید و شهدای خدمت ظهر امروز در سالن اجتماعات ستاد کنگره سرداران و شهدای استان برگزار شد‌.
ارسال توسط : منبع : پیوارنیوز
پ
پ

به گزارش پیوارنیوز؛ محفل فرهنگی وهنری”پرواز ستاره ها ” گرامیداشت رئیس جمهور شهید و شهدای خدمت ظهر امروز با حضور اصحاب فرهنگ،هنر و رسانه و فعالان قرآنی استان به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد‌.

امین درخشان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان کهگیلویه و بویراحمد با گرامیداشت یاد و خاطره شهید رئیسی و شهدای خدمت افزود : استقبال میلیونی مردم در جای‌جای ایران اسلامي و این حجم و حزن و اندوه نشان از رویش های است که همواره در مسیر تداوم راه انقلاب اسلامی ایجاد می شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: آنچه مسلم بوده این است که مسیر خدمت و شهادت شهید آیت الله رئیسی یادآور شهید رجایی بود و حتی با حجم و انبوه بیشتری از ماتم مردم شاهد بودیم.

وی با بیان اینکه مسیر خدمت و مسیر شهادت شهید رئیسی تبلور اخلاص در عمل آن شهید عزیز و شهدای خدمت بود خاطرنشان کرد: یاد و نام شهيد رجایی در این روزها به خوبی زنده شده بود.

وی با تقدیر از توجه و تمرکز اهالی هنر به به حادثه اخیر افزود: هنرمندان روایان خلاق و تاثیرگذار رویدادها و حوادث هستند و شاهد بودیم در این هفته آثار خلاقانه و ارزشمندی در وصف شهدای خدمت در همه رشته ها و قالب ها تولید شد که شایسته تقدیر است

«امین درخشان» اظهار کرد: این مصیبت بزرگ و شهادت رئیس جمهور مردمی و مکتبی که ما شاید بعد از شهادت وی متوجه شدیم که قدر ایشان را بیشتر از اینها می دانستیم، دل های همه ما را محزون کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: بدون تردید این حجم انبوه استقبال مردم و اندوهی که بین مردم پس از شهادت رئیس جمهور، وزیر امور خارجه و همراهان در راه خدمت ایجاد شد شاید نشان از صداقت، پاک دستی و مهم تر از همه اینها اخلاص در عمل شهیدان راه خدمت بوده که همه ما را در این مصیبت بزرگ و غمبار نگران و اندهبار کرده است.

وی ضمن تشکر از شاعران آئینی که همواره در چنین محافلی حضور پیدا کرده و شمع روشن برنامه های فرهنگی و هنری هستند، افزود: هنرمندان به دلیل توانایی، ظرفیت فکری و خلاقیتی که در فکر و ذهن آنها وجود دارد، معمولا نخستین کسانی هستند که به مسائل مختلف اجتماعی، حوادث یا سایر رویدادها واکنش نشان می دهند.

درخشان خاطرنشان کرد: در شهادت رئیس جمهور عزیز و همراهان شاهد تولید و نشر آثار متعدد فرهنگی و هنری در همه عرصه ها و رشته ها بودیم که توسط هنرمندان خلق شد

وی تاکید کرد: در شرایطی که توقعات مردم متعدد و متنوع است اما مردم به دلیل اخلاص شهید رئیسی که بزرگ شده مکتب شهید بهشتی بود، حضور گسترده و انبوهی به صورت خودجوش در مراسم تشییع و سایر مراسمات این شهدا در کشور داشتند.

درخشان یادآور شد: در شهرهایی که مراسم تشییع بود و سایر شهرهای دیگر کشور مردم به صورت خودجوش اجتماعات میلیونی را رقم زدند که بدون تردید یک رویش جدیدی در مسیر تحول انقلاب اسلامی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: باید گفت شهادت آیت الله رئیسی و همراهان فصل جدیدی ایجاد کرد که شایسته تقدیر این ملت بزرگ و وفادار است و همواره نشان دادند که آرمان های انقلاب اسلامی علیرغم همه کم و کاستی ها، همچنان زنده و پایدار است.

در این محفل هنری و معنوی شاعران آیینی استان در وصف رئیس جمهور و شهدای خدمت اشعار حماسی سرودند و هنرمندان رشته های تجسمی آثار زیبایی از شهید رئیسی و شهدای همراه ایشان خلق کردند.

 

معاون سیاسی امنیتی استاندار هم در این محفل با اشاره به سوره مبارکه العنكبوت آیه ۶۹ (وَالَّذينَ جاهَدوا فينا لَنَهدِيَنَّهُم سُبُلَنا ۚ وَإِنَّ اللَّهَ لَمَعَ المُحسِنينَ) گفت:از مصادیق بسیار بارز این آیه مبارکه شهدای عزیزی است که امروز بخاطرشان دور هم جمع شدیم.

سید جواد هاشمی افزود:هر قدمی که خالصانه در راه خدا برداشته می شود بی نتیجه نیست و اخلاص در عمل یکی از دستورات صریح دین اسلام و ائمه اطهار است که موجب رستگاری ادمی می شود و قطعا این شهدای عزیز ما دارای چنین خصلتی بودند که در شب ولادت امام رضای علیه السلام به دیار حق شتافتند.

وی افزود:رئیس جمهور شهید ما از ویژگیهای بسیار زیادی برخوردار بودند به قول آقای میثم مطیعی که گفتند؛ خوبان را صف اول برداشتند کسانی بودند که واقعا گلچین شدند در عرصه خدمت و سفره ای که رئیس جمهور شهید ما پهن کردند ما باید این سفره را گسترده تر کنیم انتخابات نزدیک است و باید با انتخاب درست خود فردی را انتخاب کنیم در قد و قواره آیت الله رئیسی باشد که بتواند این راه را ادامه دهد.

هاشمی در ادامه گفت:در کمتر از سه سال از عمر با برکت دولت سیزدهم نزدیک به ۸۴۰۰طرح نیمه تمام ؛ تعطیل و نیمه تعطیل فعال و به عرصه تولید می رسند و بخش بزرگی از جوانان ما اشتغال پیدا می کنند این نعمت بزرگی است و باید قدر این نعمت را بدانیم.

معاون سیاسی امنیتی استاندار در ادامه اظهار داشت:شهید آیت اله رئیسی و وزیر امورخارجه معمار دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران بودند.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.