افزایش ۱۵ هزار هکتار به مناطق تحت مدیریت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد در هفته محیط زیست / پیام تبریک فرماندار چرام
۲۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۱
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گفت : در پنجمین روز از هفته محیط زیست 15 هزار هکتار از کوه اشکر شهرستان چرام که تا کنون هیچ گونه منطقه ای تحت مدیریت و حفاظت محیط زیست نداشت با حضور فرماندار و نصب تابلو عملا به مناطق تحت مدیریت محیط زیست استان افزوده شد.
ارسال توسط : منبع : پیوارنیوز
پ
پ

به گزارش پیوارنیوز؛ مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گفت : شهرستان چرام تا پیش از این هیچ گونه منطقه ای تحت عنوان حفاظت شده یا شکار ممنوع نداشت و فعالیت محیط زیست در این شهرستان بیشتر بصورت نمایندگی بود که با آگهی رسمی و انتخاب کوه” اشکر” با ۱۰کیلومتر طول ، ۵ کیلومتر عرض و ۱۸ چشمه جوشان آب مناطق شکار ممنوع استان به ۶ منطقه افرایش یافت.

اسلام جاودان خرد گفت : تاکنون ۵ منطقه شکار ممنوع در استان داشتیم که با تصویب کوه اشکر از توابع شهرستان چرام و پس از آگهی رسمی و نصب تابلوی این منطقه با حضور توفیقیان فرماندار چرام ، مناطق شکار ممنوع به ۶ منطقه رسید و البته ۷ منطقه حفاظت شده و یک پارک ملی نیز تحت حفاظت محیط زیست داریم.

جاودان خرد ادامه داد: هفت منطقه حفاظت شده ( “دنا”، “دنای شرقی”، “سیوک”، “خائیز” و “سرخ”، “خامین”، “دِیل” و “سَولک”) به وسعت ۱۸۰ هزار و ۷۶۳ هکتار و یک پارک ملی “دنا” به وسعت۲۵ هزار و ۸۲۳ هکتار و با اضافه شدن شهرستان چرام، ۶ منطقه شکار ممنوع در استان داریم و عملا” مناطق تحت مدیریت محیط زیست استان به ۳۲۷ هزار هکتار افزایش یافت .

وی یادآور شد: مناطق با تنوع زیستی در ابتدا با داشتن شرایط به منطقه شکار ممنوع انتخاب و پس از گذشت پنج سال در صورت دارا بودن شرایط به منطقه حفاظت شده ارتقا می یابد.

مدیر کل محیط زیست تصریح کرد : براساس ماده ۶ قانون حفاظت وبهسازی محیط زیست، هرگونه شکار و تیراندازی در این منطقه ممنوع می باشد و در صورت هرگونه تخلف زیست محیطی با خاطیان برخورد قانونی می شود.

وی تعداد محیط بانان کهگیلویه و بویراحمد با عرصه تحت پوشش را ۷۸ نفر اعلام کرد و افزود: واقعیت امر نسبت به نرم جهانی تعداد محیط بانان بسیار کم بوده که انتظار می‌رود مسئولان و متولیان امر در این زمینه تدبیری کنند زیرا واقعیت امر در برخی مواقع بویژه هنگام آتش سوزی‌ها با مشکل جدی روبه رو هستیم.

توفیقیان فرماندار شهرستان چرام در حاشیه نصب تابلوی کوه اشکر بعنوان نخستین منطقه شکار ممنوع این شهرستان طی پیامی آغاز هفته محیط زیست را به همه تلاشگران و دوستداران و حامیان محیط زیست تبریک گفت .

براساس این گزارش پیام فرماندار چرام بدین شرح است :

بسم الله الرحمن الرحیم

بررسی قرآن و روایات اسلامی نشان می دهد دین مبین اسلام همواره به محیط زیست به مثابه ظرف حیات و تکامل انسان اهمیت داده است بطوریکه اسلام برای مسئولیت انسان در برابر محیط زیست اهمیت بسیاری قائل شده و طبیعت را امانت خداوند در دست انسان می داند و به همین علت برای طبیعت حقوقی در نظر گرفته و انسان را مکلف به ادای آن حقوق می کند.

توجه به مقوله محیط زیست و اهمیت آن در زندگی بشر امریست که نمی توان از آن به سادگی گذشت لذا لزوم فرهنگ سازی در این مقوله وظیفه ای جدی است که حفاظت و حراست از محیط زیست را می طلبد.

باید اذعان نمود که پیام اصلی هفته محیط‌زیست، اهتمام و مشارکت مردم و جلب یاری آنان در پاسداری از محیط‌زیست این نعمت بزرگ خدادادی است و هفته محیط‌زیست، فرصتی است تا بار دیگر همه اقشار مختلف مردم ایران اسلامی را تشویق کنیم که برای حفظ محیط‌زیست و برداشتن باری از دوش زمین، اقدامات مثبت و مؤثری انجام دهند.

اینجانب در آغاز هفته محیط زیست ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای محیط بان و حافظان فداکار و ایثارگر محیط زیست که در بحران ها خالصانه، صادقانه و شجاعانه جان خود را فدا کردند ، به همه تلاشگران این عرصه بالاخص کارکنان حفاظت محیط زیست استان و شهرستان چرام، تشکل‌های مردم‌نهاد محیط زیستی، اصحاب رسانه و همه کسانی که به هر نحو در جهت حفاظت و حراست از محیط زیست و ترویج فرهنگ زیست محیطی گامی بر میدارند تبریک عرض نموده،

صحت، سلامتی، سربلندی و توفیق روزافزون همگان را از درگاه خداوند متعال مسئلت دارم.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.