پیام رئیس دانشگاه علوم پزشکی به مناسبت تقارن ماه محرم و روز پزشک
۰۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۸
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج به مناسبت تقارن ماه محرم و روز پزشک پیامی صادر نمود.
ارسال توسط : منبع : پیوارنیوز
پ
پ

به گزارش پیوارنیوز؛ در متن این پیام آمده است:

یامن اسمه دواء و ذکره شفاء

فرا رسیدن یکم شهریور ماه و روز پزشک را که مقارن سالروز ولادت طبیب و دانشمند بزرگ ایران زمین، حکیم ابوعلی سینا است گرامی می داریم.

حسن انتخاب زاد روز شخصیت برجسته و بی نظیری چون ابن سینا به عنوان روز پزشک، فرصت مغتنمی فراهم می‌آورد تا با اشاره به جایگاه سترگ علمی، نوآوری و امتیازات اخلاقی و رفتاری این حکیم و فیلسوف طبیب، ضمن ارج نهادن بر تلاش های مجدانه و ارزشمند این قشر فرهیخته و تجلیل از خدمات حیات‌بخش آنان که از مصادیق آیه کریمه «من احیاها فکأنّما احیا النّاس جمیعا» است نگاهی دوباره به جایگاه ممتاز خدمات پزشکی و ویژگی‌های استثنایی آن داشته باشیم. به ویژه که امسال این روز مصادف شده با ایام شهادت سرور و سالار شهیدان جهان.

کلمه طبیب از اسماء حسنای الهی است و در فرهنگ ایرانی اسلامی ما، حافظ سلامت و پاسدار حیات انسان‌هاست و از تقدسی ستودنی برخوردار است. علما همواره با تأکید بر این قداست، پزشکی را میدان فضیلت، خدمت، از خود گذشتگی و آراستگی به عالی‌ترین صفات اخلاقی می‌شناختند.

در ماه هایی که گذشت پزشکان ایثارگر این سرزمین با تاسی از مولایشان حسین بن علی(ع)، ایثارگری و‌از خود گذشتگی را دوباره معنی کردند و‌نشان دادند حتی از نثار جان خویش و چشیدشن شهد شهادت در راه نجات انسان ها ابائی ندارند.

باری؛ اینجانب به عنوان عضو کوچکی از جامعه پزشکی,با پاسداشت مجدد روز پزشک و شهدای گرانقدر سلامت، توفیق روزافزون و بهروزی و بختیاری همه پزشکان را در ارائه خدمات شایسته به جامعه بشری و ‌محشور شدن روح شهدای پزشک با مولایشان، حضرت امام حسین (ع) را از درگاه احدیت مسئلت می‌نمایم.

همچنین فرارسیدن ایام سوگواری حضرت امام حسین(ع) و یاران باوفایش را به همه دلدادگان این امام همام تسلیت عرض نموده، امیدوارم ضمن رعایت همه دستورالعمل های ستاد ملی کرونا که مورد تاکید مقام معظم رهبری نیز قرار گرفته است، فرهنگ متعالی ایرانی اسلامی خود را در مراسمات عزاداری امسال بیش از پیش به نمایش بگذاریم.

دکتر پرویز یزدان پناه
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.