زنگ خطر،افزایش نگران کننده کرونایی ها درکهگیلویه وبویراحمد/شمارقربانیان به ۷۹نفر رسید
۰۸ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۴
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از افزایش شمار قربانیان کرونایی استان به 79 نفر خبر داد.
ارسال توسط : منبع : پیوارنیوز
پ
پ

به گزارش پیوارنیوز؛ دکتر پرویز یزدانپناه گفت: ۳ بیمار ۴۶، ۹۰ و ۳۶ ساله که دو نفر باداشتن بیماری زمینه ای و یک نفر بدون بیماری زمینه ای بر اثر ابتلا به کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند.

وی اظهار داشت: در هشتمین روز از شهریورماه، ۲۳۸ بیمار در بیمارستان های معین کرونای استان بستری بوده که از این تعداد ۱۰۸ نفر مبتلای قطعی هستند و ۱۴ بيمار كرونايي در بخش مراقبت های ویژه تحت درمان هستند.

وي افزود : جواب ١٨٨ نمونه  كوويد ١٩ آزمايشگاه سلولي مولكولي نشان دهنده  افزايش درصد و موارد مثبت در بويراحمد(٥٣ درصد) ، كهگيلويه ( ٣٨ درصد)، چرام (٧درصد )و لنده (٢ درصد) مي باشد كه بالاترين درصد موارد مثبت در طي ٦ ماه گذشته در استان مي باشد.

وی اذعان داشت: تعداد بهبود یافتگان بیماران کرونایی کهگیلویه و بویراحمد تاکنون ۴۳۵۱ مورد گزارش شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی یاسوج با اشاره به افزایش تعداد موارد بستری بیماران مبتلا به ویروس کرونا در استان هشدار داد و گفت: با ادامه این روند، استان بزودی وارد وضعیت قرمز می‌شود.همچنين لازم است مردم بدانند از ظرفيت حداكثري تخت هاي بيمارستان ها استفاده شده است، تخت هاي مراقبت هاي ويژه در آستانه تكميل ظرفيت مي باشند و نيروهاي بهداشتي درماني خسته و كارآيي اوليه را ندارند.

وی ضمن تسليت ايام تاسوعا وعاشوراي حسيني به مردم شريف استان، افزود: شایسته است از عزاداران حسيني در سراسر استان بخاطر رعايت كامل دستورالعمل هاي بهداشتي، استفاده از ماسك و رعايت فاصله گذاري فيزيكي و سازمان تبليغات اسلامي به سبب نظارت دقيق بر مراسم هاي عزاداري تشكر وقدرداني نماییم.

دکتر یزدان پناه خاطر نشان کرد: لازم است مراسم هايي مانند تشييع جنازه در استان تحت نظارت كامل و با مجوز فرمانداري ها، دادستاني، نيروي انتظامي و مركز بهداشت شهرستان ها برگزار شود تا شاهد مرگ و ميرهاي افسار گسيخته در هفته هاي آينده نباشيم

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.