۱۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۳

استاندار کهگیلویه و بویراحمد: آمارهای ادارات و سازمان ها باید دارای مرجع رسمی و مستندات قوی باشد. . . . به گزارش پیوارنیوز، استاندار در جلسه شورای راهبردی جمعیت استان با بیان اینکه آمار‌های ادارات و سازمان‌ها باید دارای مستندات قوی و مرجع رسمی باشد گفت: این آمار‌ها پایه و مبنای برنامه ریزی است چرا که […]

ارسال توسط :
پ
پ

استاندار کهگیلویه و بویراحمد: آمارهای ادارات و سازمان ها باید دارای مرجع رسمی و مستندات قوی باشد.

.

.

.

به گزارش پیوارنیوز، استاندار در جلسه شورای راهبردی جمعیت استان با بیان اینکه آمار‌های ادارات و سازمان‌ها باید دارای مستندات قوی و مرجع رسمی باشد گفت: این آمار‌ها پایه و مبنای برنامه ریزی است چرا که کارشناسان و متخصصان براساس این آمار‌ها اظهار نظر می‌کنند.

حسین کلانتری افزود: براساس این آمار‌ها باید برای مشکلات استان راهکا‌های علمی ارائه داده شود.
وی با بیان اینکه ۷۰ درصد جمعیت استان بین ۱۵ تا ۶۴ سال سن دارند گفت: هم اکنون شرایط جمعیت جوان و نیازمند شغل هستند و آن‌ها می‌توانند پیشرفت همه جانبه استان را در زمینه‌های مختلف رقم بزنند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه در اشتغال روستایی جایگاه خوبی داریم افزود: باید با اشتغال روستایی و خانگی از مهاجرت روستائیان جلوگیری کرد.
کلانتری به شرایط کنونی کشور اشاره کرد و گفت: دولت برای تحقق وعده‌های خود از همه توان استفاده می‌کند، اما باید این را مد نظر قرار دهیم که کشور ما در شرایط اقتصادی ویژه‌ای است و دشمنانی مانند آمریکا، آل سعود و اسرائیل با اصولگرا و اصلاح طلب کاری ندارند.
وی با تاکید بر اینکه باید با مردم صادق باشیم عنوان کرد: گزارش‌هایی که به مردم می‌دهیم باید واقعی و عینی باشد تا موجب افزایش اعتماد، افزایش سرمایه اجتماعی و افزایش امید در بین مردم شود.
مدیرکل ثبت احوال استان هم با بیان اینکه در جلسه راهبردی جمعیت استان تحولات جمعیتی استان مورد بررسی قرار گرفت گفت: در ده سال گذشته ما با کاهش ازدواج و ولادت در استان روبه رو بودیم که این وضعیت تأثیر منفی بر روی شرایط جمعیتی استان خواهد گذاشت.
تقوی با اشاره به روند کاهشی جمعیت در استان افزود: در ۹ ماهه اول امسال نسبت به سال گذشته با کاهش ۵ درصدی ولادت‌ها و ۷ درصدی ازدواج‌ها مواجه بودیم که در این زمینه راهکار‌های لازم برای ترغیب جوانان به ازدواج، جلوگیری از افزایش طلاق و پایداری خانواده‌ها مورد تاکید قرار گرفت.
مدیرکل ثبت احوال استان عنوان کرد: خوشبختانه روند افزایشی طلاق در کهگیلویه و بویراحمد متوقف شد به گونه‌ای که در ۹ ماهه اول امسال کاهش ۶ درصدی داشته است.

وی گفت: درصد زیادی از طلاق‌هایی که در کهگیلویه و بویراحمد ثبت می‌شود مربوط به استان‌های فارس، چهارمحال و بختیاری و خوزستان است.
تقوی افزود: شهرستان بویراحمد بیشترین مهاجرپذیری را در چند سال اخیر داشته است که و در این زمینه باید برنامه ریزی‌ها و راهکار‌های لازم را ارائه دهیم.
مدیرکل ثبت احوال استان همچنین از افتتاح ۷ شبکه فیبر نوری ادارات ثبت احوال در چند روز گذشته خبر داد و گفت:همه ادارات ثبت احوال استان روی شبکه فیبر نوری قرار گرفته است و ساختار سازمان از رویکرد سنتی به مدرن تغییر کرد همچنین همه اسناد در استان به صورت الکترونیکی آرشیو می‌شوند.
تقوی از صدور کارت هوشمند ملی برای ۸۸ درصد جمعیت استان خبر دادو افزود: ۵۴۶ هزارو ۳۸۶ نفر از جمعیت استان واجد شرایط صدور کارت هوشمند هستند که تاکنون برای ۴۷۶ هزار و ۲۱۰ نفر کارت صادر شده است
وی گفت: ۵۱۷ هزار نفر از جمعیت استان بالای ۱۵ سال است و ۸۲ درصد جمعیت استان دارای شناسنامه مکانیزه هستند.
سرپرست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد هم در این جلسه گفت:سال ۱۳۳۵ جمعیت استان ۱۰۳ هزار نفر بود و این آمار در سال ۹۵ به ۷۱۳ هزار نفر رسید اگر چه جمعیت استان طی این سال‌ها افزایش داشته، اما میزان رشد سالانه کاهش یافته است.
شهابی اضافه کرد: کهگیلویه و بویراحمد در سال ۹۵ رتبه ۷ کشور را به لحاظ کیفیت جمعیت داشته و در ردیف استان‌های برتر قرار داشت.
وی با اشاره به افزایش سن امید به زندگی از ۶۷ به ۷۲ سال در استان گفت: بر اساس آمار ۲۶ درصد جمعیت کهگیلویه و بویراحمد شاغل هستند و جمعیت بیکار استان ۲۸ هزار نفر معادل ۴ درصد کل جمعیت استان است.
سرپرست سازمان مدیریت برنامه ریزی استان به توزیع نامناسب جمعیت در استان اشاره کرد و گفت: بخش زیادی جمعیت استان به سمت یاسوج و استان‌های همجوار مهاجرت می‌کنند که این موجب اختلال در ترکیب جمعیتی استان می‌شود.

انتهای پیام/ط_الف

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.