۱۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۵

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش وپرورش استان: مأموریت جدید سوادآموزی کهگیلویه وبویراحمد مهارت آموزی همراه با آموزش است. . . . به گزارش پیوارنیوز، معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش وپرورش  استان گفت: تعریف جدید سواد که فراتر از خواندن و نوشتن است مأموریت مهارت آموزی را پیش روی این مجموعه قرار داده است. […]

ارسال توسط :
پ
پ

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش وپرورش استان:

مأموریت جدید سوادآموزی کهگیلویه وبویراحمد مهارت آموزی همراه با آموزش است.

.

.

.

به گزارش پیوارنیوز، معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش وپرورش  استان گفت: تعریف جدید سواد که فراتر از خواندن و نوشتن است مأموریت مهارت آموزی را پیش روی این مجموعه قرار داده است.
اردشیر یاری افزود: امروزه پیشرفت‌های علمی و فناوری موجب شده در بخش‌هایی از جامعه ارتباطات اجتماعی و روابط عاطفی مطلوب دچار آسیب شود و ضروت دارد مهارت‌های اساسی زندگی با محوریت ارتباطات آموزش داده شود.
وی اضافه کرد: در بخش بومی نیز برخی از صنایع دستی و فرهنگ عامه در حال منسوخ شدن است که احیاء آن از طریق فرهنگسازی یک ضرورت است.
معاون سوادآموزی آموزش وپرورش استان نیز گفت: با توجه به تعریف جدید سواد که تغییر رفتار براساس آموخته ها است فعالیت مراکز یادگیری محلی، فرصتی برای آموزش مهارت‌های زندگی، حقوق شهروندی، مهارت‌های اجتماعی و شغلی و در نتیجه تحقق باسوادی مورد انتظار است.
سیدحمدالله خواهش نیک افزود: هم اکنون ۱۷ مرکز یادگیری محلی با راهبرد حدود ۴۰ نوع مهارت در استان فعال است.
وی گفت: در تعریف جدید جهانی دارا بودن سواد‌های عاطفی، ارتباطی، اقتصادی، رایانه، آموزش و پرورش و رسانه برای فرد با سواد تعریف شده که بستر آموزش آن‌ها در مراکز یادگیری محلی فراهم شده است.

انتهای پیام/ط_الف

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.