تکلیف حیوانات ولگرد در یاسوج مشخص شد
۱۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۰
حیوانات ولگرد وبدون صاحب ازهفته آینده در یاسوج جمع آوری می شوند.
ارسال توسط : منبع : پیوارنیوز
پ
پ

به گزارش پیوارنیوز؛ فرماندار شهرستان بویراحمد با اشاره به اینکه شهرداری یاسوج هنوز بعد از ۴۰ سال جایگاهی برای جمع آوری حیوانات ولگرد ندارد گفت: با توجه به افزایش حیوانات ولگرد به ویژه سگها و زاد و ولد‌ بالای این حیوانات باید در این باره چاره اندیشی کرد.

شاهرخ کناری با بیان اینکه برای رفع این مشکل، شهرداری یاسوج در دوپشته دشت روم محلی را مشخص و فنس کشی کرد افزود: با همکاری جهاد کشاورزی و شهرداری از طریق کشتارگاه‌ها و مرغداری‌ها غذا این حیوانات تامین می شود همچنین مصوب شد داروی بیهوشی نیز برای مواقع ضروری تامین شود.

وی از تشکیل یک تیم برای جمع آوری حیوانات ولگرد توسط محیط زیست، مرکز بهداشت، دامپزشکی، شهرداری و نیروی انتظامی خبر داد و گفت: محیط زیست موظف است امروز تا فردا آموزش‌های لازم را به افراد این تیم ارائه دهد.

فرماندار بویراحمد ادامه داد: این تیم هم موظف است از هجدهم مهر ماه به مدت بیست وهشت روز همه این حیوانات ولگرد از جمله به ویژه گربه و سگ‌های ولگرد را جمع آوری کند.

وی هم چنین مرکز بهداشت را موظف به شناسایی مناطقی که در آن سگ گزیدگی، موش گزیدگی و گربه گزیدگی رخ داده کرد و گفت: باید این مناطق شناسایی و به مردم آن منطقه باتوجه به احتمال انتقال کرونا از طریق این حیوانات هم آموزش داده شود.
وی جمع آوری نکردن زباله‌ها و پسماند‌های شهری را از دیگر دلایل عمده وجود این حیوانات در سطح شهر دانست و افزود: شهرداری‌ها موظفند در فصل سرما این زباله‌ها را حداکثر تا دو روز جمع آوری کنند.

کناری با بیان اینکه ممکن است برخی شهرستان‌ها حیوانات ولگردی را که جمع آوری کردند در حومه دیگر شهرستان‌ها رها کنند و این حیوانات به راحتی وارد آن شهر‌ها شوند؛ اضافه کرد: باید محیط زیست و پاسگاه‌ها به شدت ورودی ها و خروجی های شهر را کنترل‌ کنند.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.