شایسته سالاری و عدم دخالت مسائل قومی وسیاسی محوربرنامه های آموزش وپرورش شهرستان بویراحمد/ازنقدهای عالمانه  و دلسوزانه استقبال می کنم
۲۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۵
رئیس آموزش وپرورش شهرستان بویراحمد در نشست با اصحاب رسانه؛ معلم رسالت مهم تربیت و آموزش را بر عهده دارد  و مدرسه به عنوان مهمترین نهاد اجتماعی، تربیتی و آموزشی در جامعه شناخته می‌ شود.
ارسال توسط : منبع : پیوارنیوز
پ
پ

به گزارش پیوارنیوز، رئیس آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد روز دوشنبه ۲۸ مهر ماه در نشست خبری با اصحاب رسانه با تشریح رسالت خبرنگاران، اظهار داشت: رسانه می تواند واسطه ای مناسب برای ارتباط با مردم و مسئولین و واقعیت های جامعه باشد.

کورش دلشادافزود: رسانه یعنی رساندن پیام به مخاطب،اگر کسی خبری را برای شماها فرستاد، باید در باره آن تحقیق و پژوهش کنید. اگر کسی خبر کذب برای شما فرستاد، قطعاً اهدافی را دنبال می‌کند، فتنه گری و دامن زدن به مسائل امنیتی و طایفه‌ای از این اهداف است.

وی از هادی زارع پور مدیرکل آموزش و پرورش به دلیل اعتماد به او قدردانی کرد و گفت: ۱۱ سال در آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد کار کردم و از تمام طوایف، قومیت‌ها و همه شهرستان‌ها در آموزش و پرورش استان نیز حضور داشتند که مثل برادر کنار هم بودیم.

وی با اشاره به انتشار اخبار کذب خاطر نشان کرد: دو هدف از انتشار خبر کذب دنبال می‌شود یکی ایجاد فتنه و دیگری  بر هم زدن نظم و امنیت  در جامعه است، و رسانه‌ها باید به انتشار اخبار مطابق با واقعیت همت کنند.

دلشاد در ادامه افزود: در فعالیت رسانه‌ای باید به سه اصل صحت، دقت و سرعت توجه شود و نگاه ما به رسانه‌ها نگاه تعامل و همکاری است.

رئیس آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد بابیان اینکه وظیفه اصلی آموزش و پرورش تربیت و تعلیم و شکوفا ساختن فطرت انسانی است افزود: اگر ما یک انسان سالم تربیت کنیم، در واقع به اصلاح عالم کمک کرده‌ایم.

دلشاد با اشاره به محوریت معلم در موضوع آموزش و پرورش افزود: معلم رسالت مهم تربیت و آموزش را بر عهده دارد  و مدرسه به عنوان مهمترین نهاد اجتماعی، تربیتی و آموزشی در جامعه شناخته می‌ شود.

دلشاد در ادامه بیان کرد: محور توسعه هر کشوری آموزش و پرورش است، چرا که رسالت آموزش و پرورش تربیت نیروی انسانی است و محور توسعه هر جامعه‌ای نیروی انسانی متخصص، متهد و کارآمد است.

وی افزود: آموزش و پرورش به تنهایی نمی‌تواند بار تربیت و آموزش جامعه را به دوش بکشد و برای تحقق این مهم نیازمند مشارکت همه نهادها و سازمان‌ها است.

وی خاطرنشان کرد: کرونا تمام مناسبات زندگی انسان را امروزه تحت تاثیر قرار داده است و قطعاً یکی از مواردی که تحت تاثیر بسیار کرونا قرار گرفته است، موضوع تحصیل و آموزش است، آموزش و پرورش برای توفیق در این شرایط نیازمند همکاری و مشارکت خانواده‌ها و نهادها و دستگاه‌های مختلف است.

رئیس آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد تاکید کرد: اگر آموزش و پرورش ضعیف شد، جامعه ضعیف می‌شود. پس مدرسه باید کانون تحول جامعه باشد. آموزش و پرورش به تنهایی نمی‌تواند بار تعلیم و تربیت را به دوش بکشد و مشارکت مردم و همه نهاد در این مسیر الزامی است.

دلشاد گفت: تحقق عدالت و ارتقاء کیفی و کمی آموزش و پرورش هدف و اولویت کاری من است این اعتقاد را داریم که عدالت آموزشی مقدمه عدالت اجتماعی است. مبنای کار من پاکدستی، قانون مداری، شایسته سالاری،تعهد،تخصص، و خارج از مسائل قومی، قبیله‌ای و طایفه‌گری است.

نقدهای عالمانه و دلسوزانه را می‌پذیرم و اگر ضعفی مطرح شود، حتماً به دنبال اصلاح آن می‌روم.

دلشاد با تاکید بر اینکه ضعیف شدن آموزش و پرورش به ضعیف شدن کشور می‌انجامد، ادامه داد: حمایت همه جانبه از این حوزه به پویایی جامعه کمک شایانی می‌کند.

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد تصریح کرد: اگربخواهیم مدرسه راتوصیف کنیم مدرسه مهم ترین نهاداجتماعی است و معلم محور اصلی تعلیم و تربیت.

دلشاد با بیان اینکه مدرسه تنها کارکرد آموزش ندارد، اظهار کرد: مدرسه باید برای کارکردهای شخصیت سازی و زیستگاه فرهنگی، هنری و دینی در محلات عمل کند.

وی از پوشش تحصیلی ۶۷ هزار دانش آموز در شهرستان بویراحمد خبر داد و تصریح کرد: ۴۰ درصد مجموع دانش آموزان استان مربوط به شهرستان بویراحمد است و ۱۲ هزار و ۴۶۶ دانش آموز در مدارس غیرانتفاعی شهرستان تحصیل می‌کنند.

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد اظهار کرد: ۳۳ هزار دانش آموز در مقطع ابتدایی شهرستان بویراحمد تحصیل می‌کنند، همچنین ۴۳۰۰ معلم در مدارس سطح شهرستان مشغول تحصیل هستند.

دلشاد با بیان اینکه در بحث املاک، آموزش و پرورش ۴۷۱ ملک دارد، تاکید کرد: در شهرستان بویراحمد بر اساس قوانین، تغییر کاربری با هدف ایجاد درآمد برای آموزش و پرورش با تغییر به ظرفیت تجاری انجام شده است، این مهم در حالی است که تحقق این موضوعات مشروط به لحاظ و حفظ سرانه آموزشی و عدم آسیب به آن است.

وی از اجرای آموزش از چهار طریق در شهرستان خبر داد و بیان کرد: تولید محتوا و بسته‌های آموزشی برای دانش آموزان فاقد شبکه شاد نیز عملیاتی خواهد شد.

رئیس آموزش و پرورش بویراحمد با اشاره به شرایط ایجاد شده با شیوع کروناویروس، ادامه داد: در حوزه آموزش و پرورش خانواده‌ها به عنوان یک عنصر اصلی نام برد.

دلشاد حفظ سلامت دانش آموزان را یک اولویت دانست و تصریح کرد: قریب به ۸۰ درصد دانش آموزان و ۹۸ درصد معلمان شهرستان بویراحمد عضو شبکه شاد هستند.

وی با اشاره به رتبه‌های زیر ۱۰۰۰ کنکور، اظهار کرد: ۷۷ رتبه زیر ۱۰۰۰ در شهرستان بویراحمد در کنکور امسال به ثبت رسید.

دلشاد تصریح کرد: به علت شیوع کرونا ویروس ثبت نام در مراکز پیش دبستانی شهرستان بویراحمد کاهش چشمگیری نسبت به سال قبل داشته است.

وی بیان کرد: در شرایط کرونایی ۱۰ درصد دانش آموزان شهری و بالای ۳۰ درصد دانش آموزان روستایی شهرستان بویراحمد در مدارس حضور می‌یابند.

دلشاد در ادامه گفت: شایسته سالاری مدنظرمان است و به هیچ وجه مسائل قومی و سیاسی را در امورات آموزش و پرورش دخالت نمی‌دهیم.

انتهای پیام /

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.