۱۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱:۴۹

تخلفات انتخاباتی در فضای مجازی و رسانه ای کهگیلویه و بویراحمد رصد شده و با افراد تخریب‌کننده برابر قانون برخورد خواهد شد. . . .   به گزارش پیوارنیوز ، دادستان مرکز استان در نشست کمیته رصد فضای مجازی انتخابات با بیان اینکه ایجاد حس ناامنی از خود ناامنی بدتر خواهد بود، گفت: علیرغم آنکه از فضای […]

ارسال توسط :
پ
پ

تخلفات انتخاباتی در فضای مجازی و رسانه ای کهگیلویه و بویراحمد رصد شده و با افراد تخریب‌کننده برابر قانون برخورد خواهد شد.

.

.

.

 

به گزارش پیوارنیوز ، دادستان مرکز استان در نشست کمیته رصد فضای مجازی انتخابات با بیان اینکه ایجاد حس ناامنی از خود ناامنی بدتر خواهد بود، گفت: علیرغم آنکه از فضای مجازی می‌توانیم به عنوان یک فرصت برای آگاه سازی استفاده کنیم، اما بحث شایعه سازی و نبود سواد رسانه‌ای در بین آحاد جامعه منجر به ایجاد احساس ناامنی در جامعه می شود.

سید علی ملک حسینی با بیان اینکه باید از ایجاد این ناامنی در جامعه جلوگیری کنیم افزود: هرجایی که لازم است، باید اطلاع رسانی و آگاهی های لازم به مردم ارائه شود.
ملک حسینی در ادامه به تلاش دشمنان برای کمرنگ کردن حضور مردم در انتخابات پیش رو اشاره کرد و افزود: افرادی که در گروه‌های مختلف شایعه سازی می‌کنند لازم است شناسایی و برخورد قانونی و قضایی لازم انجام گیرد.
دادستان مرکز استان با اشاره به اینکه این روزها با تبلیغات سوء دشمن در حوزه انتخابات مواجه هستیم  گفت: هدف ما مشارکت و حضور حداکثری مردم در انتخابات است.
وی گفت: برگزاری جلسات با صدا و سیما و رسانه ها تا حدودی التهاب فضای مجازی را کاهش داد.
ملک حسینی به پایگاههای خبری و رسانه‌هایی که به نوعی اذهان عمومی را مشوش می کنند، هشدار داد و افزود:حضور کارکنان، مدیران و استفاده از امکانات و اموال دولتی برای انتخابات، خط قرمز ما است.
ملک حسینی اضافه کرد: مدیران شناخته شده ای که در کنار نامزدها، فعالیت‌های انتخاباتی انجام می‌دهند، بدون شک با برخوردهای قانونی دستگاه قضا مواجه می شوند.
ملک حسینی از احضار دو مدیر آموزشی به دادسرا‌های استان در خصوص انتخابات خبر داد و تذکر جدی دیگری هم به رسانه‌ها در فضای مجازی و حقیقی داد و گفت: هرگونه نظرسنجی در مورد نامزد‌های انتخابات وآنکه «که پیروز انتخابات است» ممنوع است.

وی گفت: انتشار اخباری که به نوعی فضای انتخابات را قطب بندی کند ممنوع است و اقدام دستگاه قضایی استان، در این زمینه بازدارنده خواهد بود.
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان در خصوص کسانی که در فضای مجازی در خصوص انتخابات به انتشار اخبار دروغ اقدام می کنند هشدار داد و گفت: سرتیم‌های این کانال‌ها در فضای مجازی شناسایی و در مواقع لازم به دادسرای مرکز استان و سایر حوزه‌های قضایی معرفی می شوند.
دادستان  مرکز استان در پایان هرگونه استفاده از صنف‌های کارگری و کارمندی را برای کاهش حضور مردم در انتخابات و یا مصادره به نفع یک جریان خاص را ممنوع اعلام است.
طالبی پور معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان در فضای مجازی نیز در این نشست با اشاره به شیوع بیماری کرونا در کشور چین، گفت: در این خصوص فضای مجازی، فضای ناامنی در کشور ایجاد کرده و عده‌ای به آن دامن می‌زنند و لازم است کنترل شود.
وی افزود: برای ۲۰ نفر از مسئولان سایت‌های استان به عنوان متخلف انتخاباتی، پرونده قضایی تشکیل شده است.
درادامه این نشست حمید نادریان بازپرس ویژه رسیدگی به جرایم فضای مجازی، رسانه و فضای سایبری دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان هم گفت: ارسال نظرسنجی‌ها و مطالبی که به نوعی اذهان عمومی را تشویش می کند، در فضای مجازی و رسانه‌ای استان ممنوع است.
وی به مطلبی در خصوص انتشار مطلبی در یکی از سایت‌های استان اشاره کرد و افزود: یکی از سایت‌های استان در اقدامی به مقایسه نامزد‌های انتخاباتی با یکدیگر می‌پردازد و قصد آن هم سوق دادن نظر مردم به سمت یکی از نامزد‌ها است.
نادریان در خصوص جعل سخنان یکی از مسئولان قضایی در یکی از سایت‌های استان خبر داد و افزود: این فرد جلب خواهد شد.
بازپرس ویژه رسیدگی به جرایم انتخاباتی شهرستان بویراحمد به سایت‌های غیر مجاز هم هشدار داد و گفت: سایت‌های غیرمجازی که در این عرصه حضور دارند را رها نخواهیم کرد و پس از انتخابات در صورتی که پروانه فعالیت مجاز اخذ ننماید مسدود می شوند.
خردمند معاون اداره‌ی کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در این نشست گفت: استان نیاز به اطلاع رسانی در فضای رسانه‌ای و مجازی دارد.
وی از مسئولان قضایی استان درخواست کرد شعب ویژه‌ای برای رسیدگی فوری به انتشار اخبار جعلی در فضای مجازی و رسانه در خصوص بیماری کرونا، تشکیل شود.

خردمند در پایان گفت: باید برخورد با متخلفان انتخابات رسانه‌ای شود تا مردم اطلاع داشته باشند.
فرخی معاون فضای مجازی صدا و سیمای استان در این نشست گفت:متأسفانه آمار انتشار خبر‌های جعلی در انتخابات خیلی زیاد است.
وی افزود: یکی از نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی در شهرستانهای استان بیشترین پیج اینستاگرامی را دارد و در این پیج تولید خبر عمدتا بر مبنای شایعه است.

انتهای پیام/ط_الف

 

 

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.