برطرف شدن مشکل دستگاه تست کرونا درکهگیلویه وبویراحمد
۲۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۴
مشکل دستگاه PCR برای بهبود نمونه‌گیری در استان برطرف شده است.
ارسال توسط : منبع : پیوارنیوز
پ
پ

به گزارش پیوارنیوز؛ استاندار در نود و نهمین جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا گفت: تلاش‌ها برای افزایش ظرفیت‌های بیمارستانی در بیمارستان شهید جلیل ادامه دارد.

حسین کلانتری افزود: تامین دستگاه اکسیژن ساز، کادر درمانی تازه نفس و تخت‌های جدید از جمله این نیاز مندیهاست که در حال تامین است.

وی اجرای مصوبه‌های ستاد ملی کرونا در استان را ضروری دانست و افزود: از دیروز دستور تعطیلی همه مشاغل از ساعت ۱۸ به بعد بجز مشاغل گروه یک شامل دستگاه‌های و صنوف خدمات رسان از سوی ستاد استانی مقابله با کرونا به تبع مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا بمدت یک ماه ابلاغ شد که دستگاه‌های نظارتی موظف به نظارت بر حسن اجرای این مصوبه هستند.

استاندار باز هم نقش مردم در قطع زنجیره کرونا را تعیین کننده دانست و اضافه کرد: ۳۰ درصد ابتلا به کرونا در دورهمی‌های خانوادگی و مابقی هم بی توجهی به دستورالعمل‌های بهداشتی مردم در سطح جامع گزارش شده است.
وی در هشداری جدی به برگزارکنندگان مراسم جشن و عزا در استان گفت: ترتیبی داده شده که این افراد به محاکم قضایی معرفی شوند.

کلانتری ادامه داد: تعطیلی بانک‌ها در دستور کار نیست، اما رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در حین خدمت در بانک‌ها خواسته شده است.
وی با بیان اینکه از هزار و ۱۰۰ مصوبه این ستاد تاکنون هزار و ۹۵ مصوبه آن اجرایی شده است گفت: تعطیلی پنجشنبه‌ها برای مدت محدود پیشنهاد می‌شود که در صورت موافقت ابلاغ خواهد شد.

وی همچنین ظرفیت صدا و سیما را برای اطلاع رسانی از وضعیت موجود ارزنده دانست و ضمن تبریک موفقیت سیمای استان در کسب جایگاه سوم مراکز استانها،راه اندازی استودیو سلامت و برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی شبکه استانی دنا برای آگاهی بخشی را قابل تقدیر ذکر کرد.

در این جلسه مدیر کل صدا و سیمای مرکز استان هم از تولید ۴ هزار ساعت برنامه رادیویی و تلویزیونی با موضوع کرونا خبر داد.
رئوف گفت: براساس نظر سنجی‌ها ۸۰ درصد مردم استان اخبار و اطلاعات موضوع کرونا را از شبکه استانی دنا دریافت کرده اند.
در این نشست همچنین جمالی معاون سیاسی امنیتی استاندار به آغاز بارش‌ها اشاره کرد و گفت: همه دستگاه‌ها برای مواجه شدن با شرایط بحران آمادگی داشته باشند.

در این جلسه که از طریق ویدئو کنفراس برای شهر‌های یاسوج، دوگنبدان و دهدشت قابل دریافت بود فرمانداران این سه شهرستان در خصوص وضعیت بازار و چگونگی اجرای دستورالعمل‌های ستاد کرونا، تخفیف یا بخشش مالیاتی برای صنوف تعطیل شده و چگونگی از سرگیری فعالیت‌ها گفتگوکردند.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.