اجرای طرح پایش و غربالگری زندانیان درکهگیلویه وبویراحمد
۱۴ آذر ۱۳۹۹ - ۷:۲۴
رئیس کل دادگستری استان گفت: ۱۰۰ نفر از زندانیان در کهگیلویه و بویراحمد با اجرای طرح قالب طرح پایش و غربالگری زندانیان آزاد شدند.
ارسال توسط : منبع : پیوارنیوز
پ
پ

به گزارش پیوارنیوز؛ رئیس کل دادگستری استان گفت: دستورالعمل طرح پایش و غربالگری مباحث حقوقی مربوط به زندنیان، توسط رئیس قوه قضائیه برای کاهش جمعیت کیفری صادر و به همه دادستان ها و روسای حوزه های قضایی سراسر کشور ابلاغ شد.

نگین تاجی با بیان اینکه با اجرای این طرح، بانک اطلاعاتی همه زندانیان به صورت جهره به چهره و موردی تکمیل می شود افزود: قاضی ناظر زندان اطلاعات زندانیان و موارد اتهام آنها را در قالب دیدارهای حضوری بررسی می کند و زندانیان در صورت داشتن شرایط لازم آزاد می شوند.
وی گفت: بر اساس این طرح مددجویان می توانند از مزایای این طرح شامل مرخصی ها، اشتغال باز، آزادی مشروط، تعلیق اجرای مجازات ها، استفاده از مرخصی ها، اشتغال به کار  بهره مند شوند.
رئیس کل دادگستری استان با بیان اینکه تا کنون در فرایند اجرایی این طرح و رسیدگی به پرونده ها صد نفر از مددجویان سراسر استان از زندان آزاد شدند افزود: امروز هم کار رسیدگی به هفتاد پرونده دیگر در زندان مرکزی یاسوج انجام شده است .
نگین تاجی درباره احصار و تقسیط محکومان مالی هم عنوان کرد: جلساتی با قضات دادگاه خانواده برگزار شد پس از بررسی های دقیق و کامل در صورتی که مددجویی قادر به پرداخت بدهی مالی نباشد، قضات با در نظر گرفتن  واقعیت موجود، به احقاق حق طلبکاران اقدام می کنند.
وی در باره زندانیان جرام خشن که امنیت اجتمایی را تهدید می کنند نیز گفت: این گروه مشمول اجرای طرح پایش و غربالگری مباحث حقوقی واقع نمی شوند و از این تسهیلات محروم هستند.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.