به نام صنعت به کام انبارداران
۰۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۴
به نام صنعت به کام انبارداران، این حکایت حال روز شهرک‌های صنعتی کهگیلویه بویراحمد است.
ارسال توسط : منبع : پیوارنیوز
پ
پ

به گزارش پیوارنیوز؛استان کهگیلویه و بویراحمد هر چند استان نوپایی است که از منابع طبیعی و ظرفیت‌های بالقوه فراوانی برخوردار است، ولی از وجود کارخانه‌های تولیدی صنعتی و سرمایه گذاری‌های کلان بی بهره بوده و تاکنون نیز نتوانسته است برای تعداد زیاد دانش آموختگان بیکار خود چاره‌ای اساسی بیندیشد.

بروکراسی‌های اداری دست و پاگیر در کنار کمبود نقدیگی و تحریم‌های ناجوانمردانه دشمنان نیز مزید بر علت شده است تا روند توسعه و سرمایه گذاری در استان محروم، اما غنی کهگیلویه و بویراحمد به کندی طی شود و برخی کارخانه‌ها و مراکز تولیدی که در سال‌های اخیر فعالیت خود را آغاز کرده اند نیز با رکود و ورشکستگی مواجه شوند.
۱۳ شهرک صنعتی در کهگیلویه بویراحمد وجود دارد که ۳۲۴ واحد تولیدی آن یا تعطیل شدند ویا با نیمی از ظرفیت خود فعالیت دارند، سرمایه گذاری ۳ هزار ۵۰۰ میلیارد ریالی که قرار بود چرخ تولید در آن بچرخد حالا محلی برای نگهداری تولیدات دیگر استان‌ها شده است.

انبار‌هایی که نه تنها در سامانه انبار‌ها ثبت نشده است بلکه به گفته موسوی مدیر شهرک‌های صنعتی استان حتی قراداد جدید هم با این اداره بسته نشده و این انبار‌ها از مزایای تولید استفاده می‌کنند.
صمیمی دوست معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در رابطه بااین شهرک‌ها گفت: قرار است تا پایان سال واحد‌هایی که می‌توانند به چرخه تولید بازگردند مورد حمایت قرار گیرد.
به گفته کارشناسان اقتصادی اگر مدیران اقتصادی به فکر درمان این شهرک‌ها نباشند واحد‌های که با نیمی از ظرفیتی خود فعال هستند هم به انبار‌های تاریک تبدیل خواهندشد.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.