رفع تصرف ۶۰۰ هکتار از اراضی ملی
۱۵ دی ۱۳۹۹ - ۸:۴۰
رئیس کل دادگستری استان خبر داد؛ ۶۰۰ هکتار از اراضی تصرف شده ملی در کهگیلویه و بویراحمد به بیت المال برگردانده شد.
ارسال توسط : منبع : پیوارنیوز
پ
پ

به گزارش پیوارنیوز؛رئیس کل دادگستری استان در جلسه رؤسای حوزه‌های قضایی گفت: با پیگیری پرونده‌های زمین خواری و تشکیل شعب ویژه برای دادرسی به این پرونده‌ها امسال ۶۰۰ هکتار از اراضی متصرف شده ملی از دست سودجویان رفع تصرف شد.

نگین تاجی از تشکیل کارگروه‌های مبارزه با زمین خواری در شهرستان‌های استان خبر داد و افزود: هدف از تشکیل این کارگروه‌ها در شهرستان‌ها، مبارزه با زمین خواران و همچنین مبارزه با پدیده فساد زمین خواری در ادارات است.
وی از کاهش موجودی پرونده‌ها، مختومه کردن و تعیین تکلیف پرونده‌های مُسن در شعب دادگستری در سراسر استان خبر داد و اضافه کرد: از جمله برنامه‌های اولویت دار حوزه‌های قضایی استان رسیدگی با کیفیت به همه پرونده‌ها در چارچوب قانون، جلو گیری از اطاله دادرسی، رسیدگی به صورت علمی و تخصصی در کمترین زمان ممکن به پرونده‌ها و تتعیین تکلیف آن‌ها است.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان، هم در این جلسه گفت: همکاران قضایی باید به وظایفی، چون نظارت و بازرسی بر دادسرا‌ها، بازرسی کیفی از زندان‌ها، حضور قاضی کشیک در دادسراها، توجه به آمار پرونده‌ها و کیفیت رسیدگی به آنها، ساماندهی پرونده‌های ورودی به دستگاه قضایی و نظارت بر قضات تازه وارد توجه داشته باشند.

ملک حسینی با بیان اینکه دفاع از حقوق مردم، بیت المال و نیز اجرای عدالت، باید دغدغه‌ی اصلی دادستان‌ها و رؤسای حوزه‌های قضایی استان باشد افزود: رؤسا و دادستان‌های حوزه‌های قضایی در شهرستانها، با یکدیگر هماهنگی داشته و یکدیگر را حمایت کنند.
وی با اشاره به اینکه با مخلان امنیت جامعه وآسایش مردم برخود قاطع می‌شود اضافه کرد: روسای حوزه‌های قضایی و دادستان‌های سراسر استان در مبارزه با جرایم خشن و احقاق حقوق مردم کوتاه نیامده و به شدت با زمین‌خواری، فساد و رانت خواری مبارزه کنند.
در این نشست از حجت الاسلام علی سعیدی، رئیس دادگستری شهرستان بهمئی به عنوان قاضی نمونه کشوری تقدیر شد.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.