اجلاس منطقه ای نماز دانش آموزی پیوند نماز، خانه، مدرسه و مسجد در آموزش و پرورش عشایر استان برگزار شد
۲۵ دی ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۵
۲۵ دی ماه سال جاری رخداد مهم دینی اجلاس منطقه ای نماز دانش آموزی پیوند نماز، خانه، مدرسه و مسجد در اداره آموزش و پرورش عشایر کهگیلویه و بویراحمد با حضور همه جانبه دستگاه ها و متولیان امر به میزبانی معاونت پرورشی (مصطفی اختری منش) این اداره در یاسوج برگزار شد.
ارسال توسط : منبع : پیوارنیوز
پ
پ

 


به گزارش پیوارنیوز؛معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد در حاشیه این آیین اظهار داشت: این پیش اجلاسیه های نماز هرساله در مناطق مختلف کشور پیش از برگزاری اجلاس سراسری نماز برگزار می شوند.


ملک حسینی افزود: با توجه به شرایط کرونایی، اجلاس سراسری نماز در یزد برگزار می شود و مابقی و استان ها و شهرستان ها به صورت مجازی در آن شرکت می کنند.
وی با اشاره به اهمیت برگزاری پیش اجلاسیه ها، ادامه داد: مقدمات نماز را فراهم کردن، خودش اقامه نماز است.


نماینده حوزه علمیه پسران در کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: بر اساس رهنمود های پیامبر اکرم، نماز ستون دین است و نماز همچون ستون چادر است اگر این ستون نباشد طنابها و بندهای چادر اثری ندارند چون به چیزی وصل نیستند.
رحیمی افزود: همه ما امر به نماز شدیم آن هم در هر حالت و شرایطی، روزه را خدا سفارش کرده ولی فرموده وقتی مریض هستی یا در سفر هستی روزه نگیر ولی نماز را گفته در هر شرایطی نماز را بخوانید.
امام حسین(ع) در ظهر عاشورا ودر میدان جنگ اقامه نماز می کند که این مهم خود اهمیت نماز را می رساند.
برخلاف دیگر عبادات در هر شرایطی نماز بر ما واجب شده است زیرا که نماز ستون و پایه و اساس دین است.
رئیس حوزه علمیه خواهران کهگیلویه و بویراحمد گفت: در منطقه بویراحمد (مدارس آموزش و پرورش) امسال تعداد ۵۰ نفر از طلاب حوزه خواهران در فضای مجازی در حوزه آموزش نماز به دانش اموزان کار می کنند.

ناطقی افزود: همچنین پاسخگوی مسایل شرعی دانش آموزان هستند.
رئیس حوزه سفیران پسران کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: اقامه نماز در ادارات و به ویژه آموزش و پرورش و مدارس برکات فراورانی دارد و اثرات و ثمرات پایدار ‌در سالیان دراز خواهد داشت.
محقق افزود: اجلاسیه های نماز چنانچه با حضور طلاب برگزار شوند نتایج بهتری در پی خواهند داشت.
معاون مالی و پشتیبانی اداره آموزش و پرورش عشایر کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: نماز تضمین سلامت جامعه است و اثرات و برکات زیادی دارد.
بهرام افزود: ارتقای بهداشت، سدی در مقابل گناهان، شناخت و آگاهی بخشی به جامعه و ،…از جمله برکات نماز است.
وی تصریح کرد: برای اقامه نماز از سالن های نماز در برخی ادارت و مدارس استقبال خوبی نمی شود و این سبب تاسف بوده و نشانگر این است برخی ها هنوز به جایگاه نماز پی نبرده اند.


وی ادامه داد: نماز جزو اولويت هاي نخست در دين بوده و تلاش شده این پیش اجلاس نماز استان در حد شان و جايگاه اين فريضه الهي برگزار شود.
وی افزود: اين اجلاس با هدف تحقق منويات مقام معظم رهبري، ايجاد حساسيت در مدارس استان نسبت به امر اقامه نماز، شناسايي و بهره گيري از ظرفيت هاي دستگاه ها در راستاي ترويج فرهنگ اقامه نماز برگزار شد.
بهرام تاکید کرد: مخاطب اصلي اين گونه همايش ها و اجلاس هاي ديني و معنوي جوانان و نسل كنوني و دانش اموزان هستند.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.