۱۹ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۱

۳۰ هزار هکتار از مراتع کهگیلویه وبویراحمد در برابر حمله ملخ‌ها پایش شده است. . . .   به گزارش پیوارنیوز، معاون جهاد کشاورزی استان درگفتگو باپیوارنیوز با اشاره به اینکه تاکنون گزارشی از حمله ملخ‌ها به این استان گزارش نشده است گفت: حدود ۳۰هزار هکتار از اراضی استان پایش شده است. شهرام عسکری با بیان […]

ارسال توسط :
پ
پ

۳۰ هزار هکتار از مراتع کهگیلویه وبویراحمد در برابر حمله ملخ‌ها پایش شده است.

.

.

.

 

پایش ۳۰ هزار هکتاری مزارع در کهگیلویه و بویراحمدبه گزارش پیوارنیوز، معاون جهاد کشاورزی استان درگفتگو باپیوارنیوز با اشاره به اینکه تاکنون گزارشی از حمله ملخ‌ها به این استان گزارش نشده است گفت: حدود ۳۰هزار هکتار از اراضی استان پایش شده است.

شهرام عسکری با بیان اینکه با وجود این حدود ۳۲ دستگاه سم پاش آماده به کار و حدود ۵ تن سم آماده شده است افزود: در صورت حمله ملخ ها مشکلی وجود ندارد و اگر اتفاقی رخ دهد از طریق سازمان برنامه و بودجه اعتبار جذب می شود و خرید انجام می‌دهیم.

معاون جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد همچنین با اشاره به بیماری‌های گندم و با توجه به شرایط آب و هوایی، بارندگی و پراکنش بارش‌های امسال، گفت: پیش بینی می‌شود بیماری خطرناک برگ زرد گندم که در استان‌های همجوار مشاهده شده در استان نیز وجود داشته باشد.
وی از کشاورزان خواست مزارع خود را با سم مناسب قارچ کش سمپاشی کنند.

عسکری ادامه داد: سمپاشی مزارع موجب از بین رفتن آفات، بیماریها و افزایش عملکرد می شود.

عسکری بیان کرد: کشاورزان حتما مبارزه با سم و قارچ کش مناسب مانند چیلت، فولیکور، آلتو و فالکا را با هدف افزایش عملکرد انجام دهند.

انتهای پیام/ط_الف

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.