واگذاری ۲ بنای تاریخی به سرمایه‌گذار بومی
۱۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۹:۴۹
به زودی فعالیت فرهنگی و خدماتی توسط بخش خصوصی در کاروانسرا و حمام کُهیار آغاز می‌شود.
ارسال توسط : منبع : پیوارنیوز
پ
پ

به گزارش پیوارنیوز؛مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گفت: با گذشت سال‌ها دغدغه و مطالبه مردم کهگیلویه برای احیای بافت تاریخی محقق شد.

مجید صفایی در جلسه با خبرنگاران افزود: پس از فراخوان و انجام مراحل مزایده دو بنای تاریخی بافت قدیم دهدشت به سرمایه‌گذار بومی واگذار شد.

وی هدف از واگذاری این ابنیه را احیای بافت قدیمی بناهای تاریخی عنوان کردو ادامه داد:در یک سال اخیر در بازدیدهایدمیدانی ظرفیت و امکانات این مجموعه تاریخی بررسی شد.

صفایی گفت: کاروانسرا و حمام کُهیار که در اختیار صندوق حفظ و احیای کشور بود با کاربری خدماتی و فرهنگی به سرمایه گذار بومی واگذار و از هفته آینده فعالیت در آن آغاز خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرمت مسجد مورک، بقعه امامزاده جابر(ع) و تفاهم نامه با شهرداری برای احیای محوطه را از دیگر اقدامات یک سال اخیر در بافت تاریخی بلادشاپور اعلام کرد.

مجید صفایی بیان کرد: برای واگذاری سایر ابنیه تاریخی استان از جمله پل بریم و پل پاتاوه به بخش خصوصی اعلام آمادگی کرد.

وی در خصوص اعتبارات بافت بلادشاپور گفت: از روز اول مبلغ این اعتبار را ۱۰ میلیارد تومان اعلام کردیم این اعتبار با پیگیری مجموعه جدید حاکم در اداره کل میراث فرهنگی محقق شد و نقدینگی ۲ میلیارد تومان از آن تاکنون تخصیص و در امور مرمت آثار هزینه شده است.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.