آغاز فعالیت ۵۰ مددجوی کهگیلویه و بویراحمدی در خانه های هلال
۲۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۱
با اجرای طرح ملی یاس محقق شد؛ مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد گفت: فعالیت ۵۰ نفر از مددجویان کمیته امداد (یاران آسیب ستیز) در خانه های هلال طرح ملی یاس در استان آغاز شد.
ارسال توسط : منبع : پیوارنیوز
پ
پ

به گزارش پیوارنیوز؛قباد مبشری مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد در مراسم تجلیل از دختران شرکت کننده در طرح یاس که به صورت ویدئو کنفرانس با حضور رئیس کمیته امداد کشور برگزار شد، گفت: پیشگیری از آسیب های اجتماعی یکی از اصلی‌ترین اولویت های فعالیت های این نهاد است.

وی تصریح کرد: کمیته امداد با همکاری جمعیت هلال احمر به صورت مشترک طرحی را به نام طرح یاس طراحی کرده است که در آن مددجویان کمیته امداد امام به عنوان مسئولان و رابطان خانه های هلال در حاشیه شهرها سازماندهی و آموزش خواهند دید و در حوزه ترویج آموزش‌های همگانی امدادی و اجرای طرح پیشگیرانه آسیب‌های اجتماعی و تشکیل تیم های مورد نیاز در زمان وقوع حوادث به کارگیری می‌شوند
مبشری گفت: در این خصوص ۵۰ نفر از دختران رده سنی ۳۰ تا ۴۰ سال تحت حمایت کمیته امداد در خصوص شیوه های مواجهه با بحران و بلایای طبیعی توسط هلال احمر از آموزش‌های مورد نیاز بهره مند شده اند و از ظرفیت آنها در خانه‌های هلال استفاده خواهد شد.
وی ادامه داد: مددجویان شرکت کننده در طرح یاس دوره هایی از قبیل امداد و کمک های اولیه، خدمات داوطلبانه، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، آشنایی با مهارتهای زندگی و مشاوره گروهی را فراگرفته اند و از ظرفیت آنها در خانه های هلال استفاده خواهد شد.
مبشری با بیان اینکه در طرح یاس، با ارائه آموزش‌های اجتماع محور فرد توان انجام کار مشارکتی را پیدا کرده و موجب ایجاد هماهنگی و افزایش تاب آوری در سطح محلی می شود، گفت: افراد فعال در خانه‌های هلال وارد چرخه و فرایندی می‌شوند که در صورت بروز بحران می توانند در مرحله نخست خود، مرحله دوم خانواده و در مرحله سوم اعضای محله شان را از بحران نجات دهند.
مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: از اهداف اجرای این طرح ارتقاء عزت نفس و پذیرش مسئولیت اجتماعی و توانمندسازی رفتاری ارتباطی و فرهنگی مددجویان، حضور در عرصه های اجتماعی و مشارکت در فعالیت های جمعی، ایجاد انگیزه در زمینه امداد و کمک های اولیه و همچنین آشنایی با حوادث و سوانح و ارتقاء سطح دانش و مهارت آنها و ترویج فرهنگ خود امدادی و دگر امدادی است.
شایسته ذکر است در پایان این مراسم از شش نفر از دختران مددجوی شرکت کننده در این طرح به نمایندگی از دیگر مددجویان تجلیل شد.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.