رئیس جدیداداره آموزش وپرورش عشایرکهگیلویه وبویراحمدمعرفی شد/مختاراندرخور: عشایر زاده ام و کمبودها، ظرفیت ها و پتانسل های جامعه عشایری را میشناسم
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۹
آئین تودیع رئیس پیشین و معارفه رئیس جدید آموزش و پرورش عشایر استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.
ارسال توسط : منبع : پیوارنیوز
پ
پ

به گزارش پیوارنیوز؛این آیین با حضور «اردشیر یاری» معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد،علی شیرزهرایی معاون آموزش ابتدایی آموزش وپرورش استان،رضاپور رئیس تشکیلات این اداره کل، بهمنی رئیس دفترروشنفکرنماینده بویراحمد ودنادرمجلس شورای اسلامی،وجمعی ازکارکنان وفرهنگیان اداره کل آموزش و پرورش عشایراستان دراین اداره کل برگزارشد.
در این جلسه از خدمات اسماعیل رضائی نیک در سمت رئیس آموزش و پرورش عشایر کهگیلویه وبویراحمد قدردانی و حاج مختار اندرخور به عنوان رئیس جدید آموزش و پرورش عشایر کهگیلویه وبویراحمدمعرفی شد.

حاج مختاراندرخور در این مراسم اهمیت توجه به ارزش‌های انقلاب اسلامی را مورد تأكید قرار داد و گفت: ارزش‌های ناب انقلاب اسلامی را باید مد‌نظر قرار گیرد لذا در این راستا شایسته‌ها بدون نگاه به مسائل جناحی و قومی مورد استفاده قرار می‌گیرند.
وی افزود:داشتن نیت الهی برای خدمت و حل مشکل مردم ،داشتن روحیه جهادی و ریسک پذیری از الزامات یک مسئول است.

وی با تصریح اینكه آموزش وپرورش استان کهگیلویه وبویراحمددارای ظرفیت هاوپتانسیل است، اهمیت توجه به ظرفیت‌های آن را یادآور شد و افزود: اهمیت مسئولیتی كه به من واگذار شده را درک می‌كنم.
گفتنی است؛ مختاراندرخوررئیس جدید آموزش وپرورش عشایرکهگیلویه وبویراحمد  دارای مدرک کارشناسی ارشد ادبیات ودارای ۱۸سال سابقه کار درمدارس عشایری منطقه زیلایی درمدارس پسرانه فردوسی ودخترانه حضرت زینب(س)،۲سال مدیردبیرستان فردوسی درموشمی علیا،۱۶سال رئیس شورای حل اختلاف و۸سال دهیار در منطقه زیلایی،۵سال مدیرمجتمع آموزشی سلمان فارسی دراین منطقه،۴سال سابقه کار درآستان قدس رضوی درحوزه فرهنگی و۶سال همکاری باکانون فرهنگی آموزشی قلم چی در دهستان زیلایی رادرکارنامه خود دارد.

وی افزود:عشایر بدون هیچ چشم‌ داشتی و با کمترین امکانات اما با تلاش خستگی‌ ناپذیر بسیاری از نیازهای جامعه از جمله مواد لبنی و پروتئینی را مرتفع می‌کنند و لازم است توجه و حمایت‌های بیشتری از این قشر انجام شود
رئیس جدید آموزش و پرورش عشایراستان همچنین گفت: با نظرات و آرای مختلف فرهنگیان همراهی خواهم کرد و از مشکلات معلمان و کارکنان آموزش و پرورش اطلاع دارم.
اندرخور یادآور شد: امروز آموزش و پرورش عشایر از ادارات برتر کشور استان است زیرا مدیران جوان مشغول به کار هستند.

 

مختار اندرخور افزود: دو مقوله آموزش و پرورش کدام مهمتر است؟ گرچه تلاشهایی برای مهارت آموزی برای ورود به دنیای کسب و کار انجام میگیرد اما چندان اثربخش نبوده و نه تنها نتوانسته منشا خیر و برکت برای جامعه شوند، بلکه از علم خالی ضربه های روحی به بشر وارد شده است.
وی ادامه داد: نمی توان تنها به امر آموزش توجه کرد زیرا براساس اسنادبالادستی تحول بنیادین دومقوله آموزش وپرورش مکمل همدیگر هستند

وی با تاکید بر اینکه خدمت به مردم عشایر از اوجب واجبات است، عنوان داشت: عشایر مردمی پاکدست و کم توقع هستند، این جامعه حق زیادی بر گردن نظام دارند و شایسته خدمت هستند.
وی تاکید کرد: ما جریان پابرهنگان را بوجود آورده‌ایم (جریان ندای وحدت) و تلاش خواهیم کرد در راستای خدمت به محرومان، مستضعفان و دوستداران نظام، انقلاب و ولایت با قدرت کار خود را ادامه دهد.
اندرخور یادآور شد: بنده خود عشایر زاده ام و کمبودها، ظرفیت ها و پتانسل های جامعه عشایری را میشناسم .
وی گفت:۱۷۲ مدرسه در مقطع ابتدایی داریم، ۱۵ مدرسه در مقطع متوسطه اول، ۱۶ مقطع متوسطه دوم و جمعا ۲۰۶ مدرسه توسط آموزش و پرورش عشایر اداره می شوند که جمعا ۳۵۴۶ دانش آموز در این مدارس عشایری در حال تحصیل هستند.
رئیس پیشین اداره آموزش و پرورش عشایر نیز گفت: از تمام عزیزانی که در این مدت حامی بچه های عشایر بودند و ما را برای خدمت رسانی بهتر یاری کردند کمال تشکر را دارم.

رضایی اذعان داشت: امروز از بهترین روزهای بنده است که بعد از ۳۶ سال خدمت در کنار شما هستم، سپاس ویژه ای دارم از جناب دکتر روشنفکر نماینده تلاشگر استان در مجلس شورای اسلامی، که در مدت مسئولیتشان در کنار ما بودند، ایشان نمی توانند تمام امور را به تنهایی انجام دهند بلکه ما مدیران باید کارها را پیش ببریم و آنهم با صداقت کامل، تا حامی و هدایتگر ایشان باشیم.
وی اضافه کرد: امیدوارم بچه های زیلایی و محروم عشایر برای حاج مختار نیز همان جایگاهی را داشته باشند که برای ما در دوران خدمت داشتند و همه را با یک چشم ببینند.

وی افزود: در هر جایی که توانایی دیدم کوتاهی نکردم و یار و یاور معلمینی بودم که برای عشایر زحمت می کشیدند

رضایی افزود: معتقدم این میز و صندلی ها هیچوقت همراه ما نیست ولی آنچه همیشگی است عملکرد ماست که همه جا همراه ما هستند، همین بس که برای عشایر هرکاری توانستم کردم.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.