فرمانداری بویراحمد از اعلام عمومی برنامه‌های نامزدهای شورا استقبال کرد
۱۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱:۴۹
در پی پیشنهاد علی طاهری‌کیا؛ پیشنهاد علی طاهری‌کیا برای اعلام عمومی برنامه‌های نامزدهای شورای شهر یاسوج، با موافقت و استقبال فرمانداری بویراحمد مواجه شد.
ارسال توسط : منبع : پیوارنیوز
پ
پ

به گزارش پیوارنیوز؛شرایط خاص عشیره‌ای و فرهنگ ایلیاتی در استان کهگیلویه و بویراحمد موجب شده تا انتخاب اعضای شورای شهر عمدتا قومی و قبیله‌ای باشد؛ موضوعی که پاشنه آشیل و یک نقطه ضعف اساسی در این استان به حساب می‌آید.

این فرهنگ عشیره‌ای در شهر یاسوج و در انتخاب اعضای شورای شهر به عنوان مرکز استان می‌تواند به مراتب نگران‌کننده‌تر باشد و دود یک انتخاب اشتباه نه تنها به چشم ساکنین آن شهر بلکه به چشم همه کهگیلویه و بویراحمدی‌ها برود.
یاسوج، پیشانی و نماد این استان است و نباید نمایندگان مردم در شورای شهر با یک معیار اشتباه و به دور از شایسته‌سالاری انتخاب شوند.
تاکنون از این شیوه قومی انتخاب‌ها آسیب دیدیم و وقت آن رسیده است تا این فرهنگ را اصلاح کنیم و به پارلمان محلی به دید تخصصی و شایستگی نگاه کنیم.
شرایط کرونایی حاکم بر کشور و کاهش تب و تاب‌های احساسی انتخابات و تبلیغات در مناطق عشیره‌ای فرصت را برای گذر از انتخاب قومیتی به انتخاب شایسته‌سالارانه فراهم کرده است و هر کس دلسوز این شهر است باید به این تغییر کمک کند.
به تازگی یکی از نامزدهای شورای شهر یاسوج که اتفاقا خودش از پشتوانه فامیلی و قومی قابل توجهی برخوردار است، بانی این حرکت بزرگ شد و در پیشنهادی عمومی از رسانه‌ها و فرمانداری بویراحمد خواست تا شرایطی را فراهم کنند که همه نامزدها در یک سایت یا فضای مجازی مشخص، برنامه‌های عملیاتی خود را برای شهر اعلام کنند تا مردم بر اساس این برنامه‌ها رای دهند.
علی طاهری‌کیا در این پیشنهاد خود با قدردانی از حمایت‌های هواداران خود، تاکید کرده است که فردی که صرفا با حمایت و پشتوانه قومی وارد شورای شهر می‌شود، نمی‌تواند در پیشبرد و توسعه شهرش موثر باشد.
وی پشتوانه مردمی با معیارهای توانمندی، تخصص و برنامه‌محوری را قوی‌ترین حامی برای یک نماینده مردم در شورای شهر دانست و گفت که چنین فردی در شورای شهر می‌تواند منشا خدمت واقعی و ماندگار به شهر و ساکنین آن باشد نه چند مورد کار مقطعی و موردی برای یک شخص یا طایفه خاص انجام بدهد.
وی توضیح داد که اگر معیارهای قومی و پولی برای شهر یاسوج کارساز بودند قطعا در پنج دوره قبلی رضایت از عملکرد این شوراها وجود داشت پس لازم است که با درس گرفتن از اشتباهات قبلی، معیارها در انتخاب اعضای شورای شهر را تغییر دهیم و این دوره افرادی قوی را روانه شورای یاسوج کنیم.
بنا بر این گزارش علی طاهری‌کیا مشخصا پیشنهاد داده که فرمانداری و رسانه‌ها سایت یا فضایی را مشخص کنند که همه نامزدهای شورای شهر یاسوج شفاف برنامه‌های خود را به مردم اعلام کنند.
این پیشنهاد با استقبال فرمانداری بویراحمد و شخص دکتر احمدی فرماندار بویراحمد قرار گرفت.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.