برخورد قضایی در انتظار گران فروشان بلیت هواپیما
۰۵ تیر ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۲
با وجود هشدارهاي متعدد صادر شده از سوي سازمان هواپيمايي مبني بر ضرورت بازگرداندن قيمت بليت هواپيما به نرخ مصوب آبان ماه سال گذشته، ايرلاين‌ها همچنان بليت پروازهاي داخلي خود را با قيمت‌هاي دلخواه مي‌فروشند و رييس سازمان هواپيمايي کشوري گفت: آن‌ها بايد منتظر برخوردهاي جدي‌تر از سوي دستگاه‌هاي نظارتي و قضايي باشند.
ارسال توسط :
پ
پ

به گزارش پیوارنیوز:در روزهاي گذشته نرخ بليت هواپيما در مسيرهاي داخلي به صورت چشمگيري افزايش پيدا کرد که بعضا تا بيش از ۴۰ درصد بيشتر از نرخ مصوب آبان ماه سال گذشته است و با وجود هشدارهاي داده شده از سوي مسئولان وزارت راه‌وشهرسازي و سازمان هواپيمايي کشوري، تغييري در اين افزايش نرخ غير قانوني بليت پروازهاي داخلي رخ نداده است.

 

رييس سازمان هواپيمايي کشوري- در پاسخ به اين سوال که چرا برخي از ايرلاين‌ها هيچ توجهي به نرخ‌هاي مصوب و هشدارهاي داده شده ندارند و همچنان به اين رفتار غيرقانوني‌شان ادامه مي‌دهند اظهار کرد: با توجه به اينکه برخي از شرکت‌هاي هواپيمايي با وجود هشدارهاي داده شده همچنان قيمت بليت هواپيما را به نرخ مصوب برنگردانده‌اند، بايد منتظر برخورد از طريق دستگاه‌هاي نظارتي و قضايي باشند.

 

وي افزود: اگر ايرلاين‌هاي داشخلي قيمت‌ها را به نرخ مصوب آبان ماه سال گذشته برنگردانند هفته آينده در جلسه‌اي که با مديران عامل آن‌ها خواهيم داشت و برخي از مسيرهاي خارجي آن‌ها را لغو خواهيم کرد.

رييس سازمان هواپيمايي کشوري ادامه داد: بازگرداندن قيمت بليت هواپيما به نرخ مصوب دستور شخص وزير راه و شهرسازي است و شرکت‌هاي هواپيمايي براي افزايش قيمت بايد مصوبه شوراي عالي هواپيمايي کشوري و وزير راه و شهرسازي را داشته باشند.

 

دهقان زنگنه تصريح کرد: اگر ايرلاين‌ها از قانون تبعيت نکنند و بليت پروازهاي داخلي‌شان را بر اساس نرخنامه مصوب موجود نفروشند، مسلما بايد منتظر برخورد جدي‌تري باشند و به زودي ايرلاين‌هاي دولتي را به دستگاه‌هاي نظارتي‌شان و ايرلاين‌هاي خصوصي را به دستگاه قضايي معرفي خواهيم کرد.

 

در آبان ماه سال گذشته شوراي عالي هواپيمايي کشوري تصويب کرد که شرکت‌هاي هواپيمايي اجازه دارند نهايتا تا ۱۰ درصد به نرخ پروازهاي داخلي نسبت به نرخنامه به روز شده در خرداد ماه امسال اضافه کنند. و از سوي ديگري محدوديت حداقل نرخ براي پروازهاي داخلي برداشته شد و در واقع خبري از دامنه قيمت نيست. اين يعني شرکت‌هاي هواپيمايي تنها بايد سقف قيمت بليت‌هاي خود را براي هر مسير پروازي رعايت کنند و تا امروز هيچ مصوبه‌ و مجوزي براي افزايش قيمت بليت هواپيما صادر نشده است

 

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.