بازدیدنماینده ولی فقیه در سپاه فتح ازدفترپیوارنیوز وطریق الوسطی/رسالت اصلی رسانه ها تبیین دکترین نظام مند رهبری است/در راستای جهان بینی وایدئولوژی اسلامی گفتمان سازی شود
۲۳ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۷
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمدگفت: رهبر معظم انقلاب به عنوان حاکم اسلامی در ابعاد مختلف دارای راهبرد است و نیاز است که به این استراتژی و راهبردها در رسانه ها پرداخته شود.
ارسال توسط : منبع : پیوارنیوز
پ
پ

به گزارش پیوارنیوز؛حجت الاسلام والمسلمین سیروس حکمتی نیک، صبح امروز سه شنبه ۲۳ شهریوربه همراه سرهنگ پاسدار مهدی حیدری معاون روابط عمومی و تبلیغات سپاه فتح، سرگرد پاسدار عبدالرسول علیزاده مدیر روابط عمومی و تبلیغات سپاه فتح استان با حضور در دفترهفته نامه طریق الوسطی وپایگاه خبری تحلیلی پیوارنیوز،وروزنامه کیهان ازنزدیک در جریان روند فعالیت این رسانه ها قرار گرفت و به خبرنگار ومسئولان آنها خداقوت گفت.

حکمتی نیک از انعکاس اخبار عملکرد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی استان به ویژه در طرح‌های مربوط به کرونا از جمله طرح شهیدسلیمانی،رزمایش مومنانه ،طرح‌های محرومیت‌زدایی که توسط خبرنگار پیوارنیوز وطریق الوسطی به خوبی پوشش داده شده است تقدیربعمل آورد.

وی گفت: همه رسانه‌ها یی که در ساختار و نظام سیاسی فعالیت می کنند عملکردهایشان باید متناسب و در راستای تقویت نظام سیاسی حاکم در جامعه ای باشد که در آن زندگی و فعالیت می کنند.

این مسئول درمورداهمیت رسانه ها بیان داشت:رسانه های انقلاب باید درتراز نظام مقدس جمهوری اسلامی باشند.

وی افزود: اصولاً در نظام اسلامی همه امور باید درتراز این نظام باشند بخصوص رسانه هایی که مسئولیت تبیین گری و تبلیغ را عهده دار می باشند.

حکمتی نیک گفت:رسانه ای موفق است که مدیریت و زیرمجموعه آن دارای تخصص و اخلاق حرفه‌ای باشند و از وزانت و متانت لازم برخوردارو به دیگران احترام بگذارند و در عین حال عالمانه و حکیمانه نقادی کنند.

وی عنوان کرد: در راستای جهان بینی وایدئولوژی اسلامی باید گفتمان سازی شود ودکترین و استراتژی این گفتمان توسط مقام عظمای ولایت به عنوان سکان‌دار نظام و حاکم اسلامی به بهترین وجه ترسیم شده است لذا رسانه‌ها نقش مهمی در تبیین، گسترش ،ابلاغ و اطلاع رسانی این گفتمان و دکترین دارند زیرا پیام رسانی از رسالت‌های ذاتی رسانه ها می‌باشد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب به عنوان حاکم اسلامی در ابعاد مختلف دارای راهبرد است و نیاز است که به این استراتژی و راهبردها در رسانه ها پرداخته شود.

وی اضافه کرد:در تبیین نظام مند دکترین نظام که توسط ولی امر مسلمین به عنوان راهبرد اساسی بیان شده است معظم له در عرصه‌های مختلف از جمله عرصه فرهنگی اجتماعی، اقتصادی، نظامی به خوبی و کارشناسانه نقشه راه نظام را بر اساس مبانی الهی اسلامی ترسیم نموده اند وشاه کلید اصلی استقلال در نظریه پردازی می باشد به گونه ای که مبنا در تدوین دکترین مبانی الهی اسلامی حکمت و درایت و عقلانیت می‌باشد.

حجت الاسلام والمسلمین حکمتی نیک متذکر شد که سیاست خارجی و بین المللی ازنگاه رهبری استقلال بر اساس سه اصل اساسی حکمت، عزت و مصلحت می باشد.

وی گفت:در زمینه اقتصادی نیز گفتمان رهبری در سال های متمادی وشعار سال بیان شده است شعار جهاد اقتصادی، جهش تولید، رونق تولید و… عناصر تشکیل دهنده تعادل و توازن اقتصادی و رشد اقتصادی می باشد.

وی افزود:از نگاه رهبری ظرفیت نیروی انسانی و سرمایه های خدادادی درون نظام و درون زا بودن اقتصاد امری کلیدی می‌باشد.

 

این مسئول درتبیین دکترین رهبری در بعد اجتماعی یادآور شد: معیار ازنظر رهبری سبک زندگی اسلامی است، این سبک زندگی در همه ابعاد حیاط جامعه ازخانه وفرزند داری گرفته تا نگاه به درون و برون جامعه براساس معنویت نوع دوستی و آموزه‌های دینی و…می باشد.

وی در زمینه فرهنگی هم با اشاره به دیدگاه رهبر معظم انقلاب گفت: رهبری نسبت به مسائل فرهنگی اهمیت ویژه‌ای قائل هستندو آسیب‌ های فرهنگی و هجمه‌های دشمن به فرهنگ اسلامی را در قالب شبیخون فرهنگی ، استحاله فرهنگی، ناتوی فرهنگی و جنگ نرم تذکر داده‌اند.در عین حال رهبری تعامل و تعاطی فرهنگی را امری اجتناب ناپذیر البته با معیارها و آموزه‌های دینی میدانند.

حکمتی نیک در ادامه به تبیین دکترین رهبری به مسئله دفاعی و نظامی نیز اشاره نمود و گفت: اقتدار و قوی شدن در همه زمینه ها خصوصا نظامی و در ابعاد نرم‌افزاری و سخت‌افزاری راهبردی اساسی است و خوشبختانه امروزه در زمینه های دفاعی،موشکی و ابزار لازم در جایگاه خوبی قرارداریم.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.