برخورد با خودروهای شوتی از اولویت‌های پلیس استان کهگیلویه و بویراحمد/پلیس هوشمند، امنیت پایدار” شعار هفته نیروی انتظامی در سال ۱۴۰۰/اجرای ۵۶ برنامه در قالب کشوری و استانی
۱۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۷
فرمانده انتظامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: این استان یکی از استان های امن کشور محسوب می شود و در اغلب شاخص های امنیتی در وضعیت برتر و ایده آل قرار دارد.
ارسال توسط : منبع : پیوارنیوز
پ
پ

به گزارش پیوارنیوز؛سردار کیقباد مصطفایی در نشست با خبرنگاران کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار داشت: نیروی انتظامی برای تحقق ایده تجهیزات به روز و نیروی انسانی ماهر تلاش کرده و ظرف ۲ سال اخیر در استان تحول عظیمی در خصوص تجهیزات و امکانات پلیس استان بوجود آمده است.

وی افزود: پلیس به سمت مردم محوری گام بر می دارد و نتیجه آن تحقق امنیت پایدار بوده که هم اینک در استان شاهد آن هستیم.

فرمانده انتظامی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: به لحاظ فراوانی سرقت، استان رتبه ۲۷ و سرقت مسلحانه رتبه ۱۸ کشور را داراست.

سردار مصطفایی ابراز داشت: استان در موضوعات مربوط به شرارت رتبه ۲۶، مفاسد اجتماعی رتبه ۳۳، جرائم مالی ۳۲ و نزاع رتبه ۳۱ را دارد.

وی تاکید کرد:در بخش فراوانی تصادفات استان رتبه ۲۰ اما در نرخ تصادفات دارای ۵ کشور است که این مهم زنگ خطری برای استان محسوب می شود.

فرمانده انتظامی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: می طلبد در خصوص امور ترافیک و تصادفات کارهای ویژه تری در استان انجام شود.

سردار مصطفایی گفت: سه عامل جاده، انسان و وسیله تقلیه در تصادفات تاثیر دارند و هر سه عامل باید مد نظر قرار گیرند.

وی ادامه داد: در آمار قتل استان رتبه ۲۰ و نرخ جرم رتبه ۵ کشو را داراست که نسبت به مدت مشابه سال گذشته امار قتل در استان افزایش ۱۷ درصدی داشته است.

فرمانده انتظامی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: ۹۰ درصد قتل ها در استان در کم ترین زمان ممکن کشف شده اما هنوز عامل۲ مورد از قتل های انجام شده در استان مشخص نشده است.

سردار مصطفایی عنوان کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۳۷۶ هزار و ۲۹۱ مورد گزارش در حوزه ماموریت های ۱۱۰ استان دریافت شده و به طور میانگین روزانه یک هزار و ۸۸۰ مورد تماس دریافت می شود.

وی تاکید کرد: قرارگاه مقابله با اراذل اوباش در استان تشکیل شده و تاکنون ۴۳۳ نفر از آن ها دستگیر شده اند، ۴۰۴ نفر جدید دیگر شناسایی و ۲۶۶ نفر نیز احضار شده اند.

فرمانده انتظامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۵۵ قبضه سلاح گرم در استان از این افراد به دست آمده و ۵۰ دستگاه خودرو نیز توقیف شده است.

به گفته فرمانده انتظامی کهگیلویه و بویراحمد امسال هفته نیروی انتظامی از ۱۷ مهرماه آغاز می شود و در این مدت بر نامه های مختلفی در دو حوزه درون سازمانی و برون سازمانی اجرا خواهد شد.

هر روز هفته ناجا دارای یک شعار است و شعار اصلی این هفته ” پلیس هوشمند ، امنیت پایداری ” انتخاب شده است.

به گفته فرمانده نیروی انتظامی کهگیلویه وبویراحمد این نهاد هوشمند سازی را در دو حوره تجهیزات و فن آوری های نوین و ارتقای سطح دانش پرسنل خود مد نظر قرار داده است.

وی تاکید کرد که استان با مشارکت عمومی ، از امنیت پایدار و مطلوبی برخوردار است.

فرمانده انتظامی استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اقدامات و فعالیت‌های پلیس در شرایط کرونایی و جهت پیشگیری از گسترش این بیماری ویروسی، تاکید کرد: طی این مدت از سوی پلیس راه و راهور استان ۱۸۳ هزار و ۷۴۰ ثبت شده، ۳۱ هزار و ۳۵۱ دستگاه خودرو نیز به مبدأ برگشت داده شدند.
سردار مصطفایی بیان کرد: طی این مدت بالغ بر ۱۰۰ هزار مورد جریمه یک میلیونی ۵۰۰ هزار تومانی و ۲۰۰ هزار تومانی برای خودروهای متخلف کرونایی که محدودیتهای کرونا را رعایت نکردند، صادر شده است.

وی در خصوص نظارت بر صنوف از سوی پلیس در شرایط کرونایی گفت: ۲۲ هزار و ۵۹۳ مورد بازدید از سوی پلیس استان انجام شده که ۱۲ ۱۷۹۵ مورد منجر به تذکر و واحدهای صنفی متخلف کرونایی شده و ۱۸۳۵ واحد صنفی متخلف کرونا نیز پلمب شدند.


فرمانده انتظامی استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه مراسم عروسی و عزا از جمله جاهایی بود که به علت رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی باعث انتشار و انتقال این ویروس می‌شد، افزود: طی مدت شرایط کرونایی ۳۷۰ مورد از برگزاری مراسم عروسی و عزا در استان ممانعت به عمل آمد.
سردار مصطفایی با اشاره به تردد خطر آفرین و مرگبار خودروهای شوتی در محورهای مواصلاتی استان کهگیلویه و بویراحمد، اظهار کرد: همجواری استان کهگیلویه و بویراحمد با استانها و بنادر جنوبی باعث پدیده قاچاق با خودروی شوتی شده است که در بسیاری از موارد تصادفات مرگبار ناشی از تخطی از قوانین رانندگی از سویی هم رانندگان صورت می‌گیرد.
وی با بیان اینکه برخورد با خودروهای شوتی از اولویت‌های پلیس استان کهگیلویه و بویراحمد است، تاکید کرد: در این زمینه پاسگاه‌ها و پلیس اطلاعات و امنیت و آگاهی استان طرح‌های ویژه‌ای را جهت مقابله با خودروهای شوتی در سطح استان اجرا می‌کنند، واقعاً پلیس برای برخورد با این خودروها از جان مایه می‌گذارد و تعقیب و گریزهای نیز داشته‌ایم که هم برای پلیس و رانندگان در مسیر و رانندگان شوتی خطر ساز بودند.

فرمانده انتظامی استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: برای راه اندازی پست ایست و بازرسی ثابت در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد از سوی شورای امنیت ملی مجوز داده شده اما تاکنون مانده البته دو جا برای احداث و راه اندازی پست ایست و بازرسی شناسایی شده که با معارضاتی مواجه شده‌اند. امیدواریم به زودی شاهده استقرار پست ایست بازرسی ثابت و سیار در استان باشیم تا شاهد کاهش تردد خودروهای شوتی و قاچاقچی در محورهای مواصلاتی استان باشیم.
سردار مصطفایی در خصوص دستگیری عوامل آتش سوزی جنگل‌های استان بیان کرد: پلیس نسبت به آتش سوزی جنگل‌های استان حساس بوده و مواردی در این رابطه عوامل عمدی و سهوی آتش‌سوزی‌ها شناسایی و دستگیر شده و به مراجع قضایی معرفی شدند.
وی عنوان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون با افزایش کشفیات ۱۵ درصدی کشفیات سرقت نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه بوده‌ایم و ۴۹ درصد سرقت‌های استان طی این مدت منجر به کشف شده است.
فرماندهی انتظامی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: طی این مدت ۴۴۲۶ کیلوگرم انواع مواد مخدر در سطح این استان کشف و ضبط شده که در این رابطه ۱۱ باند منهدم شد.
سردار مصطفایی در رابطه با کلاهبرداری در سطح استان افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۷۵ فقره کلاهبرداری در استان رخ داده که ۱۳۵ مورد معادل ۷۵ درصد این تعداد کشف و به مراجع قضایی معرفی شدند.
وی اظهار کرد: در حوزه فضای مجازی کلاهبرداری، نشر اکاذیب و برداشت غیرمجاز اینترنتی از حساب افراد بیشترین جرائمی بوده که در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد رخ داده و در این زمینه ۴۰۳ پرونده تشکیل شده که از این تعداد ۳۷۶ مورد معادل ۹۴ درصد منجر به کشف و برخورد با افراد و مع فی به دستگاه قضایی شده است.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.