ماجرای پول سرگردان دانشکده دندانپزشکی در حساب خیرین سلامت! / هبه یا پول زور!؟
۰۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۶
هزینه شهریه برخی از دانشجویان رشته دندانپزشکی به حساب خیرین سلامت واریز شده و مشخص نیست چرا از این پول به دانشکده برگردانده نمی شود.
ارسال توسط : منبع : پیوارنیوز
پ
پ

به گزارش پیوارنیوز؛هرساله و بنا به مجوز وزارت بهداشت، دانشگاههای علوم پزشکی استانها در برخی از رشته ها اقدام به پذیرش دانشجوی مازاد (از طریق کنکور یا انتقال دانشجویان خارج به داخل) می کنند. بر اساس عرفی که وجود دارد و بر اساس تیپ دانشگاه مذکور، از این دانشجویان مازاد(کنکوری)، هزینه ای اخذ می شود!

در مهرماه سال ۱۴۰۰ دانشگاه علوم پزشکی یاسوج اقدام به جذب ۴ نفر دانشجوی مازاد (انتقالی از خارج کشور) در رشته دندانپزشکی می کند. از هر کدام از این دانشجویان مبلغ ۴۰۰ میلیون تومان و جمعا یک میلیارد و شش صد میلیون تومان گرفته می شود و این مبلغ اکنون در حساب خیرین سلامت استان است.

این مبلغ تحت عنوان کمک به دانشگاه یا هبه و مثلا با رضایت دانشجو به دانشگاه پرداخت می شود. در واقع این پول نه به اختیار دانشجو بلکه تحت این عنوان کمک به دانشگاه پرداخت می شود و تا زمانی که آن مبلغ اخذ نشود نامه به وزارت مبنی بر مجوز این دانشجویان ارسال نمی شود!

دانشکده دندانپزشکی در چندین نوبت تقاضای انتقال این پول به حساب دانشکده را داشته است اما مشخص نیست چرا رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از این کار سرباز می زند.

گویا این چند دانشجو مازاد نیز شاکی شده که چرا این مبالغ گزاف از آنها اخذ شده و پرونده آنها در سازمان بازرسی استان در جریان است.

این رسانه آماده انتشار توضیحات دانشگاه علوم پزشکی و یا دانشکده دندانپزشکی در خصوص این خبر می باشد.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.