برگزاری همایش پاسداشت عمار و مالک انقلاب
۱۴ دی ۱۴۰۰ - ۱:۱۷
همایش پاسداشت عمار و مالک انقلاب(علامه مصباح یزدی و سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی) با حضور حجت الاسلام دکتر قاسم روانبخش از شاگردان علامه مصباح و مدیر مسئول نشریه پرتو برگزار شد.
ارسال توسط : منبع : پیوارنیوز
پ
پ

به گزارش پیوارنیوز؛ ستار هدایت خواه گفت: شباهت‌های فراوانی بین آیت الله مصباح یزدی به عنوان عمار ولایت و سردار سپهبد قاسم سلیمانی به عنوان مالک اشتر وجود دارد.
وی ادامه داد: یکی از این شباهت‌ها مجاهد بودن آنهاست که یکی مجاهد عرصه نبرد جنگ نرم و دفاع از تفکر و اندیشه اسلامی و دیگری مجاهد عرصه نبرد سخت و دفاع از حریم حرم اهل بیت بود.
نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: ویژگی مشترک آنها بصیرت، روشنگری و تیزبینی بود به درستی جریان حق و باطل خود را میشناسند، تبیین میکنند، دوست و دشمن را به خوبی میشناختند و میدانستند چه موقع در عرصه‌ها ورود پیدا کنند.
هدایت خواه با اشاره به ولایت مداری عمار و مالک انقلاب گفت:آنها ولایت قانونی را قبول داند اما ولایت را از روی ربوبیت توحید و جلوه‌ی ربوبیت الهی میدانستند.

همچنین در ادامه این جلسه؛ قاسم روانبخش مدیر مسئول نشریه پرتو، گفت: رهبر انقلاب از آیت الله مصباح یزدی به عنوان عقبه تئوریک نظام یاد می‌کنند و مصباح یزدی را به عنوان دانشمند میشناسند.

شاگرد آیت الله مصباح یزدی، ادامه داد:جامعه اسلامی نیاز به دفاع و پرورش نیرو دارد که آیت الله مصباح یزدی ۲ کار را انجام میداد.

وی خاطرنشان کرد: سلیمانی ها از مکتب فکری پرورش پیدا میکند که مبانی درستی داشته باشد و امام این مکتب را به خوبی به تصویر کشیده است.

حجت السلام قاسم روانبخش با تاکید بر شباهت‌های میان شهید سلیمانی و عمارانقلاب افزود: سلیمانی از مرزهای اسلامی دفاع میکرد و آیت الله مصباح از مرزهای فکری اسلام؛ به خصوص در دفاع از اسلام در برابر نمایندگان حزب مارکسیسم و دعوت آنها به مناظره بود.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.