تهدیدهای اُمیکرون را جدی بگیریم/ از شرایط موجود با جدیت مراقبت شود
۲۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۹
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری کهگیلویه وبویراحمد گفت: تهدیدهای اُمیکرون را جدی بگیرید، بیشتر جان افراد غیرواکسینه و جوانان را تهدید می‌ کند.
ارسال توسط : منبع : پیوارنیوز
پ
پ

به گزارش پیوارنیوز؛ سیدجواد هاشمی مهر در جلسه استانی ستاد مدیریت مقابله با کرونا اظهار داشت: اُمیکرون برای جان افرادی که واکسن نزده‌ اند، تهدید بسیار بزرگ و جدی محسوب می ‌شود.
هاشمی تاکید کرد: آخرین اطلاعات علمی در خصوص این بیماری خطرناک از سوی دانشگاه علوم پزشکی و از طریق صدا و سیما و رسانه‌های استان بیان شود.
وی با بیان اینکه، تاکنون ۸۸۳ نفر مبتلا به اُمیکرون در کشور شناسایی شده است، تصریح کرد: بیشترین فراوانی مبتلایان به اُمیکرون سنین ۳۵ تا ۴۰ سال بوده است.
هاشمی با اشاره به اینکه، این سویه سرعت شیوع آن فوق العاده است بر تزریق دز سوم واکسن، افزایش نظارت ها و بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، ماسک زدن و کاهش تجمعات تاکید کرد.
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری بر مراقبت و نگهداری از شرایط موجود تاکید کرد و افزود: حفظ شرایط موجود و بهبود آن نیازمند رعایت همه شیوه ‌نامه‌های بهداشتی و تزریق واکسن می باشد.
وی ساده‌ انگاری و رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی و برگزاری مراسمات و تجمعات بزرگ را عامل تغییر و شکنندگی وضعیت کنونی بیان کرد.
وی تصریح کرد: برای اینکه سلامت عموم جامعه در آینده به خطر نیافتد، برای انجام محدودیت‌ها در ماه‌های پیشرو برنامه ریزی شود.
معاون سیاسی و امنیتی استانداری با بیان اینکه، کلاس‌ها و امتحانات مدارس و دانشگاه‌ها در ترم آینده حضوری خواهند بود گفت: ضرورت دارد همه شرایط برای بازگشایی حضوری مدارس و دانشگاه‌ها فراهم شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گفت: هم اکنون ۸۳ بستری مبتلا به کرونا در استان داریم که یک نفر هم در بخش ویژه بستری است.
پرویز یزدانپناه با بیان اینکه، روند ابتلا کاهشی است، افزود: مسئله عادی انگاری بالا است و این مسئله هشداری جدی می باشد.
وی با بیان اینکه، کمبود واکسن نداریم، اظهار داشت: تاکنون در استان یک میلیون ۱۰۵ دز واکسن تزریق شده است.
وی خواهان نظارت، کنترل بیشتر و اعمال محدودیت‌ها شد.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.