برای ساختن ایران قوی نیاز به آموزش و پرورش قوی داریم
۱۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۰
مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: برای ساختن ایران قوی نیاز به آموزش و پرورش قوی داریم که قطعا این مهم با معلمان با انگیزه و دانش آموزان آینده ساز میسر خواهد بود.
ارسال توسط : نویسنده : زینب خوش اندیش منبع : پیوارنیوز
پ
پ

به گزارش پیوارنیوز؛حسنعلی عزت خواه  درجمع روسای آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق کهگیلویه و بویراحمد با تبریک ایام الله دهه مبارک فجر ، ماه رجب و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به ویژه شهدای دانش آموز و فرهنگی اظهار داشت: انقلاب اسلامی در حالی در سال ۵۷ به پیروزی رسید که جهان در سیطره دو بلوک شرق و غرب قرار داشت.

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد دهه فجر را فرصتی برای تبیین دستاوردها و خدمات انقلاب اسلامی برای نسل آینده ساز کشور که آن دوران را ندیده‌اند دانست و اظهار کرد: در برنامه‌های دهه فجر تلاش کنیم حقایق انقلاب اسلامی و خاطرات شیرین و بیاد ماندنی آن دوران بازگو شود تا علاوه بر جامه عمل پوشاندن به منویات مقام معظم رهبری، بتوانیم نسل جوان را با دستاوردهای نظام آشنا سازیم.

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب و منویات رهبر فرزانه انقلاب گفت: در این بیانیه نگاه حضرت آقا به نوجوانان و جوانان است که برای تحقق گام دوم انقلاب باید با عزم جدی، سند تحول بنیادین را اجرایی و برای تحقق اهداف نظام تعلیم و تربیت بیش از گذشته تلاش کنیم.

عزت خواه، خطاب به روسای آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق افزود: با روحیه‌ای جهادی در راستای اهداف سند تحول بنیادین و تحقق عدالت آموزشی برای فرزندان این مرزو بوم تلاش مضاعفی داشته باشید.

وی ،استفاده از ظرفیت نیروهای جوان ،انقلابی،خلاق و پژوهشگر در ادارات شهرستان‌ها و مناطق را یادآور شد و عنوان کرد: تجربه انقلاب نشان می‌دهد که هرگاه به جوانان مؤمن و انقلابی، اعتماد کردیم و به آنها میدان دادیم، کارهای بزرگی در کشور انجام شد و قطعا ساختن ایران قوی، نیازمند اعتماد به جوانان و تکیه به ظرفیت آنها است.

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد ، ضمن تشکر از خدمات آقای زارع پور مدیرکل سابق آموزش و پرورش افزود: رمز جاودانگی و بزرگی افراد، اخلاص در عمل و کار خالصانه برای رضایت خداوند است که قطعا هر کاری در آموزش و پرورش از روی صدق و خلوص برداشته شود ماندگار خواهد بود.

عزت خواه، دغدغه روسا نسبت به مسائل آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق را ستودنی دانست و عنوان کرد: رسالت ما در آموزش و پرورش تربیت انسان است که باید تلاش کنیم با نگاه به آینده ،امید آفرینی و توجه به شخصیت دانش‌آموزان آینده را زیباتر برای آنان ترسیم کنیم.

وی با بیان اینکه در همه شرایط در آموزش و پرورش باید تابع قانون و مقررات باشیم گفت: همه عناصر موثر در نظام تعلیم و تربیت به دلیل نقش و الگو پذیری آنها در جامعه باید شاهکار اخلاق حرفه‌ای باشند.

عزت خواه، سیاست زدگی را آفت آموزش و پرورش و تقسیم بندی به سردسیری و گرمسیری، یا بویراحمد علیا و سفلی را کاری ناپسند و ضد توسعه دانست و افزود: جامعه ای که دچار جهل باشد تقسیم بندی می‌شود، جامعه بزرگ فرهنگی برای زدودن این فرهنگ غلط باید تلاش کنند.

ضرورت تشکیل اتاق فکر در شهرستانها و مناطق برای آسیب شناسی مسائل آموزش و پرورش

مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد، تکریم ارباب رجوع ،پاسخگویی به موقع به بخشنامه‌ها ، توجه به پژوهش سراها‌،مدارس شبانه روزی، نظارت مستمر و میدانی در مدارس و برنامه ریزی مدون برای ارتقاء کیفیت آموزشی را از روسای آموزش و پرورش خواستار شد و گفت: در هر شهرستان و منطقه اتاق فکری با حضور دلسوزان و صاحب نظران عرصه تعلیم و تربیت تشکیل دهید تا با آسیب شناسی مسائل آموزش و پرورش به سمت شرایط مطلوب حرکت کنیم.

عزت خواه، برنامه‌ریزی برای ساماندهی نیروی انسانی و پروژه مهر و انتخاب و انتصاب مدیران مدارس را مورد تاکید قرار داد و گفت: آموزش در همه شهرستان‌ها و مناطق به شکل حضوری و یا ترکیبی در شرایط کرونایی دنبال می‌شود و در هیچ مدرسه‌ای آموزش تعطیل نبوده و نیست.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه وبویراحمد ، از تخصیص ۵ میلیارد تومان برای خرید تجهیزات رایانه ای ،۶ میلیارد تومان برای خرید تجهیزات هنرستانی و ۲۵۰میلیون تومان برای خرید میز و صندلی و وایت برد برای مدارس خبر داد و گفت: بعد از خرید این اقلام توسط سازمان نوسازی مدارس بین شهرستان‌ها و مناطق توزیع خواهد شد.

عزت خواه ، در پایان با اشاره به طرح رتبه بندی معلمان نیز گفت: این طرح با کمک دولت ومجلس جهت اجرایی شدن دنبال می‌شود و معلمان عزیز بدانند که عزم دولت و مجلس بر حل مشکلات قشر عظیم فرهنگی است.

گفتنی است در این نشست که معاونان اداره کل آموزش و پرورش استان حضور داشتند رؤسای آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق گزارشی از روند فعالیت‌های آموزشی و مسائل و مشکلات مدارس بیان کردند.

 

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.