بازدید مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان از موسسه فرهنگی، سینمایی سکانس فیلم یاسوج
۲۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۰
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد به همراه معاونین هنری و سینمایی و فرهنگی، مطبوعاتی از موسسه فرهنگی، سینمایی «سکانس فیلم» بازدید کردند.
ارسال توسط : منبع : پیوارنیوز
پ
پ

به گزارش خبرگزاری پیوارنیوز، «امین درخشان» امروز در بازدید از موسسه فرهنگی، سینمایی سکانس فیلم شهر یاسوج ضمن تقدیر و تشکر از فعالیت های صورت گرفته توسط این موسسه، اظهار کرد: معمولا چنین حرکت هایی که در مجموعه علیرغم مشکلات متعدد مالی و اقتصادی صورت می گیرد، همت بزرگ و جهادی می‌طلبد تا همه عوامل دست به دست هم بدهند و کار را به پیش ببرند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد در این بازدید که معاونین فرهنگی، مطبوعاتی و هنری و سینمایی حضور داشتند، گفت: وقتی هنرمندان قصد تولید یک اثر هنری را دارند، نیازمند همتی بوده که در بسیاری از جاها این همت دیده نمی‌شود، یعنی چنین پشتوانه و اراده‌ای فردی را ندارند.
وی در ادامه، به اهمیت بحث فیلم مستند اشاره کرد و ادامه داد: گاهی یک اثر سینمایی معرف تاریخ یک ملت است و ما هر اندازه از گذشته و داشته های خود یا در تاریخی که توسط مورخان مکتوب می‌شود یک اثر سینمایی تولید کنیم، تاثیرگذاری لازم را در سطح جامعه خواهد داشت.
درخشان خاطرنشان کرد: بسیاری از فیلم هایی که بر اساس یک اتفاق تاریخی گذشته امروز به نسل جدید و جامعه امروزی معرفی می‌شوند، بر اساس تاریخ به یک اثر سینمایی تبدیل شده و برای مخاطبان به نمایش گذاشته می‌شود.
این فعال فرهنگی و رسانه ای کهگیلویه و بویراحمد اهمیت سینما را یک واقعیت دانست که بر کسی پوشیده نیست و افزود: سینما در ایران رشد خوبی داشته و هم اکنون سینمای ما تبدیل به یک صنعت شده است.


وی جشنواره فیلم فجر را محل نمایش فیلم های برجسته کشوری دانست و تاکید کرد: در این جشنواره متوجه می شویم که مسئله سینما در کشور نه تنها در عرصه فرهنگ و هنر، بلکه برای حاکمیت یک نظام و مملکت یک مسئله مهمی است، زیرا سینما می‌تواند یک مملکت را به قله های بالا برده یا رو به زوال ببرد.
درخشان با بیان اینکه فرهنگ و ارشاد اسلامی با توجه به شرایط ساختاری در زمینه حمایت، نظارت و مالی از موسسات دریغ نخواهیم کرد، گفت: بخشی از فعالیت های موسسه به ویژه در زمینه آموزش باید از طریق انجمن سینمای جوان تقویت شود، زیرا در استان کهگیلویه و بویراحمد باید اولویت و اساس کار بحث آموزش باشد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد آسیب های اجتماعی را یک مسئله مهم و اولویت جدی امروز در جامعه دانست و بیان کرد: امیدواریم بتوانیم در آینده با تولیدات سینمایی سینماگران و هنرمندان در حوزه آسیب‌های جامعه، بخشی از این مشکلات راب ه تصویر کشیده و در راستای کاهش آنها گام برداریم.
وی ضمن تقدیر و تشکر از زحمات هاشم کریمی، زرین تاج و سایر هنرمندان موسسه فرهنگی، سینمایی «سکانس فیلم»، از هنرمندان این موسسه فرهنگی، سینمایی با اهدای لوح تقدیر تجلیل کرد.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.