تاریخ و فرهنگ کهگیلویه و بویراحمد سرشار از زمینه غنی برای تولیدات سینمایی است
۱۰ فروردین ۱۴۰۱ - ۱:۰۸
به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی همایش تقدیر و تجلیل از"محمد سلیمی راد" فیلم سرباز شماره صفر ،"سید هادی محقق" فیلم های دِرب،ممیرو و او خوب سنگ میزند و "سید رضا محقق" تهیه کننده فیلم دِرب سه هنرمند موفق سینما در کهگیلویه برگزار شد.
ارسال توسط : منبع : پیوارنیوز
پ
پ

به گزارش پیوارنیوز؛ مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ضمن ارج نهادن به جایگاه وارزش فرهنگی جناب آشنا گفت : در عصر امروز فرهنگ از مولفه های اصلی قدرت در همه عرصه ها است و اگر فرهنگ به مانند درخت باشد یکی از شاخه های مهم آن سینما است که با توجه به اثر گذار قدرت فرهنگی مورد تاکید اکثر دولت و کشورها است.
وی با بیان اینکه استان کهگیلویه و بویراحمد سرشار از زمینه های مناسب برای تولیدات سینمایی فاخر است خاطرنشان کرد: مجاهدت های رزمندگان استان در دفاع مقدس، تاریخ و فرهنگ استان جغرافیای طبیعی استان و سایر مسائل اجتماعی ظرفیت تولیدات سینمایی در استان دارند که شایسته توجه بیش از پیش است.

امین درخشان گفت : در سینما همچنان دچار اشکالاتی است و نیاز جدی به تقویت دارد و باور داریم دفاع مقدس ،اجتماع و سیاست و همه موارد می تواند در عرصه سینما حرفی برای گفتن داشته باشد کما اینکه شاهد تولیدات خوبی در حوزه سینما بودیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد افزود : تقویت زیر ساخت مناسب مورد تاکید و نیاز جدی اهالی هنر است و همان گونه که مردم ما با سینما رابطه خوبی دارند بنابراین لازم است به تقویت زیر ساخت‌ها بپردازیم.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد : حضور ۲ اثر سینمایی از کهگیلویه در جشنواره فجر و قبل و بعد از  آن در کره جنوبی و هند و برزیل با برادران محقق و سلیمی راد نشان وجود استعدادهای هنری خوب در استان است.

درخشان افزود : نباید صرفا به تجلیل از هنرمندان بپردازیم و باید در حوزه حمایت و پشتیبانی و نظارت در کنار انها باشیم و انشالله از تمام ظرفیت های استان برای حمایت از هنرمندان استفاده خواهیم کرد.

وی در پایان گفت : چراغ فرهنگ همواره در کهگیلویه روشن است و انشالله بتوانیم روشن تر نگه داریم.

 

انتهای یپام/

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.