کتاب “بوی تند خردل” در یاسوج رونمایی شد+تصاویر
۲۶ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۶
آیین رونمایی از کتاب بوی تند خردل با حضور جمعی از مسئولان، هنرمندان نویسندگان و راویان دفاع مقدس در یاسوج برگزار شد.
ارسال توسط :
پ
پ

به گزارش پیوارنیوز؛ شریف اسلامی رئیس حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد در این آیین گفت: رویکرد حوزه هنری توسعه تاریخ شفاهی بر مبنای حماسه های عشایر استان در مبارزه با رژیم پهلوی و دوران دفاع مقدس است.

وی افزود: عشایر و سادات جلیل القدر کهگیلویه و بویراحمد چه در دوران قبل و بعد از پیروزی انقلاب و چه دوران دفاع مقدس جانفشانی کردند و از کیان دینی و ملی این کشور دفاع کردند که نمونه آن سید محمد نبی ملک حسینی است که خاطرات ایشان از جبهه های جنگ و اسارتگاه های عراق با تلاش خانم ها نجمه آرام بن و نرگس التیام مقدم در حدود دو سال جمع آوری ،تالیف و نگارش شده است .

اسلامی ابراز داشت: کتاب بوی تند خردل توسط انتشارات سوره حوزه هنری به چاپ رسیده و هم اکنون در کتابخانه های سراسر کشور و همچنین پایگاه های اینترنتی قابل دسترسی و خریداری است.

وی گفت: در حوزه هنری به کیفیت تولید و چاپ آثار توجه ویژه و جدی می شود و طولانی شدن چاپ برخی آثار نیز به همین خاطر است.

اسلامی ابراز داشت : این راهبرد را در حوزه تاریخ شفاهی و ادبیات پایداری ادامه می دهیم ودغدغه رهبر معظم انقلاب مبنی بر ثبت و ضبط آثار دفاع مقدس و صد برابر کردن آثار ادبیات پایداری را به دیده منت پذیرفته ایم .

رئیس حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد گفت: آزادگان و جانبازان و یادگاران دوران دفاع مقدس گنجینه های ما هستند و این حماسه ها که ناشی از غیرت عشایر است باید به نسل های آینده منتقل شود.

اسلامی بیان کرد: تا پایان امسال ۱۰ عنوان کتاب با موضوع ادبیات پایداری توسط حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد منتشر خواهد شد.

حجت الاسلام سید رضا افتخاری مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد نیز در این آیین ضمن تقدیر از اقدامات حوزه هنری استان گفت: اقدام به چاپ کتاب کاری بسیار ارزشمند است زیرا موجب حفظ میراث و آگاهی بخشی مجدد به ما است.

وی افرود: شهدای ما به آگاهی و اخلاص رسیدند و با خدا معامله کردند به همین خاطر ماندگار شدند.

افتخاری گفت: اگر کشورهای دنیا با ما جنگ نمی کنند بخشی از آن به خاطر این است که دلاوری ها و رشادت های ملت ایران را در ادوار مختلف به ویژه دوران دفاع مقدس لمس کرده‌اند.

در این آیین آزاده سرافراز سید محمد نبی ملک حسینی راوی کتاب بوی تند خردل و علی ثابتی رزمنده و راوی دفاع مقدس به روایتگری پرداختند.

همچنین حمید حسینیان شاعر جوان کهگیلویه و بویراحمد قطعه شعری با موضوع دفاع مقدس و حادثه عاشورا خواند و گروه سرود نیز اجرا کردند.

در پایان این مراسم معنوی از حاجیه مریم طباطبایی نسب مادر سید محمد نبی ملک حسینی و خواهر شهیدجابر عوض پور ، سید محمد نبی ملک حسینی راوی کتاب بوی تند خردل، خانم ها نجمه آرام بن و نرگس التیام مقدم نویسندگان کتاب بوی تند خردل، و علی ثابتی رزمنده و راوی دوران دفاع مقدس با اهدای لوح سپاس و جوایزی تجلیل شد.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.