مهرواره ” رخش رخشان شعر” در یاسوج برگزار شد
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۱
به مناسبت روز فردوسی: به همت واحد آفرینش های ادبی حوزه هنری کهگیلویه وبویراحمد با همکاری انجمن ادبی کانون پرورش فکری استان برنامه قصه گویی شاهنامه فردوسی با حضور شاهنامه‌خوانان برتر استانی اجرا شد.
ارسال توسط : منبع : پیوارنیوز
پ
پ

به گزارش پیوارنیوز؛ به مناسبت روز بزرگداشت فردوسی، مهرواره “رخش رخشان شعر ” با حضور شاهنامه خوانان برتر استانی در محل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان برگزار شد.
قاسم بدره پژوهشگر استانی در حوزه شاهنامه در این آیین نشست ضمن اشاره به روز بزرگداشت حکیم فردوسی درباره ی اهمیت قصه های شاهنامه گفت: شاهنامه می تواند یک منبع غنی برای قصه گویی و انتخاب قصه باشد که در آن نکته ها و پند های زیادی هست که کشاکش ها و هیجان را به ارمغان می‌آورد.
وی به نبرد بین خیر و شر، راستی و درستی، درس‌هایی برای زندگی از ویژگی‌های خوب شاهنامه برای زندگی امروز اشاره کرد و افزود: شاهنامه شامل قصه‌های اسطوره ی تاریخی، عاشقانه، بزمی و حماسی است که کودکان و نوجوانان می توانند با شنیدن و الگو گرفتن از شخصیت‌های شاهنامه درس زندگی بیاموزند.
اجرای رزم سهراب و گردآفرین، موسیقی حماسی، نمایشنامه خوانی با اقتباس از داستان ضحاک ماردوش، تصویرسازی روایت تقسیم جهان بین فرزندان فریدون به صورت زنده، نقالی، نمایش آثار شاهنامه‌ای از هنرمند نوجوان رضا پرواند، نمایشنامه خوانی گردآفرید و تجلیل از شاهنامه خوانان کودک و نوجوان از دیگر برنامه‌های این آیین بود.
گفتنی است این آیین با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان و با حضور مسئولان استانی و استقبال خوب اعضای کودک و نوجوان شاهنامه‌خوان روبرو شد.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.