جشن پایان دوره دبستان دانش آموزان مدارس دخترانه و پسرانه سما یاسوج در دانشگاه آزاد اسلامی
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۴
جشن پایان دوره دبستان دانش آموزان مدارس دخترانه و پسرانه سما یاسوج در دانشگاه آزاد اسلامی با حضور ریاست و هیات رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی و مدیریت محترم آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد، دانش آموزان و اولیای آنها برگزار شد.
ارسال توسط : منبع : پیوارنیوز
پ
پ

به گزارش پیوارنیوز؛ در این برنامه رئیس دانشگاه آزاد یاسوج خطاب  به  والدین دانش آموزان گفت: شخصیت دانش آموز در ۲ محیط شکل می‌گیرد یکی خانواده و دیگری مدرسه ونهایتا در آینده‌ شاهد نقش آفرینی شخصیت شکل گرفته در اجتماع هستیم.

دکتر اکرامی افزود: ۲ موضوع تزکیه و تعلیم در نظام تعلیم و تربیت خیلی مهم میباشد و قطعا تزکیه از اولویت برخوردار میباشد و این سخن خداوند متعال میباشد که سه بار به صراحت در قران کریم به آن‌ پرداخته است و این موضوع را در نظر داشته باشیم که هیچ وقت تک بعدی عمل نکنیم. چرا که تزکیه در همه طول عمر با انسان همراه می‌باشد و ممکن است دریک مقطعی بحث آموزش تمام شود بنابراین تربیت بر آموزش مقدم می‌باشد.

اکرامی بیان نمود: برای بعضی آموزش‌ها حاضر هستیم کلی هزینه کنیم اما برای مسائل اخلاقی و معنوی بی تفاوت هستیم. بعضی مواقع متوجه نیستیم در خانه چگونه رفتار می‌کنیم گاهی وقتا جلوی بچه هامون دروغ می‌گوییم و به بچه هامون در واقع دروغ گفتن را یاد می‌دهیم. بنا براین وقتی فرزندان ما وارد محیط اجتماعی می‌شوند باید مواظب باشیم و دغدغه داشته باشیم چرا که متاسفانه سبک زندگی ما آسیب دیده است.

قرآن می‌فرماید «شب‌ها برای آرامش هستند و روزها برای فعالیت و کار است» وظیفه داریم که فرزندان خود را با آموزه های دینی آشنا کنیم.

وی در ادامه تصریح نمود: مدارس سما با برگزاری این گونه جلسات در راستای پیوند دانشگاه و آموزش و پرورش می‌باشد و مدارس زیر نظر دانشگاه از ویژگی‌های خاصی برخوردار هستند در حقیقت ما در دانشگاه به دنبال تقویت این ارتباط هستیم و در همین راستا به حوزه آموزش ابتدایی اعلام می‌کنیم که در مدارس کلاس‌های تقویتی برگزار نمایند و تمامی ظرفیت‌های موجود در دانشگاه استفاده شود.

اکرامی به حوزه معاونت فرهنگی دانشگاه ماموریت داد تا کارهای فرهنگی در مدارس سما را پیگیری و همکاری‌های لازم برای تقویت برنامه‌های فرهنگی داشته باشند.

وی در پایان اظهار نمود: جلسات پرسش و پاسخ را در مدارس سما راه اندازی می‌نماییم.

دانش آموزان پایه ششم که در مدارس سما دراین پایه فارغ التحصیل می‌شوند، این آمادگی را داریم که در پایه‌های بالاتر متوسطه اول و دوم خدمات آموزشی و تربیتی به‌ نحو مطلوب به آنها داده شود.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد، در این جلسه گفت :در آموزهای دینی هیچ چیزی به معنای فارغ‌التحصیلی وجود ندارد و هیچ محدودیتی برای آموزش در هر زمان و مکان برای مرد و زن وجود ندارد.

کورش دلشاد افزود: کادر آموزشی مدارس سما از بهترین کادر آموزشی آموزش و پرورش ما می‌باشند و درواقع مدارس سما مدارس،غیر دولتی نیستند ودر دستگاه تعلیم و تربیت هدف اول ما تربیت بعد تعلیم میئباشد.

دلشاد بیان نمود: این جشن پایه ششم باید جشن معرفت و معنویت باشد و خواستگاه تعلیم و تربیت مدرسه است که دارای پنج رکن میباشد که شما اولیا به عنوان شرکای راهبردی و به عنوان رکن رکین ارکان مدرسه حتما همکاری با مدارس را در برنامه کاری خود داشته باشید تا انشاءالله با همکاری هم به هدف نهایی که همان حیاط طیبه است برسیم.

معاونت آموزش‌های عمومی و مهارتی سما استان در این برنامه ضمن خیر مقدم به حضار گرامی، در خصوص وضعیت مدارس سما به لحاظ کمی و کیفی در سطوح مختلف را بسیار خوب توصیف کردند و اظهار داشتند: این دانشمندان کوچک مدیران و آیند سازان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستند.

دکتر نامجو ابراز امیدواری کردند به فضل الهی و با تعامل و همکاری بسیار خوبی که بین دانشگاه و آموزش و پرورش استان و شهرستان می‌باشد قصد راه اندازی مجدد مدارس متوسطه اول و دوم دخترانه را داریم و تلاش ما استفاده از معلمان مجرب و خوش نام این شهرستان هست که بتوانیم بهره کافی را از تجربیات آنان ببریم.

وی اظهار داشت: در بعد کیفیت بخشی آموزشی مدارس متوسطه اول و دوم پسرانه سما از ساختمان ملکی برخوردار هستند و به شکر خدا از فضای آموزشی بسیار خوب و بیش از ۷۰ درصد از معلمان دبیرانی هستند که در مدارس تیز هوشان و حتی بعضی از اساتید دانشگاه مشغول به فعالیت هستند.

این جشن با حضور بیش از یکصدو پنجاه دانش آموز و با شرکت اولیا برگزار شد که در آخر مراسم با اهدای لوح تقدیر و هدیه توسط مسئولان دانشگاهی از همه دانش آموزان تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.