گروه جهادی «سفیران خدمت دانشگاه فرهنگیان یاسوج» آرزوی مردم روستای«درغک»را برآورده کرد
۲۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۱
درغک، روستایی از توابع بخش دیشموک شهرستان کهگیلویه در استان کهگیلویه و بویراحمد ایران است.
ارسال توسط : منبع : پیوارنیوز
پ
پ

به گزارش پیوارنیوز؛ این روستا در دهستان بهمئی سرحدی غربی قرار دارد و براساس سرشماری عمومی نفوس و مسکن ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۱۴۶۲نفر (۲۶۰خانوار) بوده‌است. شغل اکثر مردم این روستا بر پایه کشاورزی و دامداری است که محصولات آنها، عمدتاگندم وجو می‌باشد.

ساکنان این روستا به دلیل کمبود درآمد نبود امکانات رفاهی همواره در حال مهاجرت به شهرستان‌های اطراف می‌باشد که یکی از این محرومیت‌ها نبود رشته تجربی برای علاقه مندان به این رشته بود.

نگیندخت روزیان مسئول گروه جهادی«سفیران خدمت» دانشگاه پردیس کوثر فرهنگیان یاسوج در این خصوص گفت: در اردوی جهادی عهد خدمت نوروز ۱۴۰۱ بسیج دانشجویی که به همراه تعدادی از خواهران بسیج دانشجویی پردیس کوثر فرهنگیان رفته بودیم در مدرسه دبیرستان روستا که محل اقامت اردوی چند روزه‌ی ما بود از طریق صحبت با دانش آموزان این روستا که بالای ۱۴۰۰نفر جمعیت دارد متوجه شدیم که این روستا و همچین روستاهای اطراف آن دانش آموزان زیادی علاقمند به رشته تجربی هستند وبه علت نبود رشته تجربی در روستا به ناچار مجبورند روستا را ترک کنند و بروند مرکز شهر دهدشت یا شهر دیشموک درس بخوانند.

وی تصریح کرد: بعد از کلی پرس و جو از خانواده و همچنین دانش اموزان دبیرستان آن مدرسه که کلی ابزار نگرانی می کردند از اینکه نتوانستند در رشته مورد علاقه خود درس بخواند و دانش اموزان راهنمایی که بخاطر این مسئله شبهات زیادی برای‌ آن‌ها به وجود آمده بود.

مسئول گروه جهادی« سفیران خدمت» دانشگاه پردیس کوثر فرهنگیان یاسوج، خاطرنشان کرد: متوجه شدیم که مدرسه دبیرستان روستا تنها رشته علوم انسانی دارد و چند سالی است که رشته‌های دیگر آن مدرسه حذف شده اند در حالی که خیلی از دانش آموزان علاقمند به رشته تجربی هستند وبخاطر نبود مدرسه یا ترک تحصیل می کنند و یاهم با مشکلاتی مواجه می شوند که خانواده آنان اجازه خروج از روستا نمی‌دهند بروند در شهر درس بخواند و این خود مشکلاتی را به وجود آورده و مانع رشد دانش آموزان روستا و اطراف روستا شده است.

روزیان تصریح کرد: ما سعی کردیم این مسئله را به جد پیگیری کنیم وقتی مدیر کل آموزش و پرورش استان جناب آقای عزت خواه سر زده به دیدار دانشجویان بسیج دانشجویی اردو جهادی عهد خدمت آمدند و به همراه مدیر مدرسه روستای درغک، رئیس آموزش و پرورش منطقه دیشموک و تعدادی از افراد دغدغه مند روستا جلسه‌ای گرفتیم با مدیر کل، این مسئله را بیان کردیم که اگر بشود برای مهر ماه در این مدرسه رشته تجربی هم اضافه شود و کد سیستمی مدرسه را درست کنند تا دانش اموزان در رشته مورد علاقه خود ادامه تحصیل کنند که خداراشکر مدیر کل اداره اموزش و پرورش جناب آقای عزت خواه قبول کردند و با پیگیری های که کردیم رشته تجربی را در این مدرسه اضافه شده و ان شاءالله دانش آموزانی که علاقه مند به رشته تجربی هستند در این مدرسه مهرماه مشغول درس خواندن می شوند.

مسئول گروه جهادی «سفیران خدمت» دانشگاه پردیس کوثر فرهنگیان یاسوج با تشکر از مدیر کل محترم آموزش و پرورش استان جناب آقای عزت خواه ادامه داد: امیدواریم که با رفع کردن همچین مشکلاتی در مدارس استان به ویژه مناطق محروم قدمی برای بازگشایی مدارسی باشیم که به فراموشی سپره شده‌اند.

وی در پایان با تاکید بر بکار گیری معلمان توانمند و مجرب نخبه علمی وانقلابی در مدرسه گفت: امیدوارم شاهد موفقیت روز افزون این دانش آموزان مستعد و دانا در بهترین رشته‌های دانشگاهی کنکور سراسری باشیم.

پیامبر اکرم(ص):
اَلْعِلْمُ رَأسُ الْخَيْرِ كُلِّهِ، وَ الْجَهْلُ رَأسُ الشَّرِّ كُلِّهِ ؛
دانايى سرآمد همه خوبى‏ها و نادانى سرآمد همه بدى ‏هاست.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.