شهرک‌های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد در مدار توسعه
۳۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۹
مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی کهگیلویه و بویراحمد گفت: مدیرعامل شركت شهركهاي صنعتي کهگیلویه و بویراحمد در حاشیه بازدید از شهرک صنعتی یاسوج 3 گفت: روند توسعه شهرک های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد و استقرار واحدهای تولیدی در این شهرک ها از سال 97 تا کنون دارای رشد قابل توجهی بوده است به گونه‌ای از سال 97 تاکنون تعداد 47 واحد تولیدی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کهگیلویه و بویراحمد به بهره ‌برداری رسیده است.
ارسال توسط : منبع : پیوارنیوز
پ
پ

به گزارش پیوارنیوز، سید هاشم موسوی گفت: براساس چارت سازمانی وزارت صنعت، معدن و تجارت دستگاههای متولی ایجاد و حمایت از واحدها و طرحهای صنعتی شامل سازمان صنعت، معدن وتجارت و بانک های عامل با ارائه تسهیلات حمایتی بوده و شرکت شهرکهای صنعتی ایجاد زیرساخت آب، برق و گاز و … برای سرمایه گذاران و بخش خصوصی جهت امر سرمایه گذاری، مشارکت و مدیریت واحدهای صنعتی می باشد که براین اساس وظیفه سازمانی شرکت شهرکهای صنعتی عملأ ایجاد و توسعه شهرک ها و نواحی صنعتی با امکانات شامل : حیابان سازی، خط انتقال و شبکه توزیع آب و برق گاز تلفن ، فضای سبز و … می باشد .

۱۳ شهرک صنعتی از ۲۱ شهرک مصوب کهگیلویه و بویراحمد به مرحله واگذاری رسیده است

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان کهگیلویه و بویراحمد در این زمینه گفت: در حال حاضر استان کهگیلویه و بویراحمد دارای ۲۱ شهرک و ناحیه صنعتی مصوب می باشد که از این تعداد ۱۳ شهرک و ناحیه صنعتی به مرحله واگذاری رسیده است.

سید هاشم موسوی افزود: مساحت اراضی در اختیار شرکت شهرک های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد ، یک هزار و ۵۴۱ هکتار می باشد که ۶۷۳ هکتار آن عملیاتی شده و تاکنون ۱۰۰۹ قرارداد واگذاری در سطح شهرکها و نواحی صنعتی استان منعقد گردیده است .

کمکهای بلاعوض :

موسوی گفت : با رایزنی های صورت گرفته کمک بلاعوض به مبلغ ۳۹۳ میلیارد ریال از محل اعتبارات سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران به مجموعه شهرکها و نواحی صنعتی استان در بازه زمانی نیمه دوم ۱۳۹۷ تا کنون صورت پذیرفت درصورتیکه کل کمک های بلاعوض تخصیص یافته از بدو تاسیس واستقرار شرکت شهرکهای صنعتی در استان کهگیلویه و بویراحمد تا سال ۹۷ مبلغ ۱۶۶ میلیارد ریال بوده که با رشد چند برابری مواجه گردیده است .

تملک اراضی :

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی کهگیلویه و بویراحمد با بیان ضرورت توسعه و تملک اراضی در سطح شهرکها و نواحی صنعتی افزود : با پیگیریهای صورت گرفته تملک اراضی به میزان ۵۰ هکتار در شهرک صنعتی لیکک، ۴٫۵ هکتار در شهرک صنعتی یاسوج ۳ بصورت قطعی صورت پذیرفته و پیگیریهای لازم با اخذ موافقت اولیه ۵۰ هکتار در شهرستان گچساران و ۴۰ هکتار در شهرک صنعتی کهگیلویه انجام گرفته است .

وضعیت امکانات زیربنایی در شهرک های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد

وی همچنین در خصوص وضعیت امکانات زیربنایی شهرک های صنعتی استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: بر اساس آخرین آمار موجود ، از ۱۳ شهرک و ناحیه صنعتی به بهره برداری رسیده ۱۳ شهرک دارای آب، ۱۳ شهرک دارای برق و ۹ شهرک دارای تلفن ثابت، ۱۱ شهرک دارای گاز و ۵ شهرک دارای فیبر نوری است.

وی ادامه داد: ساخت ۱۲ واحد کارگاهی در شهرکهای صنعتی یاسوج۳، دهدشت و خان احمد به منظور استقرار واحدهای زودبازده و دانش بنیان با انجام تشریفات قانونی در حال آماده سازی و احداث می باشد.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: همچنین عملیات اجرائی تکمیل شهرک صنعتی سقاوه شامل خیابان کشی، شبکه توزیع آب ،شبکه توزیع برق، احداث پل، ساختمان نگهبانی با اعتباری بالغ بر ۲۰۰ میلیارد ریال شروع و در حال انجام می باشد.

موسوی افزود: تکمیل زیرساخت‌های شهرک صنعتی یاسوج ۴ شامل خیابان کشی ، کانال هدایت سیلاب، اجرای پل ، اجرای شبکه توزیع گاز و … همچنین این شرکت نسبت به تکمیل زیرساخت شهرک صنعتی خان احمدشامل خیابان سازی و آسفالت ، تکمیل شبکه توزیع گاز و روشنایی، اجرای ایستگاه آتش نشانی و … اجرائی شد.

وی ادامه داد: همچنین در راستای ارتقای ایمنی واحدهای مستقر ممیزی ایمنی بهداشت واحد های صنعتی و فعال بهره بردار صورت پذیرفته و ایجاد شناسنامه ایمنی و بهداشت جهت شهرکهای صنعتی از دیگر اقدامات صورت گرفته است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد گفت: توجه به ضرورت جذب سرمایه‌گذار و فراهم کردن بسترهای مطلوب سرمایه گذاری در شهرک‌های صنعتی فراهم شده است.

موسوی در ادامه افزود: نگاه ویژه به شرکت‌های دانش بنیان، پشتیبانی و مانع زدایی تولید، پیگیری رفع مشکلات و مطالبات زیرساختی واحدهای تولیدی استان، فعالیت کلینیک صنعت برای عارضه یابی واحدهای تولیدی و… از دیگر اقدامات شرکت شهرک های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد برای حل مشکلات تولید و توجه به این مهم است.

انتهای پیام/

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.