تاجگردون آیینه باورهای مردم گچساران/ به قلم سیدسجادبلادی بحرینی
۰۸ تیر ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۱
حذف تاجگردون یعنی محتمل ترین گزینه زاگرس نشینان برای نقش آفرینی در بالاترین سطوح سیاست کشور را به حاشیه کشاندن.
ارسال توسط :
پ
پ

به گزارش پیوارنیوز سیدسجادبلادی فعال سیاسی و اجتماعی در یادداشتی آورده است؛

مردم شهرستان گچساران در یک ماراتن سیاسی در انتخابات اسفند ۹۸ شرکت کردند و با آرایِ ۴۰ هزار نفری مؤثرترین و کارآمدترین چهرهٔ سیاسی چهار دههٔ گذشته استان را برای سومین بار راهی کرسیِ سبزِ بهارستان کردند.
تاجگردون مرد روزهای سخت است که در مقابل لشکرِ قسم خوردهٔ مخالفانش توانست آگاهانه و نجیبانه، حقانیت خود را بر همگان اثبات کند.
تاجگردون راهی را برای قهرمان شدن در پروسهٔ سیاست انتخاب کرد که ندایِ خصمانهٔ مخالفانش با سماجتهایِ ناآگانه و لجاجت طلبانه، مسیر صدسالهْ قهرمان گرایانهٔ او را در عرصهٔ سیاست به کوتاهترین زمان ممکن تقلیل داد.

چند صباحیست که نجواهایِ حذف تاجگردون از مخالفانش که در انتخابات قائله را باخته اند به گوش می رسد.

به زَعمِ مخالفان، حذف تاجگردون مشخصاً تعبیر به حذف رقیبی می شود که در انتخابات با پشتوانهٔ آرایِ حداکثری مردم از همهٔ گرایشهایِ سیاسی را یدک می کشد.
امروز قاطبهٔ افکارِ عمومی شاهد افکارِ شوریده و نونوارانِ خصومت طلبیست که چیزی جز حذف منتخبِ اکثریتِ قریب به اتفاقِ مردم گچساران اِقناعشان نمی کند.

آنان که به امید حذف تاجگردون به شوق آمده اند، از خود نمی پرسند که به چه قیمتی برای حذف تاجگردون مسرور و مشتاق شده اند؟

حذف تاجگردون برای شخص خودش کمترین آسیب و ضررِ ممکن را دارد، زیرا مشغلهٔ کاریِ ناشی از وکالتِ مردم برایش کمتر می شود و زندگی خودش را با فَراغِ بال و به دور از تهمتها و فشارهایِ سیاسی ادامه خواهد داد. اما برای مردمی که در محاسباتِ سیاسیِ خود با محوریتِ تاجگردون به اُفُقهایِ دوردست خیره شده اند، حذف تاجگردون بهایی به مراتب گزاف تر از تصور مخالفانش خواهد داشت. و اینجاست که در غیابِ تاجگردون حق این مردمی که آیندهٔ روشنی را با حضور تاجگردون برای خود تداعی کرده اند به گردنِ مخالفانِ تاجگردون خواهد افتاد.
از آنجا که هیچ کسی جز آقای تاجگردون نمی تواند جوانه هایِ امید را در قلوبِ مردمان محروم گچساران زنده نگهدارد، طبیعیست که مردم توقع دارند منتخب خودشان را که برآیندِ آرایِ حداکثریِ آنهاست را در بهارستان ببینند.

حذف تاجگردون یعنی توقف قطار توسعه و کاهشِ عمدهٔ طرحهای عمرانی و به حاشیه رفتن گچساران که در این سالها کانونِ مراوداتِ سیاسی بوده است.
حذف تاجگردون یعنی حذف آن زبانِ قهار و گویایی که ۸ سال از حقوقِ موکلینش و همه لرها دفاع کرد.
حذف تاجگردون یعنی محتمل ترین گزینهٔ زاگرس نشینان برای نقش آفرینی در بالاترین سطوحِ سیاست کشور را به حاشیه کشاندن.

تاجگردون ماحَصَلِ یک تفکرِ آرمان گرایانه و اصالت منشانه است که خواستگاهِ صلابتش، ریشه در باورها و اراده مردم دارد.

اهدافِ بلندِ تاجگردون با خواسته ها و نیازمندیهایِ مردم گچساران پیوندی ناگسستنی دارد.

تاجگردون به مثال یک درختی است که شاید در بهترین حالت، صدایِ کم رَمَقِ مخالفانش شاخ و برگش را قدری آزار دهند اما از آنجا که تاجگردون آراسته به ریشه هایِ استوار و مُستَعِدِ بالندگی است، بی گمان سرافرازانه و حکیمانه در آسمانِ باورها و آرزوهایِ مردم گچساران پرواز خواهد کرد.

تاجگردون بزرگ زاده ایست که هرگز حذف نخواهد شد و با واژگانِ ناامیدی و شکست بیگانه است.

تاجگردون به حُکمِ حقانیت و نیتِ خالصانه اش خواهد ماند و شَمعِ فروزانی را که سالها پیش به قصد خدمتگذاری به مردم برافروخته است و کام مردم گچساران با آن شیرین شده است را پرفروغ تر از گذشته استمرار خواهد داد.

دعایِ خیر همه مردم بدرقهٔ راهیست که تاجگردون آن را به غایتِ مطلوب خواهد رساند.

سیدسجادبلادی بحرینی

انتهای پیام

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.